×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بایدها و نبایدهای سفر به خارج از کشور

به گزارش تهران۲۴، علیرضا ساوری، مشاور ارشد و رئیس دبیرخانه شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با حضور در برنامه مشاور از شبکه تلویزیونی جام جم عنوان کرد: کمیته تخصصی پیشگیری از وقوع جرم ذیل کارگروه حقوقی و قضائی شورای عالی ایرانیان خارج از کشور فعالیت خود را آغاز کرده است. «ارتقاء آگاهی‌های عمومی و گسترش فرهنگ پیشگیری از وقوع جرم » برای اتباع ایرانی مقیم خارج از کشور و یا هم‌وطنانی که قصد عزیمت به خارج از کشور را دارند از اهداف اصلی تشکیل و راه‌اندازی این کمیته است.

وی افزود: تولید محتوای پیشگیرانه، نشر و بازنشر آن با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مختلف از جمله صدا وسیما، رسانه‌های دیداری و شنیداری، رسانه‌های مکتوب، شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی، ظرفیت آژانس‌های مسافرتی در دستور کار اصلی این کارگروه قرار دارد.

رئیس کارگروه پیشگیری از جرائم ایرانیان خارج از کشور افزود: در این رابطه با هماهنگی و همکاری پلیس اینترپل ناجا و وزارت امور خارجه (اداره کنسولی) محتواهای پیشگیرانه تحت عنوان توصیه‌های مسافرتی و بایدها و نبایدهای سفر به خارج از کشور در «سامانه توصیه های مسافرتی» قرار گرفته است.

ساوری گفت: هم‌وطنان عزیز می‌توانند با ورود به سامانه مذکور با مطالعه این قبیل توصیه‌های مسافرتی از بسیاری از جرائم و آسیب‌های احتمالی در مسیر و جریان سفرهای خود پیشگیری به‌عمل آورند.

مشاور ارشد و رئیس دبیرخانه شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنان خود به راه‌اندازی سامانه «پرسمان تردد» ذیل سامانه میخک (مدیریت یکپارچه خدمات کنسولی وزارت امور خارجه) اشاره کرد.

وی گفت: این سامانه از دیماه سال گذشته راه‌اندازی و هم‌وطنان عزیز مقیم خارج از کشور می‌توانند با ورود به سامانه مذکور با درج کد ملی از وضعیت ممنوع الخروجی خود مطلع شوند. راه‌اندازی این سامانه می‌تواند از بسیاری از جرائم و کلاهبرداری‌های افراد سودجو جلوگیری به‌عمل آورد.

رئیس کمیته پیشگیری از جرائم ایرانیان خارج از کشور به پیگیرهای کمیته حقوقی و قضائی ذیل شورای عالی ایرانیان خارج از کشور برای پیگیری صدور کارت ملی ویژه ایرانیان خارج از کشور و امکان استفاده از سامانه ثنا برای آنان اشاره کرد.

وی افزود: هم‌وطنان عزیز مقیم خارج از کشور می‌توانند با مراجعه به دفاتر نمایندگی‌ها و کنسولگری‌های جمهوری اسلامی ایران نسبت به تقاضای کارت ملی ویژه ایرانیان خارج از کشور اقدام کرده و در مرحله اول برای آنان شماره موقت ملی اختصاص یافته و با بهره‌گیری از آن می‌توانند وارد سامانه پرسمان تردد نیز شوند.

ساوری افزود: با پیگیری مسئولان ذی‌ربط دستگاه‌ قضائی به‌زودی دفاتر خدمات الکترونیک قضائی با اولویت کشورهای که بیشترین اتباع ایرانی را در خود جای داده‌اند راه‌اندازی خواهد شد و هم‌وطنان عزیز و ایرانیان خارج از کشور می‌توانند از خدمات این قبیل دفاتر در خارج از کشور استفاده کنند.

مشاور ارشد و رئیس دبیرخانه شورای‌ عالی پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه بر اهتمام و توجه ویژه قوه قضائیه به حمایت‌های حقوقی و قضائی ایرانیان خارج از کشور تاکید و عنوان کرد: بهره‌گیری از ظرفیت کانون وکلای دادگستری ایران (اسکودا) با هدف ارائه مشاوره و معاضدت‌های حقوقی و قضائی رایگان به هم‌وطنان مقیم خارج از کشور در دستور کار کارگروه حقوقی و قضائی و کمیته پیشگیری از جرائم ایرانیان خارج از کشور قرار دارد و به‌زودی لیست و اسامی تعدادی از وکلای حرفه‌ای و خوشنام در این زمینه از طریق سامانه‌های موجود در دسترس هموطنان عزیز قرار خواهد گرفت.

رئیس کمیته پیشگیری از جرائم ایرانیان خارج از کشور، بهره‌گیری از ظرفیت آژانس‌های مسافرتی در ارتقاء آگاهی‌های عمومی پیشگیرانه را بعنوان یکی از اولویت‌های این کمیته برشمرد و تاکید کرد در نامه‌ای مکتوب از رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی خواسته شده است تا از طریق دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری در هنگام انجام تقاضای مسافران و گردشگران محتواهای پیشگیرانه تولید شده را به نحو مقتضی به سمع و نظر مسافران و گردشگران برسانند.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.