×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
پوتین به ماکرون: بحران امنیت غذایی جهان ناشی از تحریم‌های غرب است

به گزارش تهران۲۴، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه روز سه‌شنبه تلفنی با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

بر اساس گزارش رسانه‌ها، این تماس تلفنی که ۱۳۰ دقیقه به طول انجامیده، نخستین گفت‌وگوی تلفنی ماکرون با پوتین پس از پیروزی در انتخابات اخیر ریاست جمهوری فرانسه بوده است.

کاخ کرملین گزارش داد که پوتین در این گفت‌وگوی تلفنی، ماکرون را در جریان پیشرفت‌های حاصل در عملیات نظامی در اوکراین و خارج شدن غیرنظامیان از کارخانه «آزوف‌استال» در شهر بندری ماریوپل قرار داد.

پوتین همچنین از اقدام کشورهای غربی در نادیده گرفتن جنایت‌های جنگی که نیروهای اوکراینی مرتکب می‌شوند انتقاد کرد.

کرملین خبر داد که ماکرون در این گفت‌وگوی تلفنی نگرانی خود در خصوص تضمین امنیت غذایی جهانی را ابراز داشته است و پوتین نیز پاسخ داد که مشکل امنیت غذایی جهانی ناشی از تحریم‌های غرب است. 

پوتین در این گفت‌وگوی تلفنی با اشاره به اینکه اوکراین در مذاکرات پایان درگیری جدی نیست، گفت که روسیه همچنان برای گفت‌وگو با کی‌یف آماده بوده و از کشورهای غربی خواست تا به روند توقف جنایت‌هایی که نیروهای اوکراینی مرتکب می‌شوند، کمک کنند. 

رئیس جمهور روسیه به ماکرون گفت که کشورهای غربی ارسال تسلیحات به اوکراین را باید متوقف کنند.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین امروز اعلام کرد که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، اقدامات اقتصادی تلافی‌جویانه در ارتباط با اقدامات غیردوستانه برخی کشورهای خارجی را به امضا درآورد.

در فرمان اجرایی پوتین آمده است که رئیس‌جمهور روسیه به کابینه وزرا دستور داده است که ظرف ۱۰ روز، لیستی از افرادی که قرار است تحت تحریم‌های تلافی‌‌جویانه روسیه قرار می‌گیرند، مشخص کنند.

طبق دستور رئیس‌جمهور روسیه، مقامات روس از هرگونه معامله با شرکت‌ها و افرادی که تحت تحریم‌های تلافی‌جویانه فدراسیون روسیه قرار می‌گیرند، منع شده‌اند.

بر اساس این فرمان، صادرات محصولات و مواد خام تولیدی در روسیه به خارج از فدراسیون روسیه در صورتیکه این محصولات در راستای منافع افراد تحت تحریم‌ باشد، ممنوع می‌باشد.

طبق این گزارش، شرکت‌ها و افرادی که تحت تحریم‌های تلافی‌جویانه قرار دارند، از اجرای تعهداتشان به معاملات در دست اجرا و همچنین پیشبرد هرگونه معاملات مالی منع می شوند.

انتهای پیام/.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.