×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 23 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
هنرمند و عکاس تبریزی چهره سال هنر انقلاب

به گزارش تهران۲۴ از تبریز، همزمان با معرفی چهر‌ه‌های هنر انقلاب، “بهزاد پروین قدس” به دلیل مجموعه‌ داری و عکاسی دفاع مقدس و خلق آثار ماندگار و جریان ساز به عنوان چهره سال هنر انقلاب در رشته عکاسی معرفی و تقدیر شد.

آخرین شب از هشتمین هفته هنر انقلاب با معرفی چهره‌های هنر انقلاب در سال ۱۴۰۰ در رشته‌های تجسمی و معماری در محوطه باز حوزه هنری برگزار شد.

در این مراسم سید احسان باقری مدیر خانه عکاسان برای تقدیر از چهره هنر انقلاب در رشته عکاسی روی سن آمد.

وی گفت: در این روزها که اتفاقات تلخ و شیرین در کشور افتاده است عکاسان همواره چشمان تیزبینی برای انتقال ارزش‌ها و میراث‌ها و انتقاد از کژی‌ها و زشتی‌ها بوده‌اند. در حوزه هنری نیز از روزهای ابتدای انقلاب تاکنون بهترین عکاسان فعالیت داشته‌اند، ان‌شاءالله که همه عکاسان و هنرمندان عزیز در هر جایی موفق و در پناه مهر خداوند باشند.

محمدحسین حیدری از عکاسان پیشکسوت انقلاب نیز باقری را در اهدای جوایز این بخش همراهی کرد.

بهزاد پروین قدس در این بخش به دلیل مجموعه‌‌داری و عکاسی دفاع مقدس و خلق آثار ماندگار و جریان‌ساز به عنوان چهره سال هنر انقلاب در رشته عکاسی معرفی و تقدیر شد.

محمد اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در اختتامیه هفته هنر انقلاب در حوزه هنری انقلاب اسلامی با بیان اینکه جریانی قوی متکی به دلار و پوشش رسانه‌ای قوی برای تحریف دستاوردهای انقلاب پای کار آمده، گفت: ما در جهاد تبیین مسوولیت سنگینی داریم.

وی تصریح کرد: امشب در ماه مبارک رمضان در آستانه میلاد امام حسن مجتبی (ع) گرد هم آمده‌ایم تا مراسم مهم و ارزشمند هفته هنر انقلاب را برگزار کنیم. یاد شهید سیدمرتضی آوینی را گرامی می‌دارم که این هفته به نام اوست و خدا را شاکریم که بعد از گذشت سی سال از شهادت این مرد بزرگ عرصه فرهنگ‌و هنر انقلاب به خوبی پیش رفته است.

وی افزود: ما از روزهای اول انقلاب که حوزه هنری برای پاسداشت فرهنگ انقلاب تأسیس شد تا امروز که به کارنامه‌اش می‌نگریم آکنده از زنان و مردانی است که تلاش کردند امروز نظام اسلامی ما دارای میراث ارزشمندی باشد. اگر جایی نقدی نسبت به گذشته می‌شود و اعتراضاتی هست این تلاش‌های بزرگانی را نفی نمی‌کند که در ۴۳ سال گذشته در عرصه‌های مختلف تلاش کرده‌اند آثار ارزشمندی به یادگار بگذارند.

محمدمهدی اسماعیلی بیان داشت: نقدها به جهت فاصله با عظمت این رخداد بزرگ است. همه روزها و شب‌های گذشته بر انقلاب پر از وقایع و نکاتی است که جا دارد همه عرصه‌های هنری آن را روایت کند. اگر امروز با مطالبه رهبر فرزانه انقلاب درباره جهاد روایت و تبیین رو به‌رو هستیم به دلیل فاصله‌مان با نقطه مطلوب است. ما به تنهایی نیستیم که دستاوردها را روایت می‌کنیم بلکه جریانی قوی متکی به دلار و پوشش رسانه‌ای قوی برای تحریف دستاوردهای انقلاب پای کار آمده و حکایت امروز نیست بلکه امروز ابزارش پیچیده‌تر شده و مخاطبانی گسترده‌تر دارد.

وی در پایان یادآور شد: ما در جهاد تبیین مسوولیت سنگینی داریم و هفته هنر انقلاب کار را برای جوان پرانگیزه ما ساده‌تر می‌کند و قله‌ها را نشان می‌دهد تا طی مسیر ساده‌تر شود. از همه دست‌اندرکاران برای برگزاری این رویداد سالانه و مهم تشکر می‌کنم. و به روح همه هنرمندان بزرگ انقلاب اسلامی که امروز در آسمان و بزم ملکوتیان ناظر ما هستند، صلوات می‌فرستم.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.