×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تغییر لحن رئیس دولت مستعفی یمن؛ «منصور هادی» انصارالله را «برادر» خطاب کرد

به گزارش تهران۲۴، «عبد ربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی یمن و متحد ائتلاف سعودی در اظهارنظری بی‌سابقه، برای اولین‌بار جنبش انصارالله یمن را «برادر» خواند و از آن‌ها دعوت به گفت‌وگو کرد.

طبق گزارش پایگاه «عربی۲۱» هادی در ضیافتی که عربستان سعودی برای او و همراهانش در ریاض برپا کرده بود، از انصارالله یمن خواسته که برای درمان زخم‌های کشور و حضور زیر پرچم یمن واحد و بزرگ گرد هم آیند.

رئیس‌جمهور مستعفی یمن ادعا کرده است که در کنار تمام تلاش‌ها برای صلح خواهد بود و از همه توصیه‌ها برای ایجاد وحدت‌رویه در یمن و ساخت دولت ملی قوی حمایت خواهد کرد.

منصور هادی با دعوت جنبش انصارالله یمن به میز گفت‌وگو، از آن‌ها خواست تا بخشی از سپهر سیاسی یمن باشند که به ارزش‌های ملی و وحدت و دموکراسی پایبند است.

عربستان سعودی از ۳۰مارس تاکنون میزبان مشورت‌ها و رایزنی‌های بین نیروهای سیاسی یمن است؛ نشستی که با دعوت شورای همکاری خلیج‌فارس و حمایت ریاض برگزار شده است.

این در حالی است که جنبش انصارالله یمن با اشاره به دخالت‌های خارجی در این نشست و تاثیرپذیری نیروهای یمنی حاضر از ائتلاف عربستان، پیشنهاد شرکت در آن را رد کرده و حاضران را نیروهای متحد ائتلاف متجاوز سعودی به یمن توصیف کرد. 

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.