×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
علمای اهل سنت حادثه حرم رضوی را محکوم کردند/ دشمنان وحدت بین شیعه و سنی را هدف گرفته‌اند

به گزارش تهران۲۴،روز گذشته همزمان با سومین روز ماه مبارک رمضان، سه طلبه حاضر در صحن پیامبر اعظم(ص) حرم مطهر رضوی توسط فردی که تحت تاثیر تفکرات تکفیری قرار داشت با ضربات چاقو مورد حمله قرار گرفتند که منجر به شهادت یکی از روحانیون بنام حجت الاسلام والمسلمین محمد اصلانی و مجروحیت دو تن دیگر بنام‌های حجت الاسلام پاکدامن و حجت الاسلام دارایی شد.

هر سه روحانی که در این حادثه مورد سوء قصد قرار گرفتند از فعالان فرهنگی و جهادی و ساکنان حاشیه شهر مشهد منطقه قلعه ساختمان ( شهرک شهید رجایی) بوده‌اند.

علمای اهل سنت کشور پس از این واقعه آن را قطعه‌ای از پازل دشمنان برای برهم زدن وحدت مسلمانان  برشمرده و این حادثه را محکوم کردند.

دشمن از ناکام ماندن تلاش‌هایش به ستوه آمده است

جامعه علما و روحانیون اهل تسنن خراسان شمالی در بیانیه ای هتک حرمت به آستان مقدس حرم مطهر رضوی که منجر به شهادت و زخمی شدن تعدادی از روحانیون شد را محکوم کردند.

در بیانیه مزبور آمده است: حادثه روز گذشته در مشهد مقدس و هتک حرمت به بارگاه ملکوتی امام رضا قطعا نمی تواند امراض شخصی باشد و بلکه ضارب با حمله به سه نفر از روحانیون معزز شیعی ثابت کردند که از عناصر خودفروخته و اجیر شده استکبار جهانی و گروهک های تکفیری می باشند. 

در ادامه این بیانیه آمده است: امروز آمریکا و اسرائیل و گروهک های تکفیری از امنیت بی نظیر ایران و متلاشی شدن نقشه های شومشان در سوریه و عراق توسط سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی عزیز به ستوه آمده اند و برای درمان شکستگی شان در پروژه های اسلام هراسی در جهان اسلام دست به چنین اقدامات ناجوانمردانه و غیر بشری می زنند.

در این بیانیه ذکر شده است: ما روحانیون اهل سنت خراسان شمالی ضمن محکوم کردن این اقدامات جنایتکاران از دستگاه های نظامی و امنیتی و اطلاعاتی کشور خواستاریم هرچه زودتر عاملان این حادثه ناجوانمردانه را به اشد مجازات برسانند.

دشمن با ایجاد تفرقه نمی‌تواند وحدت امت اسلامی را  از بین ببرد

ماموستا ملا عبدالرحمن مرادی امام جمعه اهل سنت کرمانشاه نیز در پیامی هتک حرمت به حرم رضوی و ضرب و شتم و شهید شدن چند روحانی در این حرم را محکوم کرد و از مسوولان خواست در اسرع وقت عاملان این قضایا را به سزای اعمال ننگین شان برسانند.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه در ادامه پیام خود آورده است: دشمنان با ایجاد تفرقه و ارعاب و ترور نمی‌توانند به پیکره اسلام و وحدت امت اسلامی و اهل مذاهب ضربه وارد کنند و بدانیم که برادران اهل سنت همیشه در کنار براداران اهل تشیع در تبلیغ دین خدا و اسلام به خدمات صادقانه مشغول هستند و لذا این حادثه ناگوار را به ملت عزیز ایران تسلیت عرض می‌نماییم و از مسؤولان عزیز می‌خواهیم در اسرع وقت عاملان این قضایا را به سزای اعمال ننگین شان برسانند.

