×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ناجی غرب کشور و فاتح عملیات بازی‌دراز؛ «شهید شیرودی»

به گزارش تهران۲۴ از کرمانشاه، عملیات بازی‌دراز همیشه یاد و خاطره خلبان شهید «علی اکبر شیرودی» را در یادها زنده می‌سازد. چرا که آخرین عملیات پروازی خلبان شیرودی در ارتفاعات بازی‌دراز در ۸ اردیبهشت ۱۳۶۰ انجام گرفت وقتی که عراق لشکری زرهی با ۲۵۰ تانک و با پشتیبانی توپخانه و خمپاره‌انداز و چند فروند جنگنده روسی و فرانسوی، برای بازپس­ گیری ارتفاعات «بازی‌دراز» به سوی سرپل‌ذهاب گسیل کرده بود.

سرهنگ خلبان رحیم عینی فرمانده پادگان یکم هوانیروز منطق غرب ارتش به مناسبت سالروز شهادت خلبان شهید علی‌اکبر شیرودی، سخنان خود را با فرمایشات مقام معظم رهبری در وصف این شهید بزرگوار که می‌فرمایند: «شیرودی اولین نظامی است که در نماز به او اقتدا کردم» شروع کرد.

وی ادامه داد: شهید شیرودی یکی از خلبانان شجاع انقلابی هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران بود که نقش اساسی و مهمی در دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در  دوران دفاع مقدس داشت.

فرمانده پادگان یکم هوانیروز منطق غرب ارتش تصریح کرد: از شهید شیرودی به عنوان ناجی غرب کشور و فاتح عملیات بازی‌دراز یاد شده که این شهید بزرگوار در این عملیات واقعا نقش‌آفرینی کردند.

عینی اضافه کرد: هر ساله مراسمی با حضور خیل عظیمی از زائران راهیان نور کشور، خانواده محترم شهدا، جانبازان، ایثارگران، مسؤولان لشکری و کشوری به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره این خلبان شجاع و دلیر هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در محل شهادت این شهید بزرگوار در شهرستان سرپل‌ذهاب برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: در وصف شهید شیرودی همین بس که این شهید بزرگوار به احترام پادگان ابوذر اسم فرزند خود را ابوذر گذاشت.

فرمانده پادگان یکم هوانیروز منطق غرب ارتش خاطرنشان کرد: مردم فهیم غیور و شهیدپرور استان قهرمان‌پرور کرمانشاه به خوبی قدر شهدا به خصوص شهید شیرودی و شهدای هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران را می‌دانند.

عینی در پایان گفت: ما سربازان وطن در ارتش جمهوری اسلامی ایران، هوانیروز، نیروی زمینی تا آخرین قطره خون، تا آخرین فشنگ و تا آخرین بالگرد پای آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستیم.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.