×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 July , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
«آیین جهانی نوروز» با حضور یونسکو در کرمانشاه برگزار می‌شود

به گزارش تهران۲۴ از کرمانشاه، احسان احمدی‌نصر سرپرست اداره گردشگری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری کرمانشاه امروز در جمع اصحاب رسانه از اجرای «آیین جهانی نوروز» در این شهر خبر داد و اظهار کرد: این آیین سنتی و زیبا در راستای موضوع تفاهم‌نامه مسیر گردشگری تاریخ و تمدن ایران؛ همدان- کرمانشاه- کردستان، شهرهای غربی کشور برگزار می‌شود.

وی گفت: در همین راستا فردا، ۲۳ اسفندماه مراسم افتتاحیه این مراسم با حضور وزیر میراث فرهنگی در شهر تهران برگزار می‌شود به دنبال آن بیست و چهارم، همدان میزبان این رویداد مهم است و بعد از آن روز ۲۵ اسفندماه، آیین جهانی نوروز با نام کرمانشاه در محوطه تاریخی و فرهنگی طاق‌بستان برگزار می‌شود.

سرپرست اداره گردشگری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری کرمانشاه با اشاره به حضور دبیرکل یونسکو در این رویداد، عنوان کرد: ۱۲ ملت عضو کنوانسیون یونسکو در بحث پرونده چند ملیتی نوروز هستند که در این راستا میهمانان خارجی از این کشورها در این برنامه شرکت دارند.

احمدی‌نصر این جشن را فرصتی برای معرفی فرهنگ و رسوم کرمانشاه به جهانیان دانست و در خصوص برنامه‌های تدارک دیده این آیین، افزود: هریک از اقوام ایرانی در این رویداد اجرای برنامه خواهند داشت و با این مراسم به استقبال قرن جدید می‌رویم.

انتهیا پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.