×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
«طالب‌زاده» با هوشمندی عمار عرصه فرهنگ شد/ معتقدم «نادر»، نادر بود

به گزارش تهران۲۴ از گرگان، غلامرضا منتظری نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در مراسم بزرگداشت حاج نادر طالب‌زاده که در سالن ولایت اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان برگزار شد، اظهار کرد: مرحوم نادر طالب‌زاده پایه گذار جشنواره فیلم عمار بود و او توانست از هنر به خوبی استفاده کند و با هوشمندی عمار عرصه فرهنگ شد.

وی گفت: وظیفه دستگاه‌های هنری این است که بذر نورسته را به سدره طیبه در عرصه‌های هنر و سینما تبدیل کنند.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طالب‌زاده با بهره‌مندی از ابزار نیرومندانه حتی در جبهه مقاومت به کادرسازی مبادرت کرد، افزود: بسیاری از افراد در جبهه مقاومت پرورش یافته مکتب فکری مرحوم طالب‌زاده‌ هستند و به اعتقاد بنده نادر، در بسیاری از حوزه‌ها از جمله حوزه هنر و غرب‌شناسی نادر بود.

منتظری با اشاره به اینکه مرحوم طالب‌زاده درخت دیرپای استقامت را نه در کشور ایران بلکه در جغرافیای جبهه مقاومت بارور کرد، ادامه داد: او اندیشه‌های تحول‌خواه داشت و معمولا به وضعیت موجود راضی نمی‌شد و از نظام ستم شاهی رنج می‌برد.

وی ابراز کرد: مرحوم طالب‌زاده وقتی ندای لذت‌بخش حضرت امام (ره) را شنید همچون تشنه‌ای به سمت اندیشه‌های امام راحل پر کشید تا تحول ایران را رقم بزند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: او به سهم خودش در حوزه‌‌های تخصصی آستین همت را بالا زد و همیشه با اندیشه‌های تحولی کار را پیش می‌برد و همیشه به وضعیت مطلوب فکر می‌کرد.

منتظری با اشاره به اینکه در اندیشه طالب‌زاده هنر یک ابزار و یک مقصد برای اهداف دنیایی نیست، بیان کردد: در اندیشه او هنر عطیه خداوند است که به آسمان دل انسان نازل شد.

وی تصریح کرد: او سال‌ها در غرب می‌زیست و تمدن غرب را به خوبی می‌شناخت، اندیشمندان و متفکران برجسته غرب را به خوبی می‌شناخت لذا از سر انصاف، علم و صداقت به تبیین و تحلیل عالمانه و صادقانه غرب همت گماشت.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: استکبارستیزی از ویژگی‌های این مرحوم بود، او همواره پرده از سیمای نفاق دشمنان برمی‌داشت.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.