×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تشکیلات بهزاد نبوی به‌دنبال علی لاریجانی برای انتخابات ۱۴۰۴

به گزارش تهران۲۴، نزدیک به یک سال از شکست اصلاح‌طلبان در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری می‌گذرد و تحرکات و گفت‌و‌گوها در درون این اردوگاه سیاسی برای جبران این شکست و یافتن رقیب جدی برای سیدابراهیم رئیسی در انتخابات ۱۴۰۴ آغاز شده است.

هرچند که دامنه اختلافات هم اکنون در جناح اصلاح‌طلب پس از شکست سنگین در انتخابات‌های ۹۸ و ۱۴۰۰ روز به روز عمیق‌تر می‌شود اما برخی از احزاب و تشکل‌ها به همراه برخی از شخصیت‌های اصلاح‌طلب برای باز پس‌گیری کرسی‌های پارلمان ملی خود را گرم می‌کنند تا سه سال دیگر یعنی در ۱۴۰۴ نیز به پاستور برسند.

یک عضو جبهه اصلاحات ایران درباره استراتژی اصلاح طلبان برای انتخابات‌های آتی گفت: قطعا یکی از ماموریت‌های جبهه اصلاحات ایران انتخابات است اما هنوز به طور رسمی به این مقوله وارد نشده‌ایم.

وی با بیان اینکه اصلاح‌طلبان مقوله مهمتر از انتخابات را آسیب شناسی و برطرف کردن نقاط ضعف می دانند، در پاسخ به این سوال که آیا گزینه‌ای مثل علی لاریجانی هم در دستور کار جبهه اصلاح‌طلبان قرار دارد یا خیر، گفت: شاید در صورت اضطرار به ایشان نیز به عنوان یک گزینه فکر شود.

به نظر می رسد تشکیلات جبهه اصلاحات به ریاست بهزاد نبوی نگاهی به علی لاریجانی برای انتخابات ریاست جمهوری آینده دارد. البته عضو جبهه اصلاحات ایران (نهاد اجماع‌ساز سابق اصلاح‌طلبان) می‌گوید شاید به علی لاریجانی به عنوان یک گزینه در مواقع اضطرار رجوع شود، اما علی صوفی وزیر دولت اصلاحات در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، می گوید: برخی از گروه‌های اصلاح‌طلب می‌خواهند یک اصولگرا مثل لاریجانی را بیاورند و از او سهم بگیرند و به همین دلیل می‌خواهند فعالیت جبهه اصلاحات ادامه یابد.

وی ادامه می دهد: جریانی که می‌خواهد حضور بی قید و شرط در انتخابات داشته باشد به دنبال این است تا فردی را جایگزین رئیسی کند و به عبارتی مجدانه بدنبال باز پس‌گیری دولت از رئیسی هستند و به دنبال یک شخص اصلاح‌طلب هم نیستند.

صوفی تاکید دارد که فعالیت جبهه اصلاحات ایران (نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان) به پایان رسیده اما چون برخی از اصلاح طلبان می‌خواهند از دل این تشکیلات حمایت از لاریجانی را بیرون بیاورند بر ادامه فعالیت آن اصرار ورزیده‌اند.

به گزارش فارس، چند روز قبل هم محمدرضا عارف رئیس شورای منحل شده سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در ضیافت افطار با اصحاب رسانه گفته بود که طرح این مسئله که آیا اصلاح طلبان در انتخابات شرکت می کنند یا خیر،  یک سوال انحرافی است، ما یک جریان سیاسی در داخل نظام هستیم و حتما باید در انتخابات شرکت کنیم هر چند از نهادهای نظارتی گله های جدی داریم اما آنقدر ظرفیت این جریان و مردم بالاست که اگر قشر نخبه کشور با اصلاح طلبان نیایند جذب اصولگراها هم نمی شوند.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.