×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
سیدحسن نصرالله: سازشکاران شرم کنند، آمریکا به دنبال گرسنه نگه داشتن مردم لبنان است

به گزارش تهران۲۴، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان دیروز (جمعه) در سخنانی به بیان آخرین مواضع در خصوص تحولات منطقه‌ای و داخلی لبنان در آستانه انتخابات پارلمانی این کشور پرداخت.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در ابتدای سخنان خود در گردهمایی مردمی در منطقه البقاع ، به شهادت «شیرین ابو عاقله» خبرنگار فلسطینی شبکه الجزیره اشاره کرده و گفت که او شاهد مظلومیت مردم فلسطین و جنایت دشمن صهیونیستی در طول سالیان دراز بود.

رهبر مقاومت لبنان در ادامه تأکید کرد که رژیم صهیونیستی از لبنان تا فلسطین و مصر دست به اقدامات وحشیانه زیادی در طول تاریخ زده و در همه آن‌ها وجهه وحشی‌گری این رژیم ثابت بوده است.

او افزود: «اولین کسانی که باید احساس شرم و خجالت داشته باشند، سازشکاران هستند که تلاش دارند ملت‌ها را قانع کنند که وجود اسرائیل طبیعی است و می‌توان با او همزیستی کرد.»

دبیرکل حزب‌الله با اشاره به مسیحی بودن شیرین ابو عاقله، گفت که پیام شهادت وی این بود که دشمن صهیونیستی مسیحیان و مسلمانان را می‌کشد و به مقدسات آن‌ها تجاوز و خانه‌هایشان را تخریب می‌کند و اینکه همه به خاطر سیاست‌های نژادپرستانه و غیر انسانی این رژیم در معرض خطر قرار دارند و سازشکاران هر کاری هم انجام دهند، رفتارهای این رژیم به هیچ وجه تغییر نمی‌کند.

سید حسن نصرالله: اولین کسانی که باید احساس شرم و خجالت داشته باشند، سازشکاران هستند که تلاش دارند ملت‌ها را قانع کنند که وجود اسرائیل طبیعی است

سید حسن نصرالله سپس به حمله امروز تروریست‌ها به کاروان ارتش سوریه در استان حلب اشاره کرد که ۲۶ کشته و زخمی بر جای گذاشته بود. او در این باره کشته شدن این افراد را به خانواده‌هایشان در نبل و الزهراء تسلیت گفت.


گردهمایی مردمی در مناطق مختلف استان بقاع

دبیرکل حزب الله لبنان در بخش دیگر سخنان به فداکاری‌ها و مجاهدت‌های مردم استان البقاع پرداخت و گفت که بقاع و مردم آن همواره از نظر ثبات قدم و حضور در میدان و پشتیبانی، جزو اساسی مقاومت بوده‌اند و در سال ۱۹۸۲ (۱۳۶۱ شمسی) در نبرد مهم آن سال مانع پیشروی دشمن صهیونیستی شدند.

او در این باره گفت: «نبرد سلطان یعقوب و نبرد المدیرج پیام روشنی به اشغالگران داد که در عرض چند روز عملیات مقاومت آغاز و دشمن از بسیج مردم بقاع غافلگیر شد و از پیشروی بازماند.»

سید حسن نصرالله سپس گفت که دشمن تلاش دارد مردم بقاع را با تبلیغات شدید سیاسی و رسانه‌ای و مشوقات مالی از مقاومت و سلاح مقاومت دور کند و دشمنان مقاومت از مردم همان را می‌خواهند که رژیم صهیونیستی می‌خواهد.

او سپس به موضوع بحران سوریه اشاره کرد و گفت که باید یادآوری کنیم که چه کسانی از مقاومت حمایت کردند و سوریه و ایران در خط مقدم این حمایت قرار داشتند و این دو کشور امروزه در معرض حملات تبلیغاتی رقیب قرار دارند و همچنین باید بدانیم که چه کسانی کنار اسرائیل ایستادند.

رهبر مقاومت لبنان تأکید کرد: «اگر طرح و پروژه تروریست‌ها در سوریه به موفقیت می‌رسید، در آن زمان تمامی لبنان و بقاع در خطر قرار می‌گرفت و در این جا باید اشاره کنم که ارتش لبنان به دلیل تصمیمات سیاسی از مقابله با تروریست‌ها در بلندی‌های جرود [هم مرز با سوریه] منع شده بود.»

