×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
روایتی از سفر نیم روزه رئیس جمهور به استان قزوین/ از حضور در جمع نخبگان تا افطاری در میان کارگران

به گزارش تهران۲۴،شناسایی و اولویت‌بندی مسائل استان‌ها هدف دولت در دور اول سفرهای استانی است

دکتر رئیسی بعد از ظهر روز چهار شنبه در سفر استانی به قزوین در بدو ورود در دانشگاه امام خمینی(ره) قزوین اظهار کرد:هیات دولت قصد دارد در این دور از سفرها اولویت های استان ها را شناسایی کرده و در مورد آن ها تصمیم گیری کند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: قبل از سفر ما، کارشناسان امر وارد استان شده و وضعیت را بررسی کرده و با مسؤلان استان دیدار داشتند و از این طریق از مشکلات و کاستی ها مطلع شده و اولویت ها نیز مشخص شده است.

رئیسی اظهار کرد: انشاالله پس از سفر وزرا به مناطق مختلف استان، امشب گزارش سفر آن ها در شورای اداری و گزارش مصوبات سفر اعلام می شود تا اصحاب رسانه و مردم استان که بهترین ناظران برای رصد اقدامات هستند از اعم اقدامات مطلع شوند.

حضور در جمع نخبگان و خانواده شهدا

آیت اله رئیسی در ادامه سفر خود، ضمن حضور در جمع نخبگان و فرهیختگان استان با حضور در شورای اداری استان قزوین از نزدیک در جریان مشکلات قرار گرفت.

آیت الله رئیسی در جمع فرهیختگان و نخبگان استان قزوین در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)، با اشاره به قدمت تاریخی و مذهبی استان قزوین گفت: استان قزوین بیش از ۳ هزار شهید و سرداران بزرگی دارد که نه تنها برای استان قزوین بلکه برای کل کشور افتخاری بزرگ محسوب می شود.

وی ادامه داد: من در ابتدای ورود به استان عرض کردم که تمایل داشتم در اجتماعات مردمی حضور پیدا کنم اما این شرایط کرونایی اجازه نمی‌دهد، به همین منظور در جمع نمایندگان مردم که از اقشار مختلف جامعه در این جلسه حضور دارید هستیم تا از نکات خوب شما استفاده کنیم.

کارکرد وقف باید گره‌گشایی از نیاز مردم باشد

رئیس جمهور ضمن اشاره به اینکه کارکرد وقف در کشور با در نظر گرفتن نیت واقف باید گره گشایی از نیازمندی ها و مشکلات مردم باشد.

وی ادامه داد: اوقاف یک مسئله شرعی می باشد که نشان از تدین و دینداری مردم کشور به خصوص استان‌هایی چون قزوین دارد که با وقف اموال خود برای گسترش اسلام تلاش کرده اند.

رییسی افزود: کارکرد وقف در کشور با در نظر گرفتن نیت واقف باید گره گشایی از نیازمندی ها و مشکلات مردم باشد.

مردم از خودروسازی راضی نیستند

رئیس جمهور در ادامه بیان داشت: با وجود اینکه بیشترین تهدید ها را در صنایع هسته ای داریم اما شاهد موفقیت های بسیاری در این زمینه هستیم. ولی متاسفانه صنعت خودروسازی ما در شرایطی قرار دارد که مردم از آن رضایت ندارند.

وی تصریح کرد: تنها راه حل این موضوع این است که باید به علم و فناوری را که در صنایع هسته ای رسیده ایم را به دیگر صنایع هدایت کنیم.

رئیس جمهور اضافه کرد: تلاش درحوزه مسکن فراتر از شعارهای انتخاباتی است و باید طبق قانون و نیاز سالانه یک میلیون واحد مسکن در کشور احداث کنیم و اگر این مهم شکل نگرید با کمبود و عقب ماندگی روبرو خواهیم شد.

استفاده از ظرفیت مردم برای حل آسیب های اجتماعی

آیت الله رئیسی با اشاره به آسیب های اجتماعی موجود در جامعه اظهار کرد: تنها راه برون رفت از این معضلات و آسیب های اجتماعی استفاده از ظرفیت مردمی در حوزه آسیب های اجتماعی است چرا که همین مردم در دوران دفاع مقدس با همراهی خوبی که داشتند پیروزی بزرگی را به ارمغان آوردند.

وی ادامه داد: البته وظیفه دولت هم حمایت از این حرکت های تاثیرگذار و اجتماعی است و مسئولان باید با روحیه بسیجی و انقلابی و جهادی در کنار مردم باشند چرا که این موضوع جز اجتناب پذیر در حل مسایل و معضلات اجتماعی محسوب می شود.

رئیس جمهور در پاسخ به سوال یکی از جوانان در خصوص ادغام جهاد سازندگی و جهاد کشاورزی گفت: بعد از ادغام این دو سازمان روحیه جهادی در بین جوانان نه تنها سرد نشد بلکه روحیه جهادی در زنان و مردان و جوانان کشور در جهاد سازندگی شکل گرفته است و همین دانشجویان به همراه همسران خود با حضور در مناطق محروم همچنان در حال خدمت رسانی به اقشار ضعیف جامعه هستند.

تاکید مقام معظم رهبری بر اهمیت دشت قزوین

رئیس جمهور ادامه داد: دشت حاصلخیز قزوین یکی از ظرفیت های بسیار خوب این خطه تاریخی می باشد و در جلسات عمومی و حتی جلسات خصوصی در حضور رهبر فرزانه انقلاب مطرح شده است.

رئیس جمهور تصریح کرد: مقام معظم رهبری بر استفاده بهینه از دشت قزوین و استفاده از علوم دانش بنیان و فناوری پایه برای توسعه کشاورزی منطقه تاکید ویژه ای داشته اند.

