×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کارنامه عملکرد زاکانی در ۲۰۰ روز شهرداری تهران

به گزارش تهران۲۴،  حدود ۲۰۰ روز از حضور علیرضا زاکانی در شهرداری تهران می گذرد.اقدامات متعددی در حوزه اجتماعی، فرهنگی، حمل ونقل، خدمات شهری و …. در شهر صورت گرفته است.

خرید ۱۷۵ دستگاه اتوبوس جدید/ امضای قرارداد خرید ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس جدید

بر اساس این گزارش در این مدت درحوزه حمل ونقل ترافیک،  خرید ۱۷۵ دستگاه اتوبوس جدید، تعمیرات اساسی و احیای ۵۰۰ دستگاه اتوبوس، امضای قرارداد خرید ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس جدید و در نهایت افزایش ۳۲۵۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان،  نوسازی بیش از ۲۵۰۰ دستگاه تاکسی در ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۰، افتتاح ۳ ایستگاه جدید، یک تقاطع و ۶ ورودی مجزای ایستگاهی جدید در خطوط ۶ و ۷ مترو از جمله اقدامات بوده است.

راه اندازی قرارگاه جهادی مسکن برای پشتیبانی از ساخت ۱۸۰ هزار واحد مسکونی

همچنین شهردار تهران قرارگاه جهادی مسکن  برای پشتیبانی از ساخت ۱۸۰ هزار واحد مسکونی از جمله۲۰ هزار واحد در بافت فرسوده را راه اندازی کرد. افزایش تسهیلات بانکی ساخت هر واحد در بافت‌های فرسوده از ۱۲۰ میلیون تومان به ۴۵۰ میلیون تومان از دیگر اقدامات بوده است.

در حوزه اجتماعی در ۲۰۰ روز گذشته،  ساماندهی بیش از ۷۰۰۰ معتاد متجاهر، شناسایی و پلمب ۲۹۱ مراکز خرید و فروش مواد مخدر و ۴۱ خانه پلاک قرمز، آزادسازی ۸۰ درصد دره فرحزاد و تاسیس کمپ‌های اعتیاد مجزا برای سالخوردگان، کودکان و بانوان برای اولین بار انجام شد.
نهضت واکسیناسیون کرونا برای همه مردم تهران به ویژه گروه‌های آسیب‌پذیر مانند کودکان کار، بی‌خانمان‌ها، مهاجران و اتباع خارجی فاقد شناسنامه و معتادان با راه اندازی ۷۲ مرکز واکسیناسیون ثابت و سیار جدید علاوه بر ظرفیتهای قبلی صورت گرفت.

شهرداری تهران به دنبال توسعه و ایجاد رفاه بیشتر برای شهروندان است. در این مدت  ۳۲ بازارچه میوه و تره‌بار جدید با عرضه میوه وتره‌بار ۲۰ درصد ارزانتر از بازار، افزایش ۳ برابری عرضه گوشت مرغ، ۶ برابری گوشت قرمز و عرضه برنج ایرانی زیر قیمت بازار انجام شد.از سوی دیگر افزایش ۳ برابری درآمد فروشگاه‌های شهروند با افزایش فروش و استقبال شهروندان را شاهد بودیم.

پاسخ به بیش از ۱۵۰۰ مراجعه مردمی بصورت مستقیم/حضور میدانی شهردار و تمامی معاونان در مناطق و محلات

 طراحی و توسعه مدل هوشمند کنترل نقشه معماری در فرآیند صدور پروانه شهرداری تهران برای اولین بار درکشور با رویکرد افزایش سرعت و شفافیت فرآیند صدور پروانه به مردم صورت گرفت. 
اجرای طرح‌های جهادی تحول در نگهداشت شهر و استقبال از بهار و رسیدگی به بیش از ۳۶ هزار مورد از مطالبات و شکایات مردمی در سامانه ۱۳۷ انجام شد. حضور میدانی شهردار و تمامی معاونان در مناطق و محلات و ۱۲۰ مصوبه اجرایی برای تسریع در فعالیت‌های عمرانی مناطق و پاسخ به بیش از ۱۵۰۰ مراجعه مردمی بصورت مستقیم انجام شد.

