×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
پایان سلطه دلار در جهان با تحریم روسیه

به گزارش تهران۲۴، تحلیلگر بانک «کِردیت ایشو» گفت: قطع دسترسی روسیه به ذخایر ارز خارجی‌اش احتمالا به سلطه دلار آمریکا (در جهان) پایان می‌دهد.

زولتان پوزسر، تحلیلگر این بانک سوئیسی به بلومبرگ،گفت: «پاسخی را تصور کنید که در آن بسیاری از صادرکنندگان کالاها و ابزارها تصمیم بگیرند، کالاها را با ارز دیگری ثبت و فاکتور کنند.»

این کارشناس گفت: «به همین دلیل، تمام دلارهایی که به دست می آورید و تمام پولی که در غرب نگه می‌دارید، در معرض خطر قرار دارد.»

وی افزود کشورهایی که به طرح «کمربند و جاده» چین (BRI) پیوسته اند، ممکن است کالاها را به یوآن فاکتور کنند.

پوزسر توضیح داد: «شما می توانید با مراکز مالی جدید که یک سری مبادلات تجاری را با یک ارز غالب متفاوت ثبت می‌کنند، مواجه شوید و اکنون دلایل متعددی برای این امر وجود دارد.»

به گفته این تحلیلگر، بازارهایی که در حال حاضر تحت سلطه یورو و دلار هستند، به وضوح تاثیر این حرکت را در طول زمان احساس خواهند کرد.

آمریکا، ژاپن و اتحادیه اروپا، دسترسی بانک مرکزی روسیه به بخش قابل توجهی از ذخایر ارزی خود در خارج از کشور نگهداری می‌شوند، در پاسخ به عملیات نظامی روسیه در اوکراین، مسدود کردند.

این اقدام بی‌سابقه، دسترسی روسیه به منابع ارز خارجی‌اش را به طور کامل قطع نمی‌‌کند.این تحریم‌ها هنوز به روسیه اجازه می‌دهد، از پرداخت های صادرات انرژی خود استفاده کند و مسکو هنوز به ذخایر ارزیش در داخل و در چین دسترسی دارد.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.