×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
طائب: صهیونیسم آموزش در افغانستان را هدف قرار داده است

به گزارش تهران۲۴، حجت الاسلام مهدی طائب، رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار در دومین همایش “مرز همدلی ایران و افغانستان، همدل و هم مرز ” و بزرگداشت شهیدان حریم رضوی و شهدای دانش آموز و نمازگزار مظلوم افغانستان در سالن همایش های آستان قدس رضوی تصریح کرد: صهیونیسم افغانستان را خوب شناخت و سرمایه گذاری بزرگی کرد تا این سرمایه‌ها که همان آموزش و دانش است در افغانستان رشد نکند.

به گزارش ستاد خبری همایش مرز همدلی، حجت الاسلام مهدی طائب در جمع خانواده شهدای حریم رضوی و مدافعان حرم و مهاجرین افغانستانی ساکن مشهد تاکید کرد: ترورها با هدف مشترکی در حرم رضوی و افغانستان انجام شدند که با نگاه به همه این ها یک مسئله روشن می شود که آن آموزش هست.

فرمانده قرارگاه عمار بیان کرد: در مساجد شیعه و اهل سنت در روز جمعه مسجد را زدند که خطبه جمعه خطبه علم است؛ همچنین در مدرسه و دبیرستان آموزش و علم را فرامی گیرند و روحانیت که در حرم رضوی ترور شد نیز کسانی بودند که علم یاد می دهند و خط قرمز دشمن آموزش هست.

وی با توجه به اینکه تمرکز دشمن و صهیونیسم روی آموزش هست، نشان می دهد که از آن هراس دارند و ادامه داد: رسانه دنیا دست ما نیست و صهیونیست ها از ابتدا در رسانه سابقه تاریخی داشتند و اولین رسانه آن ها بوق و شیپور بود که خداوند ساخت شیپور را به حضرت موسی(ع) آموخت که از آن برای سازماندهی و مدیریت چهارصد هزار نفر استفاده می کردند که این عمل تاکنون هرساله با همان شیوه برگزار می گردد.

حجت الاسلام طائب هشدار داد: صهیونیسم برای هر کارش پیوست رسانه ای دارد و خط اختلاف افکنی در جامعه مسلمانان ایران، افغانستان، عراق و کل منطقه در دستور کارشان هست و در آینده نیز از این اختلاف افکنی ها انجام خواهند داد و ما باید آگاهانه نسبت به این موضوعات اقدام کنیم و بازیچه آنان نشویم.

رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار عنوان کرد: در ترور شهید فخری زاده و احمدی روشن ما در مورد قاتل او نگفتیم که اهل کجا بوده و یا کدام شهرستان بلکه مستقیم گفتیم که کار اسرائیل بوده است و در مورد شهدای حریم رضوی نیز نباید اسمی از افغانستان و یا کشور دیگری آورده شود بلکه کسی که طراح این ترور هست باید مقصر شناخته شود و نه عاملین آن.
وی با توجه به آیه قرآن”وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَلَا تَفَرَّقُوا ۚ” عنوان کرد تمام مسلمانان باید با هم متحد باشند و تحت تاثیر اختلاف افکنی دشمن قرار نگیرند.

حجت الاسلام طائب بیان کرد: ظهور منجی و امام زمان(عج) نقطه مورد اجماع تمام توده های مردم جهان است و امام زمان که می آید زمین را پر از عدل و داد می کند که نقطه مقابل آن شراب خواری و بی نمازی نیست بلکه ظلم هست.

وی با اشاره به زمان پیامبر(ص) که مظهر عدالت بودند، گفت: زمانی که کفه قدرت در مکه به دست ظالمین بود، ایشان از مکه فرار کردند و به مدینه پناه بردند و هنگامی که در مدینه به پیامبر(ص) حمله کردند چون کفه قدرت به طرف مومنین بود، آنها نگذاشتند پیامبر به قتل برسد و ظالم را بیرون کردند.

فرمانده قرارگاه عمار ادامه داد: در ظهور امام زمان(عج) نیز باید کفه قدرت مومنین که با وحدت بین شیعه و سنی بیشتر شود تا امام زمان(عج) بیاید و به مقابله با ظلم و ستم برخیزد و این وحدت نباید اعتباری و دستوری بلکه واقعی باشد.

