×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
پای درس آقا| مقاومت جز در سایه ایمان به خدا ممکن نیست

به گزارش تهران۲۴، ایمان به خدا دارای ملازماتی است و یکی از لوازم ایمان تقابل با هر قدرت غیر خدایی است. آنچه که در ادامه می‌خوانید سخنان فقیه مکتب آل‌الله حضرت آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای در مورد «مقاومت» در زیر سایه ایمان به خدا است. 

دولت‌های اسلامی خودشان را در خدمت اهداف آمریکا و بعضی کشورهای غربیِ متجاوز قرار ندهند. این افتخاری نیست برای یک کشور مسلمان که رئیس‌جمهور آمریکا علناً بگوید «ما نگاه می‌کنیم به گاو شیرده»! به اینها به چشم گاو شیرده نگاه می‌کند؛ این افتخار است؟ در همین تبلیغاتِ انتخاباتیِ اخیر در سال گذشته، همین رئیس‌جمهور کنونی آمریکا این حرف را گفت؛ گفت ما به سعودی‌ها به چشم گاو شیرده نگاه می‌کنیم! ذلّت از این بیشتر؟ برای یک دولت، برای یک ملّت، ذلّت از این بالاتر؟ پولش را بگیرند، بعد به‌عنوان گاو شیرده او را خطاب بکنند، به او توهین بکنند؛ ذلّت یک کشور و یک دولت بیش از این نمی‌شود؛ اسلام با این ذلّت‌ها مخالف است. «وَلِلَّهِ العِزَّةُ وَلِرَسولِهِ وَلِلمُؤمِنینَ»؛ اگر مؤمن باشند، باید عزیز باشند؛ این ذلیل بودن نشانه‌ این است که اینها ایمان ندارند، مؤمن نیستند، دروغ می‌گویند، همچنان‌که اربابانشان دروغ می‌گویند.(۱۳۹۷/۰۱/۲۵)

ملّت ایران چهل سال است که مقاومت می‌کند. ما در روز اوّل مثل یک نهال باریکی بودیم، آسیب‌پذیر بودیم؛ به برکت نام مبارک پیامبر (ص) و به برکت هدایت امام بزرگوار، توانستیم ایستادگی کنیم؛ البتّه شهید دادیم، سختی کشیدیم، امّا ایستادگی کردیم. امروز ملّت ایران و کشور ایران یک درخت تناور است. امروز آمریکا و رژیم صهیونیستی غلط می‌کنند که ملّت ایران را تهدید کنند؛ تهدیدهای آنها، حرکات آنها، خباثت‌های آنها تا امروز شکست خورده است، از این پس هم شکست خواهد خورد؛ تحریم هم شکست خواهد خورد، سیاست‌هایشان هم شکست خواهد خورد، به برکت مقاومت.

مقاومت هم جز در سایه‌ ایمان بالله و اتّکاء بالله و اعتماد به وعده‌ الهی ممکن نیست؛ خدای متعال وعده فرموده است، با تأکید فرموده است: «وَ لَیَنصُرَنَّ‌ اللهُ مَن یَنصُرُه»؛ با تأکید، وعده‌ نصرت داده است؛ این وعده تحقّق پیدا خواهد کرد. اگر چنانچه ما خودمان را اصلاح کنیم، به وعده‌ الهی با چشم حُسن‌ظن نگاه کنیم نه با سوء‌ظن، پیروز خواهیم شد. سوء‌ظنّ به وعده‌ الهی مال کفّار است؛ «الظّانّینَ بِاللهِ ظَنَّ السَّوءِ عَلَیهِم دائِرَةُ السَّوءِ‌ وَ غَضِبَ اللهُ عَلَیهِم وَ لَعَنَهُم»؛ این کسانی که به وعده‌ الهی سوء‌ظن دارند، معلوم است که از وعده‌ الهی سود نخواهند برد. ملّت ایران حسن‌ظنّ خود به وعده‌ الهی را اثبات کرده است؛ ایستاده است. به ما حمله‌ نظامی هم شد، تحریم هم شدیم، نفوذ عوامل جاسوسی هم اتّفاق افتاد، شهید هم دادیم، امّا ملّت ایران مثل کوه ایستاد و توانست خود را مستحکم و پایدار کند! امروز این شجره‌ طیّبه، شجره‌ طیّبه‌ جمهوری اسلامی و ملّت ایران، شجره‌ طیّبه‌ای است که «اَصلُها ثابِتٌ وَ فَرعُها فِی السَّماء». روز‌به‌روز به فضل الهی ما پیشرفت کردیم، روز‌به‌روز قوی‌تر شدیم؛ بعد از این هم همین خواهد بود؛ و این نسخه‌ حرکت مسلمین و پیشرفت مسلمین در دنیای اسلام است.(۱۳۹۷/۰۹/۰۴)

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.