×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
سینمای دفاع مقدس تسلیم سوداگری‌ها نشد/ اهتزاز پرچم «موقعیت مهدی»

به گزارش تهران۲۴،جبار آذین، منتقد و مدرس سینما درباره فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» که اکران نوروزی خود را آغاز کرده و تاکنون ۹۶۰ میلیون تومان فروخته است گفت: یکی از دستاوردهای بزرگ و ارزشمند و نمونه سینمای ایران درسال‌های بعد از انقلاب، تولد و ظهور سینما و آثار ارزشی و دفاع مقدسی است. سینما و آثاری که گرچه از منظر عناصر جنگ و حادثه و هیجان، باسینمای جنگی جهان مشترک است، ولی به دلیل مولفه‌های ایمانی و اعتقادی و ارزشی و حضور باورمندانه و مجاهدانه رزمندگان دفاع مقدس و اهداف والا، با فیلم‌ها و سینمای جنگی رایج در جهان، تفاوت اساسی دارد.

وی افزود: این نوع سینما و آثار فاخر آن که باید به عنوان محور سینمای ملی و ایرانی ـ اسلامی کشور قرار گیرد، در طول حیات خود، به رغم همت برخی هنرمندان و مدیران متعهد، به دلیل کم‌کاری‌ها و غفلت‌ها و نامدیریتی‌ها، با فراز و فرودهای بسیار روبرو بوده است که سبب شده فرصت طلبان سوداگر درسینما، مجال تولید فیلم های سطحی و ضعیف وسخیف، نازل و بازاری راب یابند و هنرمندان عرصه دفاع مقدس رابه حاشیه برانند.

آذین خاطرنشان کرد:  با این همه، این هنرمندان باورمند سینمای دفاع مقدس، تسلیم شرایط سوداگرانه نشده و بر اساس علاقه وتعهد خود همچنان به تولید فیلم‌های دفاع مقدسی ادامه دادند. فیلم ارزشمند، بامحتوا و شخیصت‌محور «موقعیت مهدی»  نخستین ساخته سینمایی قابل تحسین هادی حجازی‌فر که پیش‌تر به عنوان بازیگری مستعد در عرصه هنرهای نمایشی و سینما و تلویزیون شناخته می‌شد، به علت مضامین و محتوای درست پژوهشی و وفادارانه به ارزش‌ها و آرمان‌های دفاع مقدس، شناخت و توجه خوب به قهرمانان حماسه‌ساز دوران دفاع مقدس، شهدای بزرگوار برادران باکری و همچنین استفاده هوشمندانه و هنرمندانه از ابزار سینما و ساختار جذاب سینمایی، توانسته یک بار دیگر پرچم سینمای دفاع مقدس رابه اهتزاز درآورد.

وی افزود: ساخته هادی حجازی‌فر نشان داد که در صورت حمایت مسؤولان و همت هنرمندان متعهد و قابلیت‌های تصویری و نمایشی رخدادهای دفاع مقدس و شخصیت‌های بزرگ و جریان‌ساز این دوران، می‌توان همچنان آثار خوب و بامحتوا ساخت و درخشید و درخشش شهدا و ویژگی‌های دفاع عادلانه مقدس را به تصویر کشید. 

این منتقد سینما گفت: «موقعیت مهدی» در نگارش اصولی فیلمنامه، داستان‌سازی مناسب، فضاسازی‌های قابل باور، روایت مقبول بخش‌هایی از زندگی و مبارزات برادران باکری، بازی‌های پذیرفتنی بازیگران، شخصیت‌سازی‌های قابل باور و کارگردانی حساب شده، موفق بوده و در جایگاهی شایسته احترام در سینما و تاریخ هنری، فرهنگی و اجتماعی دفاع مقدس ایستاده است. این اثر، یکی از آثار همدلانه، مخاطب‌پسند و مقبول نظر منتقدان است که می‌تواند سرمشق تولید آثار شخصیت‌محور و موفق سینمای دفاع مقدس باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: «موقعیت مهدی» ادای دینی صادقانه و هنرمندانه به شهدا، برادران حماسه‌آفرین باکری، دفاع مقدس، آثار ارزشی و ایمانی است.  سینمای ایران شاهد تولد کارگردانی مستعد و خوشفکر است. «موقعیت مهدی» در کنار آثار به یاد ماندنی سینمای دفاع مقدس قرار گرفته است.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.