×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
نجومی بگیران نباید به عنوان مسؤول و مدیر انتخاب شوند

به گزارش تهران۲۴ از کرج، حجت الاسلام والمسلمین علیمراد یوسفی، مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان البرز، امروز در جمع پرسنل و پایوران ناحیه امام هادی (ع) در آستان مقدس امامزاده طاهر (ع) که به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی، روز معلم و گرامیداشت شهید مطهری صورت گرفت، گفت: یکی از مهمترین سوالاتی که این روزها از هر مبلغ و فردی که به کار تبلیغی و تبیینی مشغول است پرسیده می‌شود، این است که چرا با امیرالمؤمنینی با صفات، خصوصیات و ویژگی‌هایی که در منبرها، کتاب‌ها، اسناد و روایات موجود است، این چنین برخورد شد؟

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان البرز عنوان کرد: دلایل این موضوع، واضح و روشن است؛ افرادی که مطالعاتی در تاریخ دارند به ویژه روحانیون می‌دانند که پس از پیامبر اسلام (ص) مسیر حکومت به دو راه تبدیل شد؛ یکی مسیر غدیر و امامت و دیگری مسیر سقیفه و خلافت بود. نخستین کاری که پس از پیامبر (ص) انجام شد، واگذاری نسل ولایی حاکم بر جامعه به مردم بود؛ یعنی نسل الهی که در غدیر معرفی شد، به سطح مردم تقلیل داده شد.

یوسفی بیان کرد: نخستین ضربه ای که پس از رحلت پیامبر (ص) بر اسلام وارد شد، تقلیل دادن جایگاه حاکم جامعه اسلامی از نسل الهی به نسل مردمی و به انتخاب مردم بود. به همین منوال و با همین ریل گذاری که انجام شد، طبیعتا سایر انتصابات در جامعه نیز با تغییرات ایجاد شده، از حد توقعات و انتظارات پایین تر آمد. زمانی که فردی در رأس یک مجموعه از جایگاه پایینی برخوردار باشد، دیگران نمی‌توانند جایگاهی بالاتر از وی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه با این روش، مسیر و ریل حکومت به سمت و سویی رفت که ظرف نیم قرن فاجعه بزرگتری به نام عاشورا اتفاق افتاد، گفت: آن زمان، اسلام در اوج قدرت بود، کشورگشایی باب شده بود و در جنگ های متعددی که اسلام به پیروزی دست یافت، بخش های مختلفی به سرزمین اسلامی اضافه شد. در زمان رسول خدا پیوست فرهنگی، دینی و اعتقادی وجود داشت یعنی برای سرزمین‌هایی که به سرزمین اسلامی اضافه می‌شدند کار تعلیمی، تربیتی، ترویجی و تبیینی انجام می شد.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان البرز اظهار کرد: پس از پیامبر اسلام (ص) شاهد جمع کثیری از مسلمانان بودیم که هیچ آشنایی با اسلام و احکام و معارف دین نداشتند. طبیعتا در چنین جامعه ای که حاکمان آن به دنبال کشورگشایی و به دست آوردن غنائم جنگی و غارت اموال مردم باشند و مردم هم آشنایی چندانی با دین مبین اسلام و احکام و مقررات آن نداشته باشند، جایگاه کسی مانند امیرالمؤمنین علی (ع) بهتر از اینکه اکنون شاهد هستیم نخواهد بود.

یوسفی مطرح کرد: پس از گذشت ۲۵ سال از رحلت پیامبر اکرم (ص)، جامعه اسلامی آن زمان متوجه بیماری مهلکی که به آن مبتلا شده بود، شد و طبیب منحصر به فرد این بیماری مهلک را نیز پیدا کرده بود. در روایات متعددی از مذاهب مختلف آمده است که همه مردم در مقابل منزل حضرت علی (ع) جمع شدند و گفتند که شما باید حاکم جامعه باشید، ما اشتباه کردیم که این ۲۵ سال را در ریلی انحرافی حرکت کردیم.

