×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
روایت ظفر| خبر خوشحال‌کننده به سردار فضلی درباره آزادسازی خرمشهر

به گزارش تهران۲۴، سردار علی فضلی یکی از فرماندهان سپاه پاسداران که در عملیات آزادسازی خرمشهر حضور داشته، این چنین به بیان خاطرات آن روزهای ظفر پرداخته است که به مناسبت چهلمین سالگرد فتح خرمشهر می‌خوانیم:

هنوز از لیوان چای، بخار بلند می‌شد!

به قرارگاه فراخوانده شدم و همراه با شهید کلهر به آنجا رفتیم. وارد قرارگاه که شدم، دیدم شهید حاج احمد کاظمی (فرمانده وقت لشکر ۸ نجف) و شهید حاج حسین خرازی (فرمانده لشکر امام حسین(ع)) هم آنجا هستند. سردار رشید گفت: قرار است آخرین مرحله عملیات را انجام دهیم و بعد وارد خرمشهر شویم.

آن زمان، من فرمانده تیپ ۳۳ المهدی (عج) بودم. جناح چپ عملیات از رودخانه کارون تا جاده اهواز ـ خرمشهر بر عهده ما بود. سمت راست هم لشکر نجف و لشکر امام‌حسین (ع) تا بندر خرمشهر عملیات می‌کردند. ما باید در روز روشن با دشمن درگیر می‌شدیم.

بعد از ابلاغ مأموریت، برگشتم پیش بچه‌های خودمان.

صبح سوم خرداد، کنار جاده اهواز ـ خرمشهر با فرماندهان گردان‌ها جلسه‌ای گذاشتم. شهید کلهر، شهید شرع‌پسند، شهید عربیان، شهید خوش‌رفتار و حاج حسن دقیقی به ما در تیپ المهدی (عج) کمک می‌کردند. مأموریت کلی را برایشان تشریح کردم و حد مأموریت هر گردان را توضیح دادم.

قرار بود ما به دژی که اطراف خرمشهر بود برسیم، آن را فتح کنیم و بعد هم از طریق پادگان دژ خرمشهر، از سمت رودخانه کارون و شرق خرمشهر وارد شهر شویم. ما باید از جاده جنت به سمت مرکز شهر خرمشهر عملیات می‌کردیم.

صبح زود، عملیات آغاز شد و فرماندهان گردان‌ها یکی پس از دیگری پیغام دادند که به دژ رسیدند.

شهید عربیان پیام داد: ما به جاده جنت رسیدیم.

ماموریت شهید حاج یدالله کلهر فتح پادگان دژ خرمشهر بود که او هم در بیسیم اعلام کرد: برادر علی! ما به پادگان دژ رسیدیم و فرمانده لشکر عراق را به اسارت گرفتیم. حرکتمان آن قدر سریع و برق‌آسا بود که وقتی وارد سنگر شدیم، هنوز از لیوان چایی که مقابلش بود، بخار بلند می‌شد!

گردان‌ها یک به یک درگیر شدند و هر کدام لحظه به لحظه موقعیت خود را اعلام کردند.

شهید مهدی شرع‌پسند پشت بیسیم اعلام کرد: ما الان به میدان شهدا رسیده‌ایم و داریم به سمت مسجدجامع خرمشهر عملیات می‌کنیم.او لحظاتی بعد دوباره روی شبکه بیسیم آمد و گفت: دارم گلدسته‌های مسجدجامع خرمشهر را می‌بینیم تا دقایقی دیگر به مسجد می‌رسیم. 

از خوشحالی در پوست خود نمی‌گنجیدیم. دقایقی نگذشت که مهدی شرع‌پسند خبر داد: به لطف الهی بعد از ۱۹ ماه پرچم جمهوری اسلامی را بر فراز مسجد جامع خرمشهر به اهتزار درآوردیم.

مهدی که به مسجد جامع خرمشهر رسید، با لشکرهای نجف و امام حسین (ع) که از سمت راست ما (غرب خرمشهر) وارد شده بودند، الحاق برقرار و خرمشهر عزیز آزاد شد و نماز ظهر روز دوشنبه سوم خرداد سال ۱۳۶۱ مصادف با آخرین روز ماه رجب در مسجد جامع خرمشهر به جماعت برگزار شد.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.