×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
سنگ تمام گلستانی‌ها در مراسم تشییع پیکر آیت‌الله علوی‌گرگانی + عکس و فیلم

به گزارش تهران۲۴ از گرگان، مراسم تشییع پیکر عالم ربانی، فقیه و جلیل‌القدر آیت‌الله علوی‌گرگانی که یکی از مفاخر بزرگ گلستان بود امروز در میان سیل خروشان مردم و مسوولان استان گلستان از میدان شهرداری به سمت آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) شهرستان گرگان تشییع شد.

اکنون خیابان‌های شهرستان گرگان مملو از مردمان انقلابی و ولایی است که برای آخرین‌بار آمده‌اند با مرجع بزرگ جهان تشیع وداع کنند حال آسمان شهر هم مانند حال دلمان ابری و بارانی است گاهی طوفانی و گاهی می‌بارید.

مردم دارالمومنین گرگان امروز آمده‌اند تا یکی از مفاخر استان گلستان را بدرقه کنند چشمان خیل کثیر مردم با دیدن پیکر مطهر آیت‌الله علوی‌گرگانی اشکبار شد دیدن خودروی حامل پیکر مطهر حاج آقا و عمامه مشکی که بر تابوت ایشان بود دل‌های مردم را به سمت روزهای مبارک رمضان و خطبه‌های ناب ایشان می‌انداخت.

صدای مداح که با بلندگو می‌گفت «روح بلند علوی شد آسمانی  ای عاشقان شد موسم آتش به جانی»، « از بین ما رفت فرزند زهرا،  یادش گرامی، در سینه ما، آه و واویلا آه و واویلا»، «خداحافظ ای فرزند زهرا(س)» فضای شهر را حسینی کرد و دل‌های خیلی‌ها به سمت کربلا روانه شد امروز شهرستان گرگان و استان گلستان عزادار این عالم ربانی است و فردا شهر مقدس قم میزبان فرزند فاطمه زهرا(س) خواهد بود.   

پیکر مطهر عالم بزرگ آیت‌الله العظمی علوی گرگانی صبح امروز بر روی دستان عاشقان به نظام و ولایت از حسینیه عاشقان ثارالله به سمت آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) شهرستان گرگان تشییع شد و قرار است فردا در قم به خاک سپرده شود.

مردم دارالمومنین شهرستان گرگان ماه مبارک رمضان را با منبر و درس اخلاق ایشان می‌شناسند و درس‌های زیادی پای منبر گرفتند.

نماینده ولی  فقیه در استان گلستان در مراسم وداع با مرجع عالیقدر آیت الله علوی گرگانی گفت: ایشان هیچ‌وقت وظیفه اصلی روحانیت که تبلیغ دین و موعظه مردم بود چه در شهر و روستا و در ایام ماه مبارک رمضان و محرم‌الحرام فراموش نکرد و همچنین در تربیت طلاب و تهذیب نفس و تربیت مردم بسیار کوشا بود.

آیت‌الله سید کاظم نورمیدی ابراز کرد: آیت الله علوی گرگان خصلت‌هایی که علمای بزرگ و علمای فاخر ما داشتند را دارا بود از خصایص ایشان می‌توان به مردمی بودن اشاره کرد.

نماینده ولی‌فقیه در گلستان گفت: ایشان در تربیت طلاب و تهذیب نفس و تربیت مردم بسیار کوشا بودند.

حجت‌الاسلام موسوی پارسایی یکی دیگر از افرادی بود که در تشییع پیکر مطهر آیت‌الله علوی گرگانی شرکت کرده بود و در وصف این عالم ربانی در گفت و گو با خبرنگار فارس در گرگان گفت: بنده این ضایعه بزرگ را به جامعه اسلامی به‌ویژه شیعیان گرامی تسلیت عرض می‌کنم آیت‌الله علوی‌گرگانی یکی از عالمان فقیه و از مراجع بسیار بزرگ جامعه اسلامی بودند که در خط ولایت و رهبری سال‌های سال در تبیین مواضع به حق شیعه تلاش کردند و شاگردان فراوانی را تربیت کردند.

وی تصریح کرد: اساتید بسیار بزرگی که اکنون در قم زندگی می‌کنند از شاگردان آیت‌الله علوی‌گرگانی بودند ایشان در روشنگری و بصیرت جامعه اسلامی نقش پررنگ و به سزایی داشتند و همواره پیشتاز و پیش‌قدم در این زمینه ورود کردند.

بنده از طریق ارتباطی که با فرزندان حاج آقا علوی‌گرگانی داشتم از بستری شدن ایشان در بیمارستان و ارتحال این عالم ربانی باخبر شدم.

در مسجد جامع همیشه پای منبرها و خطبه‌های ایشان می‌نشستم منبرهای جذاب، نافذ و اثرگذاری داشتند مخصوصا در جذب جوانان جامعه بسیار تلاش می‌کردند هرگاه خدمتشان مشرف شدیم اخلاقشان مانند جد بزرگوارشان پیامبر عظیم‌الشان اسلام (ص) بود ایشان واقعا جاذبه خاصی داشتند.