سید حسن نصرالله سپس با خطاب قرار دادن مردم بقاع گفت: «باید با قاطعیت موضع خود را در مقابل کسانی که برای دفاع از بقاع سلاح در دست گرفته و کسانی که با عناصر مسلح برای حمله خانه‌هایتان همراه شدند، بگیرید. ای مردم بقاع پاسخ شما به تمامی کسانی که علیه شما و مقاومت و سلاح مقاومت توطئه می‌کنند، چیست؟» (در این حین تجمع کنندگان با شعار لبیک یا نصرالله پاسخ دادند.)

دبیرکل حزب‌الله لبنان به مسیحیان استان بقاع نیز گفت: «به وجدان خود رجوع کنید و بپرسید که سران برخی احزاب مسیحی که در کنار گروههای مسلح ایستاده و ارتش را از مقابله با آن‌ها منع کردند، آیا به فکر شما بودند؟ به فکر خون‌ و اموال و خانه‌هایتان بودند؟ من به شما می‌گویم که برایشان اهمیتی نداشت.»

دبیرکل حزب‌الله: ارتش لبنان به دلیل تصمیمات سیاسی برخی گروهها از مقابله با تروریست‌ها در بلندی‌های جرود [هم مرز با سوریه] منع شده بود.

سید حسن نصرالله در ادامه گفت: «در هر جایی که با قدرت حضور داشتیم بیشتر در خدمت مردم بودیم، ما از کسانی هستیم که اگر مسئولیت وزارتخانه‌ای را به عهده بگیریم، به دنبال پول در آوردن از آن نیستیم، بلکه در آن وزارتخانه هزینه می‌کنیم.»

او تأکید کرد: «برای طرح و توسعه مشکلات منطقه و در پرونده‌های مختلفی که مردم با آن روبرو هستند، یک دولت عادل و توانمند لازم است. یعنی مراقبت و توجه به همه مناطق، ما توانایی‌های خود را داریم و تلاش زیادی در این راستا می‌کنیم. اما مقصد هنوز دور و راه طولانی است.»

رهبر مقاومت لبنان سپس گفت که در حوزه سیاست خارجی باید اصلاحات زیادی صورت گیرد و می‌بایست روابط لبنان و سوریه به حالت طبیعی بازگردد و در این راستا مردم لبنان و به خصوص بقاع بهره‌مند خواهند شد.

او سپس به انتقاد از فضای تبلیغات سیاسی و فضای دروغ‌پراکنی برخی اشخاص و گروهها اشاره کرد و گفت که فردی مسئول گم شدن ۱۱ میلیارد دلار است که موجب ایجاد بحران‌های اقتصادی شده و می‌گوید که راه نجات این است که حکومت را از حزب‌الله نجات دهیم.

سید حسن نصرالله: به جای سخن گفتن از شهید اول و شهید ثانی و حسن کامل الصباح و جبران خلیل جبران، می‌گویند که هویت لبنان رقص و شنا است. این گمراه کردن مردم و تحمیق آن‌هاست.»

سید حسن نصرالله در این باره افزود: «یکی از آن‌ها می‌خواهد تا امام حسین (ع) را از دست شیعیان نجات دهد. ای بی ریشه تو می‌خواهی امام حسین را از قلب‌های ما بگیری؟. یکی دیگر می خواهد تا زنان مسلمان را از حجاب نجات دهد و لبنانی‌ها را بدون پوشش کند. این سطح رقابت سیاسی امروز شده است. به جای سخن گفتن از شهید اول و شهید ثانی و حسن کامل الصباح و جبران خلیل جبران، می‌گویند که هویت لبنان رقص و شنا است. این گمراه کردن مردم و تحمیق آن‌هاست.»

دبیرکل حزب‌الله لبنان سپس تأکید کرد که سلاح مقاومت نه کسی را از تعمیر برق و سدسازی باز داشته و نه سیاست‌های فاجعه بار مالی را در دهه‌های گذشته تعیین کرده است و این آمریکاست که به همراه گروههای وابسته به خود اموال سپرده‌گذاران را به خارج لبنان قاچاق می‌کند و این آمریکاست که مانع سرمایه‌گذاری در لبنان شده و در راستای گرسنه نگه داشتن مردم لبنان فعالیت می‌کند.

او در پایان با بیان اینکه شاهد نفرت‌پراکنی عجیبی در لبنان هستیم، گفت که رأی دادن در روز انتخابات پیامی برای همه توطئه کنندگان علیه مقاومت و آینده لبنان در بر دارد.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.