×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
پرونده ترور شهید سلیمانی در مرحله پایانی/ امروز برای کار نکردن هیچ بهانه‌ای نداریم

به گزارش تهران۲۴ از زنجان؛ همایش سالانه بسیج حقوقدانان با حضور قضات و وکلای دادگستری، نمایندگان حقوقی دستگاه‌ها و با حضور حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی، رییس کل دادگستری استان زنجان به عنوان سخنران ویژه این مراسم برگزار شد.

حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی، رییس کل دادگستری استان زنجان در این همایش اظهار کرد: سال گذشته با اهدای ۳ میلیارد تومان توسط بسیج حقوقدانان ۹۰ زندانی جرائم غیر عمد آزاد و به آغوش گرم خانواده بازگشتند.

رییس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به روند پرونده ترور سردار شهید قاسم سلیمانی گفت: نقش برجسته بسیج حقوقدانان در این پرونده و به ثمر رساندن این پرونده آن هم در ابعاد مختلف و پیچیده حقوقی علیه کشورهای به ظاهر پرقدرت به ثمر نشسته و در مرحله پایانی قرار دارد.

حجت الاسلام نیارکی اضافه کرد: پرونده سردار شهید سلیمانی ادعانامه امت اسلامی و تمام آزادی‌خواهان عالم بر علیه دولت تروریست آمریکا است که به عنوان سند در تاریخ ماندگار خواهد بود.

وی به نقش بسیج در فساد ستیزی و در ابعاد حقوقی بیانیه گام دوم اشاره کرد و افزود: امروز نیازمند جامعه‌ای بر پای عدالت هستیم و رهبری در بیانیه گام دوم، موضوع بحث مبارزه با فساد را تبیین کرده و باید بسترهای آن بیش از پیش  فراهم شود.

صادقی نیارکی با اشاره به اینکه امروز ما در عملیاتی کردن بیانیه گام دوم احتیاج به بسترهای قانونی داریم، گفت: در یک مقطعی هم برای رسیدن به هدف مورد نظر اصلاح قانون لازم است.

رییس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب یک سند بالا دستی است، افزود: ضروری است همه کسانی که در پیاده‌سازی این بیانیه نقش دارند اقدام کنند.

وی با بیان اینکه امروز در دولت هم نگاه جهادی و هم نگاه انقلابی را شاهد هستیم، عنوان کرد: امروز برای کار نکردن هیچ بهانه‌ای نداریم و فرصت‌های خدمت را نباید از دست بدهیم.

صادقی نیارکی با بیان اینکه بیانیه گام دوم رسیدن به مدینه فاضله و تحقق عدالت است، گفت: از بسیج حقوقدانان انتظار می‌رود خلاها را شناسایی کنند. 

وی به بحث مطالبه گری توسط بسیج حقوقدانان اشاره کرد و گفت: در بحث مطالبه گری به ویژه در زمینه‌های حقوقی بسیج حقوقدانان نباید غفلت کنند، چرا که مسؤولان را هوشیار می‌کند و بسیج حقوقدانان نباید در این  موضوع کوتاه بیاید.

رییس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به اینکه یکی از مشکلاتی که ما در مبارزه با فساد با نگاه مطالبه‌گرایانه داریم، موضوع بحث نمایندگان حقوقی دستگاه‌های اجرای است، عنوان کرد: اگر فساد از سوی یک دستگاه اجرایی اتفاق بیافتد، تاثیر آن به مراتب بیشتر از فسادی است که در یک محله اتفاق می‌افتد و لذا مجازات در این بخش هم باید تشدید شود.

وی با بیان اینکه فساد از مدیر دستگاه اجرایی پذیرفته نیست و سوال اینجا است که چرا اصلا این فساد باید رخ بدهد، گفت: فساد در چنین مکان‌هایی به نظر من به دلیل ضعف ادارات حقوقی است.

صادقی نیارکی با یادآوری اینکه پرونده اختلاس ۳ هزار میلیاردی هنوز در ذهن‌هاست، گفت: اهتمام جدیدی در پیشگیری از وقوع جرم باید صورت گیرد. 

وی با بیان اینکه فساد بزرگ که اتفاق می‌افتد، مقابله و مبارزه‌ای که می‌شود برای نظام هزینه بر است و نباید اجازه دهیم که شکل بگیرد، افزود: در پیشگیری از وقوع جرم بسیج حقوقدانان به کمک ما بیاید.

ویبا تاکید بر اینکه در بسیج حقوقدانان جا دارد یک کار گروهی برای آسیب شناسی قوانین تشکیل شود، گفت: نقش پر رنگ بسیج حقوقدانان در تشکیل گروه جهادی سازش بسیار ملموس است و  استان زنجان هم در این موضوع رتبه نخست کشوری را با فاصله قابل توجهی با استان رتبه دوم دارد.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.