×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اصلاحات بدون رتوش| مروری بر بدزبانی‌ها و اهانت‌های دولت روحانی به مردم و خبرنگاران

تهران۲۴

 در پی رفتار نامناسب سرپرست فرمانداری رفسنجان با یکی از خبرنگاران، احمد وحیدی وزیر کشور در تماس تلفنی با استاندار کرمان، دستور عزل علی اکبر پورمحمدی را صادر کرد.

اخیراً فیلمی از پورمحمدی در فضای مجازی منتشر شد که وی در پاسخ به یک خبرنگار درباره طرح انتقال آب این‌گونه گفته است: “تکرار کنی توی دهنت می‌زنم”.

رفتار قاطع و به موقع احمد وحیدی وزیر کشور دولت آیت الله رئیسی در برخورد با رفتار نامناسب و توهین آمیز یک مسئول بازتاب مثبت بسیار گسترده ای در رسانه ها و افکارعمومی داشته است.

این اقدام در حالی صورت گرفته که افکارعمومی، مردم و اصحاب رسانه خاطرات رفتار توهین آمیز و قلدرمآبانه وزرای دولت های روحانی را به خاطر دارند که گویی در توهین به خبرنگار، منتقد و مردم با یکدیگر مسابقه گذاشته بودند. مصادیقی از رفتار بی‌ادبانه وزرا و دولتمردان اصلاح طلب روحانی را مرور می کنیم:

واکنش تند آخوندی  به یک خانم معترض: از شماها باید بیشتر پول بگیرند

آخوندی در حین بازدید از فرودگاه مهرآباد در پاسخ به اعتراض خانمی در خصوص نرخ حدود ۲۰۰ هزار تومانی تعرفه پارکینگ مهرآباد برای ۸ روز گفت:‌ “با تاکسی بیایید چرا با ماشین -خودرو شخصی- می‌آیید. ما وظیفه نداریم برای کسی اینجا ۸ روز پارکینگ تهیه کنیم، شما با تاکسی بیایید… باید بیشتر هم از شما بگیرند.”[۱]

اهانت و تمسخر پیرمرد روستایی از سوی قاضی زاده هاشمی: خودت بمال

اظهارات سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت دولت اول روحانی پس از طرح درد و دل یکی از هموطنان درباره هزینه سنگین فیزیوتراپی واکنش بسیار منفی را در میان افکارعمومی و مردم به همراه داشت.

 مرد میانسالی در یکی از شهرهای ایران در برابر وزیر بهداشت از هزینه سنگین فیزیوتراپی گلایه کرد. اما او در پاسخ به گلایه این مرد گفت که بهتر است خودش فیزیوتراپی کند و با گفتن “خودت بمال” او را مورد تمسخر قرار داد.

اهانت صریح قاضی زاده به فرماندار بدره

 سفر وزیر بهداشت در استان ایلام نیز با حاشیه‌هایی همراه بود.وزیر بهداشت در بازدید از مرکز اورژانس شهرستان بدره با فرماندار این شهرستان به خاطر حمایت فرماندار از اعتراضات مردم در وضعیت نامناسب بهداشتی و درمانی منطقه، درگیری لفظی پیدا کرد.

وزیر بهداشت شخص فرماندار را در برابر جمع بی شعور خواند و او را تهدید به استعفا کرد.

حمله آخوندی  به خانم خبرنگار

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی پس از خروج از هیئت دولت در برابر خبرنگاران رسانه های گروهی ، در پاسخ به سؤال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر این‌که آیا ایرباس سوم وارد شده به ایران مرجوعی کشور کلمبیا است، گفته بود: “مرجوعی یعنی چی، این حرف‌های عجیبی است. خبرنگار باید یک جُو عقل داشته باشد”.
وزیر راه و شهرسازی با عصبانیت با حمله به خبرنگار میکروفون او را گرفت و گفت: “شما حرفه‌ای نیستید و از خبرنگاری سر در نمی‌آورید، بروید بابا.”

قاضی زاده خطاب به خبرنگار: سؤال چرت نپرس

خبرنگار روزنامه قدس در حاشیه جلسه هیئت دولت از قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت در خصوص افتتاح بیمارستان امام رضا ۲ و حساب ملی سلامت سئوالی پرسید. قاضی زاده در واکنش به این سئوال خطاب به خبرنگار روزنامه قدس گفت: روزنامه قدس یک روزنامه سیاسی شده، از پول امام رضا خرج می‌کند و سیاست‌هایش علیه امام رضا است.

آرش خلیل‌خانه، خبرنگار روزنامه قدس در خصوص برخورد وزیر با وی گفت: پس از اینکه دستگاه ضبط صدا را قطع کردم خطاب به وزیر گفتم که ما هم یک رسانه‌ایم و بخش‌های مختلف داریم و سوالمان را می‌پرسیم؛ اما وزیر در ادامه گفت: شما مگر مزدورید؟ هر چرتی را که به شما می‌دهند نباید بپرسید، آدم از گرسنگی بمیرد بهتر از این است که برای این روزنامه‌کار کند.[۲]

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.