×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
سه اثر میراث طبیعی کرمانشاه ثبت ملی شد

به گزارش تهران۲۴ از کرمانشاه، کیومرث اعظمی معاون میراث فرهنگی استان کرمانشاه، اظهار کرد: درنشست شورای ثبت آثار کشور، سه پرونده از آثار طبیعی کرمانشاه مورد داوری و بررسی قرار گرفت.

وی گفت: چشمه سراب قره‌بلاغ و چشمه سراب گرم هر دو در شهرستان سرپل‌ذهاب و چشمه سراب مورت در شهرستان گیلانغرب سه اثر طبیعی کرمانشاه هستند که با تأیید اعضای این شورا به ثبت ملی رسیدند.

معاون میراث فرهنگی کرمانشاه با اشاره به ارزشمندی این سه اثر طبیعی، عنوان کرد: چشمه سراب قره‌بلاغ به علت اینکه تنها زیستگاه طبیعی گل نیلوفر آبی زرد (Nuphar lutea) در استان کرمانشاه است، اهمیت ویژه‌ای دارد.

اعظمی ادامه داد: چشمه سراب گرم سرپل‌ذهاب هم به دلیل دبی بالای آب و تامین آب شرب سرپل‌ذهاب، قصرشیرین، سومار، نفت شهر و بخش از گیلانغرب مورد توجه زیادی است.

وی اضافه کرد: ثابت بودن نسبی دمای آب این چشمه در تمام فصول سال باعث شده که در فصل زمستان دمای آن از محیط اطراف گرم‌تر باشد که به این دلیل مردم محلی به آن چشمه گرم می‌گویند.

معاون میراث فرهنگی کرمانشاه خاطرنشان کرد: در چشمه سراب مورت نیز از آنجایی که یکی از دو زیستگاه طبیعی درختچه مورت در ایران بوده، از قرون قبل تاکنون مورد توجه بوده است.

انتهای پیام/پ/س

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.