نرجس خاتون حسنی در حالی که نگاهش به پیکر مطهر آیت‌الله علوی‌گرگانی دوخته شده بود و اشک بر صورتش جاری است در گفت و گو با خبرنگار فارس گفت: وقتی خبر فوت حاج آقا را شنیدم فقط اشک ریختم و از تلوزیون متوجه شدم که ایشان رحلت کردند انگار پدرم را دوباره از دست دادم خیلی دوستش داشتم همیشه پای منبرهایش می‌نشستم و از سخنرانی‌های ایشان بهره‌مند می‌شدم.

وی در حالی که اشک می‌ریخت ادامه داد: خیلی چیزها از آیت‌الله علوی گرگانی یاد گرفتم خیلی از رحلت ایشان ناراحت شدم بغض جلوی گلویم را گرفته و دیگر نمی‌توانم صحبت کنم.

حال و هوای دل این مردم که پدر روحانی خود را از دست دادند مانند حال دل آسمان ابری است گاه هوای گریه دارد و گاه بغض‌آلود است.

بانوی دیگری که تکیه بر میله‌های آهنین زده بود و آرام‌آرام اشک‌هایش زیر ماسک صورتش پنهان می‌شد نظرم را به خود جلب کرد جلو رفتم و نامش را پرسیدم نامش را نگفت اما بغض دلش ترکید و از رحلت آیت‌الله علوی‌گرگانی سخن گفت از لحظه‌ای که خبر درگذشت این عالم فقیه را شنیده بود در گفت و گو با خبرنگار فارس گفت: خیلی متاثر شدم چون ایشان مرجع تقلید خانوادگی ما محسوب می‌شدند.

وی افزود: پدرم یکی از مریدان و دوستداران ایشان بودند من در محله «سرچشمه گرگان» بزرگ شدم زمانی که ایشان در ماه مبارک رمضان به سمت مسجد حرکت می‌کردند برای اقامه نماز و سخنرانی را خوب یادم هست این خاطره‌ها همواره جلوی چشمم هست امیدوارم ایشان شفاعت ما را در روز قیامت بکنند.

این بانو ادامه داد: وقتی خبر رحلت ایشان را در فضای مجازی شنیدم باورم نمی‌شد که ایشان فوت شده باشند چون مدام خبر تکذیبیه در فضای مجازی منتشر می‌شد تا اینکه یکی از دوستان تماس گرفت و گفت که خبر فوت حاج آقا علوی‌گرگانی صحت دارد و آنجا بود که متاثر شدم چه عالمی را از دست دادیم.

وی افزود: حیف و صد حیف تا زمانی که چنین گنجینه‌هایی را داریم قدرشان را نمی‌دانیم وقتی از دستشان می‌دهیم متوجه می‌شویم چه عالم فقیه و ارزشمندی را از دست دادیم واقعا متاثر می‌شوم از روزهایی که به دلیل مشغله‌هایی که داشتم نتوانستم پای منبر ایشان بنشینم از صحبت‌هایشان استفاده کنم و الان در مراسم تشییع ایشان هستم برایم خیلی سخت است و گریه امانش نمی‌دهد و اشک بر گونه‌هایش جاری می‌شود.

 

آیت‌الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی از مراجع تقلید شیعه و از استادان درس خارج فقه و اصول فقه در قم بود همچنین او از شاگردان آیت‌الله بروجردی، امام خمینی(ره)، آیت‌الله گلپایگانی و آیت‌الله اراکی بوده است ایشان دارای تألیفات مختلفی است که در قالب نرم‌افزار توسط مرکز کامپیوتری علوم اسلامی، گردآوری و منتشر شده است.

ایشان علاوه بر سال‌ها تدریس در سطوح عالی حوزه و تربیت صدها شاگرد در حوزه علمیه قم اقدام به ساخت چندین مسجد و درمانگاه در استان‌های گلستان، سمنان و همچنین تأسیس صندوق قرض‌الحسنه در تهران کرده بودند.

آیت‌الله علوی گرگانی در سراسر عمر پربرکت خویش علاوه بر فراگیری علوم اسلامی و فقهی بر امر نشر، گسترش و ترویج معارف دینی و توسعه حوزه‌های علمیه اهتمام ویژه داشت.

این عالم جلیل‌القدر و فقیه صمدانی در محضر علمای بزرگوار همچون حضرت آیت‌الله بروجردی (رض)، حضرت امام خمینی (ره)، حضرت آیت الله گلپایگانی، حضرت آیت الله خویی، حضرت آیت الله غروی اصفهانی و حضرت آیت الله آقاضیاءالدین عراقی دروس حوزوی را آموختند که مجموعه این تعلیمات گرانسگ در تحکیم شخصیت استوار فقهی ایشان تاثیرات فراوان داشت و حاصل آن تالیفات و آثار متعدد و ارزشمند در زمینه  فقه و اصول و حدیث می‌باشد.

==============

گزارش از سمیرا رجبی

==============

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.