×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مجموعه خاطرات سردار حجازی در اولین سالگرد شهادتش رونمایی می‌شود

به گزارش تهران۲۴، «سردار سربلند» مجموعه خاطراتی از سردار شهید سیدمحمد حجازی کتابی است که توسط انتشارات روایت فتح به چاپ رسیده و در مراسم اولین سالگرد شهادتش از آن رونمایی می‌شود.

در مقدمه این کتاب آمده است: «نوشتن از خاطرات فرماندهی که می‌خواست کمتر دیده شود و بیشتر کار کند، سخت است. مخصوصاً در فرصت کوتاهی از رفتنش. یک سالی که برای دوستدارانش به اندازه چندین سال گذشت و خلأ وجودش را جایگزینی نبود. داغش هنوز تازه است و ذهن و خاطر دوستانش از نبودش در حسرت. شنیدن، دیدن و چیدن لحظات و خاطرات سید‌محمد حجازی از زبان مادر، همسر، دوستان و همرزمانش؛ از کودکی، نوجوانی، مبارزه، جهاد و ادامه مسیر رزمندگی تا شهادت، تصویر مردی را کامل می‌کند که جز خدا ندید و جز برای رضای او کار نکرد. کسی که برای اعتلای کلمه حق در دیار غربت و در مبارزه با صهیونیسم، یار و یاور مسلمانان جنوب لبنان و سوریه و جبهه مقاومت اسلامی در جهان شد. کسی که قدرت فرماندهی و توان اجرایی بالایش حکایت از درایتش داشت و هوش سرشارش. او بر عهدی که با پیر و مرادش امام عظیم‌الشأن و با دوستان شهیدش در محو و نابودی اسرائیل بسته بود، وفادار ماند و یادگارهای ارزشمندی؛ از اولین روزهای شروع دفاع مقدس در جایگاه مسئول اعزام نیرو در اهواز، تا ده سال فرماندهی درخشانش در بسیج مستضعفین و در ادامه، حضور در سپاه قدس و همراهی با سردار دل‌ها حاج‌ قاسم سلیمانی از خود به جای گذاشت و با وجود بازنشستگی هرگز از مأموریتش دست نکشید و تمام‌قد پشت نظام، انقلاب، امام و رهبری ایستاد و این جمله را به واقعیت تمام معنا کرد که پایان مأموریت یک بسیجی، شهادت است».

در برشی از کتاب می‌خوانیم:

«دانشجوی انستیتو تکنولوژی رشته مکانیک در استان اصفهان بود. برادر بزرگ‌ترش سیداحمد وارد مبارزات سیاسی شده بود. سیدمحمد هم کنار او در چاپ و تکثیر اعلامیه‌های امام با گروهی که شهید عبداللّٰه میثمی عضو آن بود، همکاری می‌کرد. وقتی ساواک دستگیرشان کرد، سیداحمد همه چیز را گردن گرفت. سیدمحمد را از دانشگاه اخراج و چهار ماهی زندانی کردند. بعد از آزادی به مدرسه حقانی قم رفت. دکتر آیت‌اللّٰه بهشتی مدیر آنجا بود. می‌خواست طلبه شود، ولی مدیرشان معتقد بود که بچه‌‌طلبه‌ها، هم باید تحصیلات دانشگاهی داشته باشند، هم تحصیلات حوزوی. می‌خواست طلبه‌ها را مثل خودش بار بیاورد. همین شد که سید محمد سال ۱۳۵۷ در رشته اقتصاد دانشگاه اصفهان قبول شد.

سه روز می‌رفت قم، سه روز هم در دانشگاه اصفهان، اقتصاد می‌خواند».

کتاب «سردار سربلند» مجموعه خاطراتی درباره سردار شهید سید محمد حجازی است که به قلم فرزانه مردی، لیلی زهدی و مهدیه زکی زاده در ۱۹۲ صفحه و شمارگان ۱۱۰۰ نسخه، با صفحه آرایی مهدی آریان توسط انتشارات روایت فتح به چاپ رسیده است.

مراسم نخستین سالگرد شهادت سردار شهید سرلشکر پاسدار سید محمد حجازی جانشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور خانواده شهداء، جمعی از مسئولان کشوری و لشکری و با سخنرانی سردار سرتیپ پاسدار حاج اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه ساعت ۱۰ صبح روز پنجشنبه ۲۵ فروردین‌ماه در تالار وزارت کشور واقع در میدان فاطمی تهران برگزار خواهد شد و قرار است از کتاب «سردار سربلند» نیز در این مراسم رونمایی شود.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.