×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
چطور بفهمیم آلرژی داریم یا کرونا؟

به گزارش تهران۲۴،علیرضا ابوالفضلی، متخصص طب سنتی در برنامه صبح پارسی شبکه جام جم درباره آلرژی فصل بهار، گفت: آلرژی زمان ورود ماده‌ای به بدن و اشتباه سیستم دفاعی شروع می‌شود. آلرژی در برخی افراد واکنش پوستی دارد، در اشخاص دیگر به صورت ریزش مو است اما رایج‌ترین آن به صورت آبریزش مشخص می‌شود.

وی ادامه داد: پدیده آلرژی معمولاً از ۲۶ بهمن ماه تا پایان فروردین ماه ادامه دارد. آلرژی به طور کلی باعث افزایش سیستم آنتی‌بادی بدن می‌شود و افرادی که آلرژی دارند سیستم دفاعی قوی‌تری پرورش می‌دهند.

این متخصص طب سنتی یادآور شد:علائم آلرژی همانطور که همه می‌دانیم شامل آبریزش، خارش و قرمزی چشم، گرفتگی صدا و بینی، سردرد و عطسه‌های شدید می‌شود. راه درمان قطعی و همیشگی برای افرادی که آلرژی دارند وجود ندارد. چهل درصد این عارضه وراثتی و ۶۰ درصد آن اکتسابی است.

وی افزود: بعضا آلرژی محدود به فصل نمی‌شود و در فصول مختلف نمایان می‌شود. افرادی که آلرژی دارند اغلب با جواب مثبت تست کرونا مواجه می‌شوند اما باید بدانند علت اصلی مثبت شدن جواب آزمایش آلرژی است. فرق آلرژی با ویروس‌های کرونا عدم وجود بدن درد، خستگی و بی‌اشتهایی است. حساسیت و آلرژی‌ها هیچ‌کدام چنین علائم‌هایی را ندارد.

ابوالفضلی ادامه داد: شخص برای کسب اطمینان از حال خود و بررسی تفاوت آلرژی با کرونا باید به حال جسمی خود در سال‌های پیشین فکر کند. اگر فرد در سال‌های گذشته نیز حال مشابهی داشته، اکنون بدن درد، تب و لرز، بی اشتهایی، خارش گلو و  خستگی ندارد احتمالا دچار کرونا نشده است؛چرا که موارد ذکر شده علائمی هستند که در سویه‌های کرونا وجود دارند اما در آلرژی‌ها دیده نمی‌شوند.

این متخصص طب سنتی گفت: بخور دادن بهترین راه برای مقابله با آلرژی است و افراد باید روزی یک الی دو بار به خود بخور دهند. در ادامه افراد باید از قرار گیری در فضا‌های سرد خودداری کنند.

وی تصریح کرد:‌خوردن سبزیجات، آناناس و میوه‌های دیگر می‌تواند به بهبود حال افراد کمک کند. خوردن دمنوش‌ها نیز می‌تواند مفید واقع شود. افرادی که واکنش پوستی به آلرژی نداشته‌اند می‌توانند خوراکی‌هایی با طبع گرم میل کنند.

ابوالفضلی ادامه داد: بدن خود را با فاکتورهایی که از بیرون دریافت  می‌کند وفق می‌دهد. آنتی‌هیستامین نیز پس از مدتی جذب شدن توسط بدن با سرنوشت مشابهی مواجه می‌شود. همچنین این دارو باعث خواب‌آوری می‌شود و فعالیت مغز را کاهش می‌دهد.

وی ابراز کرد: این دارو برای کسانی که آلرژی دارند توصیه نمی‌شود و افراد باید به طور طبیعی با آلرژی خود مقابله کنند. داروهای شیمیایی مانند آنتی‌هیستامین و دگزا برای آلرژی توصیه نمی‌شوند و می‌توانند در طولانی مدت عارضه‌های دیگری در بدن به وجود بیاورند.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.