×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
دو ماه مانده به انتخابات فرانسه، پاریس صحنه اعتراضات ضددولتی شد+فیلم

به گزارش تهران۲۴، در میانه مقاومت پلیس و شلیک گاز اشک‌ور به سمت تظاهرکنندگان، یک کاروان معترض به محدودیت‌های کرونایی دیروز شنبه موانع پلیس فرانسه را زیر پا گذاشت و به سمت مرکز پاریس حرکت کرد و عبور و مرور اطراف طاق پیروزی و خیابان‌ شانزلیزه را مختل کرد.

با وجود هشدار مقامات پاریس مبنی بر ممانعت از ورود خودروهای این کاروان به پایتخت، معترضان با الهام از تظاهرات «کاروان آزادی» در کانادا بوق‌زنان با اتومبیل، تراکتور و وسایل نقلیه دیگر اواخر روز جمعه از لیل، پرپینیان، نیس و دیگر شهرها در پاریس تجمع کردند. پلیس ضد شورش همچنین برای حفظ نظم در تظاهرات خیابانی که در آن تظاهرکنندگان از جمله برخی از «جلیقه زردها» علیه قوانین کرونایی امانوئل ماکرون و هزینه زندگی اعتراض کردند، نارنجک‌های گاز اشک آور پرتاب کرد. طبق اعلام پلیس، در خیابان شانزلیزه، پلیس تا عصر از گاز اشک‌آور استفاده کرد و درگیری‌های پراکنده ادامه یافت و یک نفر که در پیاده‌رو سقوط کرد برای رسیدگی به بیمارستان منتقل شد.

محبه گزارش رویترز، فرانسه از مردم می‌خواهد برای ورود به مکان‌های عمومی مانند کافه‌ها، رستوران‌ها و موزه‌ها مدرکی مبنی بر واکسیناسیون نشان دهند و آزمایش منفی دیگر برای افراد واکسینه نشده کافی نیست. پلیس اعلام کرد ۵۴ نفر را دستگیر، برای ۳۳۷ نفر جریمه نقدی صادر کرده و ۵۰۰ وسیله نقلیه را که قصد ورود به پاریس را داشتند متوقف کرده است. وزارت کشور فرانسه نیز اعلام کرد که حدود ۳۲۰۰۰ نفر در اعتراضات سراسری شرکت کردند که ۷۶۰۰ نفر در پاریس بودند.

کمتر از دو ماه مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری، دولت مکرون مصمم است تا از تبدیل شدن اعتراضات به تظاهرات گسترده مانند شورش ضد دولتی جلیقه زردها در سال ۲۰۱۸ جلوگیری کند. این جنبش به عنوان اعتراضی علیه مالیات بر سوخت آغاز شد و به اعتراضات گسترده‌تر تبدیل شد که شاهد برخی از بدترین خشونت‌های خیابانی در دهه‌های اخیر بود و اقتدار ماکرون را به آزمایش گذاشت. نارضایتی‌های ابراز شده توسط معترضان فرانسوی در کاروان آزادی فراتر از محدودیت‌های کرونایی بود و خشم ناشی از کاهش استانداردهای زندگی در بحبوحه افزایش تورم را نیز شامل می‌شد. 

پلیس فرانسه بیش از ۷۰۰۰ مامور را بسیج کرده، ایست‌های بازرسی ایجاد کرده و نفربرهای زرهی و ماشین‌های آب پاش را برای مقابله با تظاهرات مستقر کرده است. پلیس همچنین اعلام کرد که به طور جداگانه، پنج معترض را در جنوب پاریس که دارای گلوله، چکش، چاقو و ماسک ضد گاز بودند، دستگیر کرده است.

کامیون‌داران کانادایی که به دستور واکسیناسیون برای تردد فرامرزی معترض هستند، از اواخر ژانویه بخش‌هایی از اُتاوا را فلج کرده و گذرگاه‌های ایالات متحده و کانادا را مسدود کرده‌اند. پلیس کانادا روز شنبه پاکسازی معترضانی را که پلی کلیدی را که کانادا و آمریکا را به هم وصل می‌کند مسدود کرده بودند، آغاز کرد.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.