 افزایش  اعتبارات زیر ساخت‌های شهری در مناطق کم برخوردار / آغاز به کار شورای سلامت اداری و تشکیل بیش از ۳۵۰ پرونده تخلفات اداری

افزایش ۷ و نیم برابری اعتبارات زیر ساخت‌های شهری در مناطق کم برخوردار در بودجه سال ۱۴۰۱ که نسبت به مناطق برخوردار بیش از ۳ برابر رشد داشته است. همچنین  تکمیل، مرمت و بازسازی حدود ۱۰ کیلومتر شبکه اصلی آبهای سطحی برای مقابله با سیل و آبگرفتگی،  مناسب‌سازی ۲۴۰ کیلومترمربع از معابر شهر برای استفاده معلولین، جانبازان، بانوان باردار و… در ۲۵ محور، آغاز اصلاح ۱۰ فرآیند کلیدی همچون کاهش زمان فرآیند صدور پروانه و پایان کار به منظور شفاف‌سازی و کاهش فساد صورت گرفت.

فسخ واگذاری غیرقانونی برند فروشگاه شهروند/ورود شهرداری تهران به بورس کالا برای عرضه املاک به صورت شفاف

تولید و اجرای بیش از ۴۰۰ هزار تن، آسفالت برای تعمیر و نگهداری معابر اصلی و بزرگراهی تهران با اولویت نقاط بسیار آسیب دیده از دیگر اقدامات شهرداری تهران در این مدت بوده است.
بر اساس این گزارش،  آغاز به کار شورای سلامت اداری و تشکیل بیش از ۳۵۰ پرونده تخلفات اداری کارکنان، تخریب پل غیرقانونی پالادیوم و فسخ واگذاری غیرقانونی برند فروشگاه شهروند به مبلغ ۳ میلیارد با ارزش واقعی ۶۰۰ میلیارد تومان به دستور شهردار، تجهیز و راه اندازی ۲۷ پارک مادر و کودک و ساخت ۲۰ پارک محله‌ای، تکمیل تقاطع‌های بزرگراهی با افتتاح ۴ تقاطع‌ و آغاز عملیات عمرانی ۱۸ تقاطع دیگر ، ورود شهرداری تهران به بورس کالا برای عرضه املاک به صورت شفاف و خرید کالا و تجهیزات مورد نیاز شهرداری در پروژه‌ها با حذف دلالان و واسطه‌ها از دیگر اقدامات صورت گرفته بوده است.

 برگزاری رویداد بزرگ کارآفرینی زنان و تولید ملی پس از دوسال تعطیلی/یکپارچه‌سازی ۱۲۰۰ حساب‌ درآمدی شهرداری در قالب یک حساب

 افزایش کمی فعالیت‌های فرهنگی و برگزاری بیش از ۴۰ هزار رویداد و برنامه اعم از برنامه میدانی، مجازی، نمایشگاه، ایستگاه فرهنگی، کاروان سیار و ارتقا کیفی برنامه‌های فرهنگی از طریق هم افزایی قرارگاهی و افزایش فعالیت‌های مسجدمحور و هویت آفرین، برگزاری پویش بزرگ پرچم افتخار در شهر تهران با نصب بیش از ۲۵۰ ابر پرچم، ۴۷۰۰ سازه تبلیغاتی، ۱۱ هزار پرچم بزرگراهی و اهدای ۱۵۰ هزار پرچم مقدس کشور به مردم تهران برای نصب بر سردر خانه‌ها انجام شد.

 برگزاری رویداد بزرگ کارآفرینی زنان و تولید ملی پس از دوسال تعطیلی و ایجاد فضای عرضه محصولات برای تولیدات بیش از ۳۵۰۰ زن سرپرست خانوار در قالب مراکز توانمندسازی کوثر، مشاغل خانگی و کسب و کارهای خرد صورت گرفت.

 تحقق ۹۳ درصدی بودجه ۱۴۰۰ شهرداری تهران از طریق شفاف‌سازی و یکپارچه‌سازی ۱۲۰۰ حساب‌ درآمدی شهرداری در قالب یک حساب، دریافت مطالبات، فعالیت مناطق شهردای و تسریع در صدور پروانه ساخت از دیگر اقدامات بوده است.
بر اساس این گزارش، کاهش ۳۰ درصدی تلفات جانی در تصادفات ۳ ماه آخر سال ۱۴۰۰ با اصلاح هندسی نقاط حادثه‌خیز در معابر اصلی و پرتردد شهر را داشتیم.

سال ۱۴۰۰ اولین سال بدون فوتی ناشی از حوادث چهارشنبه سوری با آماده‌باش سراسری همه ظرفیت آتش‌نشانان شهرداری و استفاده از ظرفیت بیش از ۱۰۰۰ نفر از نیروهای داوطلب مردمی صورت گرفت.
تقویت دیپلماسی شهری با راهبرد احیای ظرفیت‌های اقتصادی، سرمایه‌گذاری خارجی و صادرات خدمات فنی و مهندسی و احیای مجمع شهرداران آسیایی صورت گرفت و  افزایش ظرفیت همکاری‌های برون سازمانی دولت، مجلس، قوه قضائیه، نیروهای مسلح و نهادهای عمومی در حوزه‌های اقتصادی، عمرانی، حمل و نقل، بهداشت و درمان، مقابله با آسیب‌های اجتماعی و آمادگی دربرابر حوادث و بحران‌ها با تشکیل قرارگاه‌های متعدد و امضای تفاهم‌نامه با مجموعه نیروهای مسلح، وزارت راه و شهرسازی، وزارت بهداشت، وزارت علوم و وزارت نیرو و … از دیگر اقدامات بوده است.

