×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ضرغامی: به تعامل فرهنگی در کنار تهاجم فرهنگی اعتقاد داریم

به گزارش تهران۲۴، سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در بازدید موزه آبگینه و سفالینه‌های ایران اطهار کرد: موزه آبگینه آیینه تمام‌نمای تمدن ایران از چندهزار سال قبل است. بازدید از این موزه را به تمام علاقه‌مندان به تاریخ و فرهنگ ایران توصیه می‌کنم.

وی افزود: زمانی که سوابق آثار این موزه بررسی می‌شود، می‌بینیم که ایران پیشگام و پرچمدار در این دو حوزه بوده است و این مسئله مهمی است.
وی ادامه داد: این موزه به لحاظ کارهای بسیار فاخر، ظریف، حساب‌شده، زیبا، برگرفته از اعتقادات و آیین‌های بسیار ارزشمند است. پشت هر کدام از این آثار هنری دنیایی از اتفاقات فرهنگی و رفتاری و آیینی است که همکاران ما به خوبی توضیح دادند.
ضرغامی بیان کرد: موزه آبگینه گنجینه‌ای از هنر مردم ایران در طول قرون و هزاره‌های متمادی است که متعلق به تمدن بشری است.
وی افزود: همکاران ما در استان تهران و مدیریت مجموعه موزه آبگینه و سفالینه مدتی است که بازسازی و مرمت آن را با عشق و علاقه و همچنین با وسواس و دقت انجام دادند. مرمت‌ها بسیار علمی و ارزشمند است.
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: بسیاری از افرادی که به فعالیت‌های این بخش از میراث‌فرهنگی علاقه‌مند هستند از موزه آبگینه به عنوان الگو بازدید کنند.
وی ادامه داد: ما به تعامل فرهنگی اعتقاد داریم. در کنار تهاجم فرهنگی که حرف بسیار درستی است و همواره باید مراقب آن باشیم، تعامل فرهنگی و ارتباطات فرهنگی و علمی بسیار ارزشمند است و جمهوری اسلامی کاملا همسو با این راهبرد است. بنابراین به اعتقاد من این ویترین‌ها که سازنده‌اش ایرانی نیست، کاملا استاندارد و برای اشیای تاریخی ما با ظرافت ساخته شده و زیبایی‌های اثر را نشان می‌دهد. این آثار را در کمتر جایی می‌توان دید و در سطح جهانی جزو الگوهاست.
انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.