وی ادامه داد: برخی از افراد در جایگاه مسؤولیت های خود توقع داشتند مانند ۲۵ سال گذشته، از بالاترین سهم بیت المال برخوردار باشند و بسیاری موارد دیگر اتفاق افتاد که نشان می‌داد جامعه آن زمان آمادگی عمل به این نسخه شفابخش را نداشت. در این میان، عده ای تندرو از حضرت علی (ع) ایراد می گرفتند و می‌گفتند که چرا با اهل جمل اینطور برخورد می‌کنی؟ اموال این ها باید مصادره و تقسیم شود اما حضرت می‌فرمود که این ها منافق هستند نه کافر که این دو با یکدیگر تقاوت دارند.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان البرز افزود: تندروها می‌گفتند که در این جنگ خلاف سیره پیامبر(ص) و گذشته این حکومت اسلامی عمل می‌‌کنیم. از طرفی، کندروها نیز به همین میزان بر حضرت فشار وارد می‌کردند و می‌گفتند که ما مطمئن نیستیم که شما حق می‌گویید، دچار شبهه هستیم زیرا شما نماز و قرآن می‌خوانید و معاویه هم همین کار را انجام می‌دهد، پس اردوگاه سومی تشکیل می‌دهیم تا دریابیم حق با چه کسی است.

این استاد حوزه و دانشگاه ضمن افزودن افراد بی‌بصیرت به این دسته بندی اذعان کرد: این افراد که فاقد بصیرت بودند و فهم درستی نداشتند، ضربات سنگینی به مسیر حکومت اسلامی وارد کردند و مشکلات عدیده ای را به وجود آوردند. آثار منفی بی بصیرت ها در طول تاریخ بسیار بیشتر از تندروها و کندروها و سایرین است. این افراد در حوادث و اتفاقات، نه تنها راه را بلد نبودند بلکه موجب گمراهی عده ای دیگر نیز می شدند.

وی بیان کرد: به طور عجیبی، در زمان جمهوری اسلامی ایران، تاریخ تکرار شد، بیشترین شباهت دوران ما به دوران صدر اسلام است اما با تفاوت‌هایی که نتایج را عکس صدر اسلام رقم زد. اوایل انقلاب قصد داشتند نسل الهی ولی فقیه را در سطح مجلس خبرگان و انتخاب مردم پایین بیاورند. عده ای می‌گفتند که رهبری باید مانند ریاست جمهوری مدت زمان داشته باشد، غافل از اینکه کار مجلس خبرگان رهبری انتخاب و انتصاب و معرفی رهبر نیست بلکه کشف رهبر و ولی است.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان البرز با اشاره به اینکه بصیرت مردم اجازه بروز چنین اتفاقی را نداد، عنوان کرد: همچنین اجازه داده نشد معیارهای انتخاب مسؤولین و مدیران مانند معیارهای صدر اسلام باشد که آسیب‌هایی را وارد کند. اگرچه در مقاطعی، مناصبی به دست نااهل و نامحرم افتاد و ضرباتی را متحمل شدیم و خسارت دیدیم اما کلیت موضوع این چنین نشد. نباید اجازه داد افراد نجومی بگیر به عنوان مسؤول و مدیر و وزیر و وکیل انتخاب شوند.

یوسفی با بیان اینکه همچنین نباید اجازه داد افرادی که چشم طمع به بیت المال دوخته اند، به آن دسترسی پیدا کنند، اظهار کرد: از طرفی در دوران ما کاری فکری، آموزشی و اعتقادی نیز در دستورکار قرار گرفت تا آسیب هایی که در صدر اسلام وارد شد، برطرف شود. مقام معظم رهبری می فرمایند که فرماندهان و مسؤولین باید همراهی و کمک کنند تا این کار صورت گیرد که کلمه «باید» در این فرمایش برای ما تکلیف آور است.

وی افزود: افرادی که قصد عمل به تکلیف ولی فقیه را دارند، باید برای انجام کار اعتقادی تلاش و کمک کنند زیرا در جامعه ای که مردم از معارف دین بی اطلاع یا کم اطلاع باشند باید ترسید و احساس خطر کرد. به ویژه در نهاد مقدسی مانند سپاه پاسداران، انتخاب فرماندهان بر اساس معیارهایی که دستور اسلام ناب است، صورت می گیرد و برنامه‌های مختلف دینی، اعتقادی و آموزشی در طول سال اجرا می شود. مبانی فکری مخالفین کار فکری، اعتقادی و آموزشی در کشور با اسلام ناب فاصله دارد.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان البرز خاطرنشان کرد: گاهی متوجه می‌شویم که در مقاطعی از دوره‌های آموزشی، برخی دستگاه‌های آموزشی مانند آموزش و پرورش به دنبال حذف ارزش‌های دینی از کتاب‌ها هستند که این همان طرز تفکر دوران صدر اسلام است. در دوران حضرت علی (ع)، با همین شیوه‌ها ریل را تغییر دادند اما در جمهوری اسلامی ایران، به برکت بصیرت و آگاهی مردم و وجود سربازان ولایت نتوانستند چنین اتفاقی را رقم بزنند.