دشمنان وحدت بین شیعه و سنی را هدف گرفته‌اند

شماری از علما و امامان جمعه و جماعت اهل سنت استان بوشهر هم با صدور پیام های جداگانه حادثه حرم مطهر امام رضا(ع) که باعث تعرض به آن حضرت و شهادت و زخمی شدن سه روحانی جهادگر شد را محکوم کردند.

امام جمعه موقت اهل سنت شهر کنگان و عضو شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی  اهل سنت کشور با انتشار پیامی ضمن محکوم کردن این جنایت گفت: «شکی نیست که این جرایم و فجائع از نقشه ها و دسیسه های دشمنان اسلام است و از آنجایی که وحدت و اخوت در ایران اسلامی استوار و پابر جاست و روز به روز قوی تر می شود  آنها می‌خواهند این اخوت و برادری را تضعیف کنند و این جرایم مسلمانان جهان به ویژه شیعه و اهل سنت در ایران اسلامی آگاه تر می‌گرداند و بدانیم که اتحاد و وحدت ضروری ترین نیاز امت اسلام و جامعه اسلامی است.»

همچنین امام جمعه مسجد جامع خاتم الانبیاء جزیره در این رابطه اظهار داشت: «این جنایت در حریم رضوی که مورد احترام تمامی فرق و مذاهب اسلامی است و در ماه مبارک رمضان که ضیافت الهی است امری محکوم و جنایتی آشکار به حساب می آید و آحاد مردم شریف و متدین از این بی حرمتی و جنایت گذشت نخواهد کرد.

اینجانب ضمن محکومیت این جنایت، در جوار مضجع رضوی شهادت طلبه جهادگر حجت الاسلام والمسلمین اصلانی را به خانواده محترمشان تسلیت عرض می نمایم و عافیت و سلامتی و شفا را برای مجروحان این حادثه از درگاه خدا وند متعال خواهانم.

با درایت و هوشیاری عموم مسلمین نقشه های معاندان و جنایتکارانه استکبار و اندیشه های تکفیری در راستای ایجاد فتنه میان اجماع و وحدت مسلمین نقش بر آب خواهد شد».

همچنین امام جمعه اهل سنت جزیره شمالی بندر ریگ شهرستان گناوه، امام جمعه اهل سنت سیراف، امام جمعه اهل سنت عسلویه، امام جمعه شهر نخل تقی و دبیر شورای روحانیت اهل سنت استان بوشهر، امام جمعه روستای صفیه عسلویه، امام جماعت مسجد علی ابن ابیطالب روستای بنود، امام جمعه بندر پرک شهرستان کنگان از استان بوشهر در پیام‌های جداگانه ای این جنایت را محکوم و بر ضرورت اتحاد و اتفاق امت اسلامی و برادران شیعه و سنی تاکید کردند.

 اقدام تروریستی مشهد برگرفته از اتاق‌های فکر صهیونیستی در منطقه است

ماموستا کلشی‌نژاد امام جمعه اهل سنت ارومیه نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس  این حادثه را برگرفته از افکار خبیث صهیونیستی در منطقه دانست و افزود: دشمن می‌خواهد همان حرکات تروریستی که در مساجد افغانستان و پاکستان را که انجام می‌دهد در ایران نیز پیاده سازی کند که مسؤولان محترم باید با رصدهای شبانه روز اجازه بروز چنین اتفاقاتی را ندهند.

وی با اشاره با اتحاد ناگسستنی بین اهل سنت و اهل تشیع در ایران اسلامی عنوان کرد: اهل سنت خودشان را از این گونه حرکت‌های ناجوانمردانه و تروریستی بری و همیشه شیعیان را برادران خود می‌دانند.

گفتنی است تجربه تاریخی امت اسلامی نشان می‌دهد این گونه رفتارهای وحشیانه نه تنها هیچ تاثیری در بهم خوردن اتحاد و اتفاق برادران شیعه و سنی ندارد بلکه موجب هوشیاری و انسجام و اتفاق بیشتر بین آنان می‌شود.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.