×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
نامگذاری ۱۵ مارس به عنوان روز جهانی مبارزه با اسلام‌هراسی

به گزارش تهران۲۴، مجمع عمومی سازمان ملل متحد دیروز سه‌شنبه قطعنامه‌ای برای نامگذاری ۱۵ مارس به عنوان «روز بین‌المللی مبارزه با اسلام‌هراسی» به تصویب رساند.

طبق گزارش شینهوا، این قطعنامه خواستار تقویت همکاری‌های بین‌المللی و گفت‌وگوهای جهانی در جهت ترویج فرهنگ مدارا و صلح بر مبنای احترام به حقوق بشر و گوناگونی مذاهب و عقاید است.

قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل علاوه بر این به شدت تمامی انواع خشونت علیه اشخاص بر مبنای باور یا مذهب آنها یا حمله به اماکن عبادی و مذهبی را محکوم می‌کند.

مجمع عمومی سازمان ملل علاوه بر این در این مصوبه تمامی اعضای این مجمع، سازمان‌های مرتبط سازمان ملل و سایر سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای خواسته با سازمان‌ دادن مراسم‌های مختلف آگاهی عمومی را درباره مقابله با اسلام‌هراسی ارتقاء بخشیده و روز بین‌المللی مبارزه با این پدیده را به صورت مناسب گرامی بدارند.

«مجید تخت روانچی»، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل درباره تصویب این قطعنامه نوشت: «امروز مجمع عمومی سازمان ملل به اتفاق آرا قطعنامه‌ای تصویب کرد و ۱۵ مارس را به عنوان روز بین‌المللی مبارزه با اسلام‌هراسی تصویب کرد. ایران یکی از حامیان این قطعنامه بود که برای تهیه پیش‌نویس و تصویب آن تلاش زیادی کرد. تصمیم امروز نقطه عطفی در مبارزه با اسلام‌هراسی در سطح بین‌المللی است.»

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.