حجت الاسلام طائب با بیان اینکه دشمن و صهیونیسم استراتژی نظامی و مطالعات فراوانی در مورد ما دارد بیان کرد: صهیونیست ها دقیقا شرایط و علائم ظهور را مطالعه کرده اند و می کنند و می دانند که قدرت و وحدت بین مسلمانان یکی از اصلی ترین علایم ظهور است و تمام تلاش دشمن برای خنثی کردن این وحدت است.

وی با تاکید بر اینکه اسرائیل فقط نماد صهیونیست ها هست، گفت: تمام سلطه صهیونیست ها بر جهان مشهود است و از ثروت و پزشکی و سیاست کل دنیا در دستان صهیونیست ها است و حتی آمریکا بدون اجازه آنان نمی تواند آب بخورد که نتیجه آن را در مذاکرات با ایران می بینیم.

ثمره خون شهیدان حریم رضوی همدلی دو ملت ایران و افغانستان

مدیر مسئول مجتمع علمی فرهنگی عرفان هرات در ادامه همایش مرز همدلی بیان کرد: شهادتی که از رمضان کلید خورد و حرمت حریم رضوی شکسته شد و در افغانستان مراکز درمانی و آموزشی و مساجد با در خون مردم آغشته شد، همچنان که محراب امام علی(ع) به خون آغشته گشت.

حجت الاسلام محمد سالم فهیمی گفت: امام علی(ع) در عین درد فزت برب الکعبه گفتند و این چه فرهنگی است که درد عین درمان می شود؟ و عده ای می خواستند با این ترورها باعث دوری و تفرقه ملت ها شوند که دقیقا همین ترورها باعث وحدت بین شیعه و سنی و ایران و افغانستان شد.

وی ادامه داد: با خون شهیدان به نقطه مقابل مقصود دشمنان رسیدیم و دل ها را به هم گره زد و دشمن در کمین نشسته تا یکانگی فرهنگی ما را به تاراج ببرد و تاریخ ما را وارونه بنویسد و ظرفیت های فکری و فرهنگی را نابود کند.

مدیر مسئول مجتمع علمی فرهنگی عرفان ادامه داد: امروزه کار استکبار این است که از مسیر نفاق پیش بیاید و آشوب بپا کند و سپس قیومیت کشور را به دست گیرد و سپس آنرا رها می کنند تا تمام سرمایه ها و استعدادهای کشور بلاتکلیف بمانند.

تفرقه افکنی مهمترین طرح یهود برای از بین بردن مسلمانان 

نماینده بیت آیت الله فیاض در تهران در ادامه همایش مرز همدلی بیان کرد: کتاب هدایت، قرآن چهار دشمن برای مسلمانان و اسلام معرفی کرده است که مشرکین، منافقین و شیطان هستند و در آخر از یهود نام برده است که این دشمن همیشگی مسلمانان است.

حجت الاسلام سید علی هاشمی ادامه داد: یهود از صدر اسلام تا کنون ۸۰ طرح برای تضعیف و از بین بردن مسلمانان داشته که مهمترین آن را می توان به تفرقه افکنی برشمرد.

وی با اشاره به اینکه در اوایل ماه رمضان، استکبار برنامه تفرقه افکنی بین ایران و افغانستان را چیده بود، گفت: با اینکه مهاجرین در اینجا رسانه ای ندارند، این توطئه را خیلی خوب خنثی کردند.

این فعال فرهنگی و اجتماعی بیان کرد: داعش به تنهایی در افغانستان قدرتی ندارد بلکه آن ها جیره خوار دستگاه صهیونیزم هستند و این حرکت ها کاملا یهودی است.

حجت الاسلام هاشمی گفت: کسانی که این ترورها را انجام می دهند اصلا تفکر عقلانی ندارند و انسان نیستند و فقط ابزار دست یهود قرار گرفته اند.

در پایان مراسم از خانواده شهید اصلانی و دارایی و شهدای مدافع حرم دلجویی و قدردانی شد.

این همایش با همکاری موسسه مطالعات و بررسی راهبردی تلالو بعثت، بنیاد بین المللی رحمه للعالمین، معاونت تبلیغات آستان قدس و مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه و مهاجرین افغانستانی ساکن مشهد برگزار گردید.

/انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.