یوسفی با بیان اینکه امروز در دنیا از انقلاب اسلامی به عنوان یک شگفتی نام می برند، اظهار کرد: اسرائیلی که بیش از ۷۰ سال از عمرش را سپری کرده و بر اساس چشم اندازی که داشت، به فکر تصرف فاصله نیل تا فرات بود، امروز تابلوی شمارش معکوس پایان عمر خود را به چشم می بیند. به طور عجیبی در هیچ سالی به اندازه امسال اسرائیلی‌ها تضعیف و تحقیر نشدند؛ امسال آن ها علیرغم ادعاهای بسیار، به دور از انتظار همگان طعم واقعی شکست و نابودی را چشیدند.

وی گفت: امروز رژیم صهیونیستی، به برکت انقلاب اسلامی و امداد و نصرت الهی که از مسیر ولایت به ولایت مداران رسید، در احتضاری است که شاید هیچکس تصور نمی کرد. رژیم غاصبی که مدعی مالکیت نیل تا فرات بود، به زندانی بزرگ در دنیا و در طول تاریخ تبدیل شده که لایه های مختلفی را به دور خود کشیده است، آن‌ها از ترس اینکه جبهه مقاومت وارد این سرزمین شود، در روی زمین بیش از ۲۰ متر به دور خود دیوار بتنی کشیده و در زیر زمین نیز تا ۴۰ متر را بتن ریزی کرده است.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان البرز افزود: آن‌ها در لایه بعدی، فنس‌های بلندی به دور کشور خود کشیده اند که اگر نیروهای مقاومت از دیوار عبور کردند نتوانند از این فنس‌ها عبور کنند. در لایه بعدی سیم‌های خاردار عجیب و غریبی نصب کرده اند که در صورت شکستن دیوار و عبور از فنس، سیم خاردار مانع ورود نیروهای مقاومت به کشورشان شود. لایه بعدی نیز برجک‌های بلندی است که بر محدوده‌ها و مناطق اطراف اشراف داشته باشند.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه لایه بعدی نیز جاده‌هایی است که تجهیزات جنگی آن‌ها باید در آنجا بچرخد تا مبادا اتفاقی برای آن‌ها رخ دهد، خاطرنشان کرد: هر کس در این زندان بزرگ قصد مسافرت داشته باشد، باید مانند یک زندانی وثیقه بگذارد که حتما باز می‌گردد. اگر روزی سفر از سرزمین‌های اشغالی آزاد شود، هیچ کس آنجا باقی نمی ماند. البته ما علاقه ای به کشتن آن‌‍ها نداریم و امیدواریم سر عقل بیایند و قبل از اینکه کشته شوند و جبهه مقاومت آنجا را بگیرد، آن‌ها را آزاد کنند.

وی اذعان کرد: تصرف سرزمین‌های اشغال شده توسط اسرائیل، به دست نیروهای جبهه مقاومت قطعی است و اکنون نیز آن ها در محاصره کامل قرار دارند و راهی به جز رفتن به دریا و غرق شدن در آن ندارند و آنچنان کثیف، خبیث و پلید هستند که حتی نهنگ های دریا نیز رغبتی برای خوردن آن ها ندارند. آن ها باید سرزمین های اشغالی را آزاد کنند و در جاهای مختلف پخش شوند و با سر به زیری زندگی کنند و یا به دست نیروهای جبهه مقاومت نابود شوند.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان البرز اظهار کرد: ما معتقدیم که مسلمان و دارای دو قبله هستیم؛ یک قبله برای عبادت که مکه است و قبله مقاومت و شهادت که بیت المقدس است. ما برای رسیدن به این دو قبله تمام توان و تلاش خود را به کار می‌گیریم و با توجه به شرایط و ویژگی های سربازان ولایت و فضل الهی، در مدت زمانی کمتر از زمان پیش بینی شده، این اتفاق به وقوع خواهد پیوست و خواهیم توانست زمینه های حکومت جهانی را با رسیدن به این دو قبله فراهم کنیم.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.