۱۰۰درصد انضباط مالی در شهرداری تهران نسبت به مدیریت شهری سابق افزایش یافت

اعضای شورای شهر تهران از عملکرد شهرداری به خصوص در زمینه مالی راضی هستند. احمد صادقی، عضو شورای شهر تهران نیز درباره اقدامات صورت گرفته توسط شهرداری تهران اظهارداشت:  100درصد انضباط مالی در شهرداری تهران نسبت به مدیریت شهری سابق افزایش یافته که تشکیل خزانه واحد، اصل اساسی در این زمینه بوده است. درآمدها اکنون به صورت شفاف به یک حساب و خزانه واحد واریز می‌شود و نوع هزینه‌کرد و درآمد سازمان‌های تابعه و واحدها کاملاً مشخص است و ان‌شاءالله با همین رویکرد اقدامات بسیار مؤثری در شهر تهران انجام می‌گیرد. به هر حال خزانه واحد و نظم مالی امکانی برای شهرداری ایجاد کرد تا مدیریت شهری اشراف جدی بر مدیریت و پیگیری مسائل داشته باشد.

وی ادامه داد: به هر حال سیاست دولت جدید تأمین مسکن ارزان برای اقشار کم درآمد است در دوره گذشته دولت و مدیریت شهری شاهد افزایش بی‌رویه و غیر منتظره مسکن در تهران و کلانشهرهای مختلف بوده‌ایم و مسکن‌دار شدن تبدیل به یک آرزو و رویا شده است خوشبختانه اکنون نهضت مسکن‌سازی به راه افتاده و علیرضا زاکانی شهردار تهران هم ویژه به این مسأله نگاه دارد.

نگاه تحولی امروز شهرداری تهران نشان از اقدامات متفاوت از مدیریت شهری گذشته دارد، شهرداری با جریان رو به جلو و متناسب با مشکلات دائماً باید به روز شود.

پرویز سروری، نائب رئیس شورای شهر تهران هم درباره تحول و تغییر در شهر تهران می گوید: بیش از ۶ ماه است که مدیریت شهری جدید فعالیت خود را در پایتخت آغاز کرده و به نوعی کار را در دست گرفته است به هر حال شهرداری باید سازماندهی‌های جدید را انجام می‌داد و پی‌ریزی‌ها برای اجرای برنامه‌های نو صورت می‌گرفت تا پس از آن بتوان مأموریت‌ها را جهت ارائه خدمت بیشتر به شهروندان انجام دهیم .

 شرایط در شهر تهران به صورتی بود که نیاز به اقدامات اولیه و اورژانسی وجود داشت

وی ادامه داد: نگاه تحولی امروز شهرداری تهران نشان از اقدامات متفاوت از مدیریت شهری گذشته دارد، شهرداری با جریان رو به جلو و متناسب با مشکلات دائماً باید به روز شود و اقدامات گسترده‌ای به ویژه در حوزه هوشمندسازی انجام گیرد.

سروری گفت: شرایط در شهر تهران به صورتی بود که نیاز به اقدامات اولیه و اورژانسی وجود داشت. از جمله اینکه موضوع حائز اهمیت مسأله حمل و نقل عمومی بود که با یک افت شدید در این حوزه مواجه بودیم. به طوری که ۶۳۰۰ دستگاه اتوبوس در دوره شورای چهارم در تهران فعال بود که متأسفانه در مدیریت شهری قبلی به شدت تنزل یافته بود و به ۲۲۰۰ تا ۲۱۰۰ مورد رسید و همین مسأله شرایط حمل و نقل عمومی را حاد کرد و آلودگی هوا را هم افزایش داد.

بر اساس این گزارش، بیش از ۲۰۰  روز است که علیرضا زاکانی شهردار تهران، اداره شهر را برعهده گرفته است. اقدامات متعددی در شهر صورت گرفت. خزانه واحد ایجاد شد تا شفاف‌سازی به صورت کامل صورت گیرد. همچنین در حوزه حمل و نقل ، خدمات شهری، اجتماعی و … هم اقداماتی انجام شد.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.