×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
۴ اقدام دولت برای حمایت از مرغداران/جزئیات حمایت ۲۰ هزار میلیارد تومانی از تولید

به گزارش تهران۲۴،حسین دماوندی نژاد جزئیات تازه‌ای از سیاست های حمایتی دولت از تولیدکنندگان مرغ و تخم مرغ در کشور را اعلام کرد و گفت: این بسته های حمایتی از اعتبار ۲۰ هزار میلیارد تومانی در قالب تسهیلات ارزان‌قیمت گرفته تا خرید قراردادی و نیز تحویل نهاده های مدت دار را شامل می شود.

دماوندی نژاد گفت: دولت ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار تصویب کرده که در قالب تسهیلات ارزان قیمت از سوی بانک کشاورزی با کارمزد ۱۰،‌ ۱۲ و ۱۵ درصد بر اساس وسعت مزرعه به تولید کننده پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه برای دریافت این تسهیلات نیاز به وثایق عجیب و غریب نیز نیست، گفت: با اخذ وثایق راحت از جمله چک، سفته و تضامین زنجیره ای، تولید کنندگان می توانند با مراجعه به بانک کشاورزی اینگونه تسهیلات را دریافت کنند.

دماوندی نژاد افزود: بانک عامل موظف شده است تا بدهی های قبلی آنها را مانعی برای دریافت این تسهیلات قرار ندهد، بنابراین بدهی های قبلی فریز می شوند و تسهیلات جدید حمایتی برای آنها پرداخت خواهد شد.

*مازاد تولید مرغداران و دامداران خریدای می شود

معاون وزیر جهاد کشاورزی در ادامه افزود: همچنین مازاد مرغ و تخم‌مرغ تولیدکنندگان خریداری خواهد شد به طوری که کمیته بدین منظور تشکیل شده و هفتگی قیمت خرید از تولیدکننده تعیین می شود، شرکت پشتیبانی امور دام کشور هم مسئول خرید از مازاد تولید آنها شده است.

وی اضافه کرد: شرکت پشتیبانی امور دام کشور علاوه بر و تخم مرغ محصولات لبنی مازاد را نیز خریداری خواهد کرد که به کارخانجات برای تولید محصولات لبنی و شیر خشک روان می کند.

*تحویل نهاده در قالب خرید قراردادی

دماوندی نژاد در بخش دیگری از صحبت‌های خود به خرید قراردادی از تولید کنندگان اشاره کرد و گفت: در این مدل نهاده های مدت دار به مرغداران داده می‌شود و محصول آنها نیز به قیمت تضمینی خریداری خواهد شد.

*اجازه صادرات برای تعادل بخشی در بازار مرغ

دماوندی نژاد گفت: دولت صادرات مرغ و تخم مرغ آزاد کرده و تعرفه صادرات اکنون صفر است و پس از تامین نیاز داخل مازاد تولید را می توانند صادر کنند.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.