×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
روایت تلخ سعید محمد از وضعیت مناطق آزاد/ شاهد کوچ سرمایه‌گذاری از مناطق آزاد به سمت کشورهای همسایه هستیم

به گزارش تهران۲۴ ازبوشهر، سعید محمد ظهر امروز در  جمع مسئولان اجرایی استان بوشهر با بیان اینکه بوشهر استانی با ظرفیت‌های مهم در بخش‌های نفت، گاز، پتروشیمی است اظهار داشت: قطب انرژی کشور در مناطق پارس جنوبی و شمالی در استان بوشهر است و هم اکنون روزانه ۷۰۰ میلیون متر مکعب گاز شیرین در این منطقه استحصال می‌شود.

مشاور رئیس جمهور باتأکید بر توسعه صنایع پایین دست پتروشیمی خاطرنشان کرد: همچنان در صنایع پایین دستی عقب هستیم درحالی که توسعه این بخش نقش مهمی هم در افزایش اشتغال‌زایی در استان دارد.

محمد توسعه صنایع شیلات، کشاورزی و فراوری مواد معدنی را از جمله ظرفیت‌های مهم برای منطقه آزاد بوشهر دانست و بیان کرد: منطقه آزاد بوشهر برای تحقق برنامه‌ها وظیفه دارد با یک طرح جامع، دقیق و خوب صنایعی که به معیشت مردم و صادرات مربوط است را شناسایی و واحدهای صنعتی مرتبط آن در منطقه آزاد استقرار یابند.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی با بیان اینکه باید برای تحقق برنامه‌های منطقه آزاد بوشهر، سرمایه‌گذاران را با یک برنامه جامع و دقیق در خدمت خود بگیریم اضافه کرد: متأسفانه به دلیل ‌عملکرد گذشته، در حال حاضر دید درستی نسبت به مناطق آزاد در کشور وجود ندارد و باید این روند را اصلاح کنیم.

وی موضوع مهم در مناطق آزاد را مشوق‌ها و معافیت‌های گمرکی و مالیاتی دانست و بیان کرد: اکنون در حوزه مشوق‌های گمرکی و مالیاتی مناطق آزاد خدشه وارد شده و این امر سبب خواهد شد جاذبه‌های مناطق آزاد از بین برود.

محمد اظهار داشت: ما به دنبال رونق مناطق آزاد هستیم اما عده‌ای قوانینی وضع می‌کنند که نقض غرض می‌شود، لذا هماهنگی مجلس، وزارت اقتصاد، امور مالیاتی و گمرک برای اصلاح این روند ضروری است.

مشاور رئیس جمهور افزود: با وجود قوانین دست و پاگیر، شاهد کوچ سرمایه‌گذاری از مناطق آزاد به سمت کشورهای همسایه هستیم.

وی با معرفی مدیر اجرایی منطقه آزاد تجاری بوشهر گفت: پس از انتصاب مدیر جدید منطقه آزاد بوشهر، تصویب اساسنامه در نخستین جلسه شورای مناطق آزاد مصوب می‌شود و تشکیل هیئت مدیره در دستور کار قرار می‌گیرد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی بیان کرد: منطقه آزاد بوشهر نسبت به سایر مناطق آزادی که اخیراً به تصویب رسیده از ویژگی‌ها و ظرفیت‌های مطلوبی برای آغاز به کار دارد.

مدیر اجرایی منطقه آزاد بوشهر هم با اشاره به ظرفیت‌های مهم استان بوشهر تأکید کرد: تحقق برنامه های منطقه آزاد بوشهر نیازمند هماهنگی، همدلی و هم‌افزایی بین مدیران است.

حسین عربیان با بیان اینکه پیوست‌های فناوری، زیست محیطی، فرهنگی در طرح‌های منطقه آزاد باید مد نظر باشد، تصریح کرد: در منطقه آزاد بوشهر باید به گونه‌ای عمل شود تا خیر مادی و معنوی به سبد خانواده‌ها بیاید.

عربیان ادامه داد: شعار ما در منطقه آزاد کار برای رضای خدا و دوستی با مردم خواهد بود.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.