×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بیش از ۲۳ هزار کارت‌خوان در کرمانشاه ساماندهی شدند

به گزارش تهران۲۴ ، عزیزاله عباسپور مدیرکل سازمان امور مالیاتی کرمانشاه در جمع اصحاب رسانه با توجه به اینکه از امروز، اول اسفندماه کارت‌خوان‌های که به سامانه مالیاتی متصل نشده‌اند غیرفعال شده‌اند، اظهار کرد: آخرین مهلت اتصال دستگاه‌های کارت‌خوان به پرونده‌های مالیاتی پایان بهمن‌ماه بود که این زمان به پایان رسیده و دیگر تمدید نمی‌شود، البته این روند برای کارت‌خوان‌های جدید ادامه‌دار است.

وی افزود: ساماندهی کارت‌خوان‌های قدیم به اتمام رسیده است و طبق قانون بانک مرکزی مکلف است که تمام دستگاه‌های کارت‌خوانی که به پرونده‌های مالیاتی متصل نشده را غیرفعال کند.

 مدیرکل سازمان امور مالیاتی کرمانشاه ادامه داد: تمامی مشاغل که دارای کارت‌خوان هستند باید پرونده مالیاتی تشکیل دهند و به عنوان موعدی جدید تا پایان خردادماه سال آینده اظهارنامه مالیاتی خود را به امور مالیاتی تحویل دهند تا از معافیت مالیاتی برخوردار شوند.

وی تصریح کرد: کسانی که کارت‌خوان جدید می‌گیرند همان روز می‌تواند دستگاه خود را به حوزه پرونده مالیاتی وصل کنند و محدودیت زمانی فعلا ندارد، اگر این کار را نکند بانک مرکز کارت‌خوان آن‌ها را قطع خواهد کرد.

عباسپور تصریح کرد: سازمان امور مالیاتی اسامی افرادی که کارت‌خوان خود را وصل نکرده جمع‌آوری و به واحدهای مبارزه با فرار مالیاتی ارسال خواهد کرد تا طبق قانون ماده ۲۷۴ با آن‌ها برخورد خواهد شد.

وی هدف از این امر را ساماندهی کارت‌خوان‌ها و مطالبه مالیات عادلانه دانست و گفت: فرار مالیاتی تخلف نیست بلکه جرم محسوب می‌شود.

عباسپور در پایان، تصریح کرد: ۲۳ هزار و ۱۲۰ مورد دستگاه کارت‌خوان در استان ساماندهی شده و ۵۴۰ مورد درگاه‌های الکترونیکی نیز به پرونده مالیاتی متصل شده‌ است.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.