×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
معلم کرمانشاهی نمونه کشوری شد/ فعالیت ۲۶ هزار معلم در مدارس استان

به گزارش تهران۲۴،سلمان محمدی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه امروز اظهار کرد: به مقوله آموزش باید نگاه ملی داشته باشیم، تعلیم و تربیت وظیفه آموزش و پرورش است، اما نیازمند همراهی دیگر نهادها نیز هستیم.

وی گفت: حدود ۲۶ هزار معلم در استان و ۳۶۰ هزار دانش‌آموز در حدود ۴ هزار واحد آموزشی درحال فعالیت هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه تصریح کرد: در برنامه‌های ستاد بزرگداشت هفته معلم تکریم معلمان در اولویت است، البته فقط به همین روز خلاصه نمی‌شود بلکه باید هرروز تکریم معلمان را داشته باشیم.

محمدی ادامه داد: کرونا در کنار ضررهایی که داشت حسن‌هایی را نیز ایجاد کرد که بدانیم وجود معلم و فعالیت مدارس چقدر با ارزش است و این جایگاه را به خوبی نشان داد.

وی با بیان اینکه معلمانی بودند که در راه آموزش جهاد کردند، اضافه کرد: حتی برخی از این عزیزان با هزینه شخصی به امر آموزش پرداختند که از آن‌ها  تشکر می‌کنم.

دبیر شورای اطلاع رسانی استان کرمانشاه در ادامه و درخصوص انتخاب معلم نمونه استان، اظهار کرد: حدود ۶ هزار و ۷۰۰ نفر از همکاران فرم خودارزیابی پر کرده‌اند که بعد از داوری ۱۹ منتخب استانی داشتیم و بعد از کشوری، «زهرا جلیلیان» به‌عنوان یکی از ۱۷ معلم سرآمد کشوری از ناحیه یک مقطع متوسطه انتخاب شد.

محمدی در تشریح برنامه‌های هفته معلم، گفت: در جلسه شورای آموزش و پرورش استان تصمیماتی اتخاذ شد که میتوان به زنگ سپاس، تجلیل از سرآمدان استانی، تجلیل از پیشکسوتان، تجدید میثاق با شهدا، دیدار جمعی از فرهنگیان با نماینده ولی‌فقیه در استان، سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه و برنامه‌های ورزشی اشاره کرد که البته هر شهرستان و ناحیه نیز برنامه های خود را خواهند داشت.

 وی با اشاره به عدالت محور بودن بخش آموزش، بیان کرد: یکی از برنامه‌های ما اجرای عدالت آموزشی است، در سطح وزارت خانه قرارگاهی تشکیل شده که در آن نقاط مرزی و محروم شناسایی شده‌اند تا عقب افتادگی‌ها مشخص شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه عنوان کرد: کرمانشاه سال‌ها درگیر جنگ بوده و در توزیع اعتبارات و شاخص‌ها باید در اولویت باشد، در سطح استان نقاط محروم درحال شناسایی هستند که حدود ۳۰ درصد آنان حاشیه‌نشین هستند.

*۸۵۰۰ دانش‌آموز کرمانشاهی افت تحصیلی پیدا کرده‌اند

محمدی خاطرنشان کرد: حدود ۸ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز ابتدایی ما اُفت تحصیلی دارند لذا در مناطق حاشیه‌ای ۵۲ پایگاه تشکیل می‌شود و برنامه‌های متنوعی در ۸ هفته تابستان برای جبران عقب‌افتادگی آنان خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه مسائل پرورشی در آموزش و پرورش، بسیار مهم است، ابراز کرد: در مدارس معلمان پرورشی درحال کار هستند اما ابلاغ شده است که علاوه بر معلمان پرورشی، دیگر معلمان نیز نسبت به امور پرورشی تلاش کنند.

*سنجش دانش‌آموزان کلاس اولی در ۳۶ پایگاه

این مسؤول پیرامون پایگاه‌های سنجش نوآموزان، اظهار کرد: حدود ۲۳ پایگاه ثابت و ۱۳ سیار برای نوآموزان فراهم شده است که البته پیش‌بینی می‌شود برای پایه اول ۳۵ هزار نفر ثبت‌نام داشته باشیم.

محمدی درخصوص کنکور نیز، گفت: خانواده‌ها باید همکاری لازم را با ما داشته باشند، امسال حدود ۵۴۰ هزار نفر شرکت کنندگان در کنکور رشته تجربی‌اند اما فقط دو درصد دکتری و… قبول می‌شوند چراکه خود دانش‌آموزان علاقه‌ای ندارند اما با اجبار خانواده انتخاب می‌کنند.

وی پیرامون علاقه‌مندی دانش‌آموزان به رشته‌های مختلف، اعلام کرد: رشته ریاضی صندلی خالی دارد  که بسیاری از دانش‌آموزان علاقه‌مند هستند مهندسی قبول شوند ولی باید از تب و تاب رشته تجربی کاست، در برخی از شهرهای کرمانشاه حتی یک کلاس ریاضی وجود ندارد لذا باید به سمت فنی و حرفه‌ای و ریاضی رفت.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان کرمانشاه در پایان، خاطرنشان کرد: تفاهم نامه‌ای برای تامین امکانات ورزشی دانش‌آموزان با وزارت منعقد شده است اما از آنجا که در جامعه امکانات کمتری برای دختران وجود دارد، اولویت افزایش زیرساخت‌های ورزشی را دانش‌آموزان دختر اختصاص داده‌ایم.

انتهای پیام/پ/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.