آیت الله رئیسی اضافه کرد: این موضع به صورت خاص جهت پیگیری به استاندار قزوین منتقل می شود و در شورای اداری امشب نیز افزایش بهره وری از دشت قزوین بر پایه حوزه دانش بنیان و تاکید مقام معظم رهبری در دستور کار مسئولان استانی و کشوری قرار خواهد گرفت.

ضرورت استفاده از علوم دانش بنیان و فناوری پایه برای توسعه کشاورزی

رئیس جمهور با بیان اینکه استان قزوین یکی از استان های بالقوه در حوزه صنعت می باشد، گفت: استفاده از علوم دانش بنیان و فناوری پایه برای توسعه کشاورزی و صنعتی ضروری است. صنایع ما باید به سمت علم محوری و بهره مندی از فناوری های نوین حرکت کند.

آیت اله رئیسی تصریح کرد: استان قزوین دارای صنایع عظیمی در حوزه های مختلف تولیدی و صنعتی می‌باشد  و این موضع کار دولت را در استان قزوین سخت تر کرده است و ما به عنون دولت باید اقدامات جدی برای توسعه صنعتی استان را در دستور کار قرار دهیم.

یکی از مهمترین کارهای دولت فعال کردن صنایع تعطیل و نیمه تعطیل است

رئیس جمهور اضافه نمود: یکی از مهم ترین کارهای ما فعال کردن صنایع تعطیل و نیمه تعطیل در کشور است که به همین منظور ستادی در وزارت صمت ایجاد شده تا به بررسی وضعیت این صنایع جهت بازگشت به تولید و اشتغال زایی بپردازد.

رئیسی ادامه داد: راه اندازی مجدد صنایع تعطیل به دلیل وجود تجهیزات و فضاهای موجود به صرفه تر از احداث واحد های جدید می باشد و ما باید در استان قزوین این کار را با جدیت دنبال کنیم تا اشتغال زایی محقق شده و چرخ های اقتصاد در استان و کشور بچرخد.

گفتنی است در جریان این سفر تعدای از وزرا و نمایندگان تام الاختیار رییس جمهور با حضور در شهرستان ها مشکلات این مناطق را مورد بررسی قرار دادند.

بازدید رئیس جمهور از دولتخانه صفوی در قزوین

رئیس جمهور کشورمان در جریان بازدید از دولتخانه صفوی قزوین اظهار کرد: در صورتی که در این مجموعه طرح جامع تعریف نشود و مردم احساس کنند اقدامات میراث فرهنگی موثر نیست و اتفاق خاصی در این اماکن رخ نداده، به ایجاد ابهام منجر می شود.

وی افزود: در طرح جامعی که تعریف می شود باید ضمن مرمت سازی و آزادسازی اراضی این مجموعه، تحقیق و پژوهش نیز دنبال شود.

رئیسی تصریح کرد: باید از این طرح به دنبال حیات این مجموعه باشند و نباید رهایی میراث فرهنگی به جامعه القا شود.

رییس جمهور مهمان سفره افطاری کارگران

آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی در ادامه حضور در کارخانه تولید محصولات بهداشتی فیروز از نزدیک با مسئولان، کارگران و کارکنان این واحد تولیدی گفتگو و در جریان فعالیت‌های آن قرار گرفت.

رئیس جمهور پس از بازدید از قسمت های مختلف این واحد تولیدی نماز مغرب و عشا را در کنار کارگران کارخانه فیروز اقامه و روزه خود را نیز به همراه کارگران این واحد تولیدی افطار کرد.

گفتنی است: شرکت گروه بهداشتی فیروز با حدود ۴۷ سال سابقه در حال حاضر از بزرگترین شرکتهای ایرانی میباشد که انحصارا در زمینه طراحی تولید و توزیع محصولات بهداشتی کودک فعالیت مینماید. در کارخانه تولیدی محصولات بهداشتی فیروز قریب به ۱۲۰۰ نفر مشغول به کارند که ۹۳ درصد آنها دارای معلولیت جسمی هستند.

احداث فرودگاه و مترو از نیازهای اساسی استان قزوین است

آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی در ادامه حضور خود در استان قزوین در شورای اداری این گفت: در حالی که مردم استان قزوین نیاز مبرم به تخت بیمارستانی دارند، بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی قزوین با ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، سرانه تخت بیمارستانی در استان کم است و باید این موضوع در اسرع وقت مورد پیگیری قرار گیرد.

وی با اشاره به درخواست نمایندگان استان در خصوص احداث فرودگاه در استان قزوین اظهار کرد: فرودگاه کارکرد خود را دارد و نزدیکی قزوین به پایتخت دلیل خوبی برای فقدان فرودگاه در استان نیست و باید احداث فرودگاه و مترو که از نیازهای اساسی قزوین می باشد در دستور کار قرا بگیرد.

در معرفی گردشگری قزوین غفلت شده است

رئیس جمهور در آخرین برنامه کاری خود در قزوین در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه استان قزوین اظهار کرد: چند مجموعه در استان به صورت غیر استاندارد خصوصی سازی شدند که موجب شد دچار وقفه شوند بنابراین باید این واحدها که به نحو درست خصوصی سازی نشده اند مورد بررسی ویژه قرار گیرند.

رئیسی با بیان اینکه قزوین قطب گردشگری است اما در معرفی آن غفلت شده است افزود: دولتخانه صفوی، یک اثر تمدنی ایران اسلامی است که در دوره پهلوی تلاش شد تا محو شود و باید معرفی و آزادسازی آن انجام شود.

رئیس جمهور گفت: باید ترمیم و آزادسازی این مجموعه صورت گیرد و ساخت و سازی متناسب با گردشگری انجام شود.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.