×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
۲۵ سال عملکرد اصلاحات | تفکر دنباله‌روی آمریکا رو به افول است

به گزارش تهران۲۴،ابوالفضل حسن بیگی عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم در مورد رویکرد سیاسی جریان اصلاحات اظهار داشت: احزاب در جهان اینگونه هستند که یک اساسنامه و یک مرام نامه دارند و تلاش می‌کنند که همواره خودشان را در غالب برنامه هایشان عرضه کنند و اعضا و عناصر و هیئت امنا شان را به عنوان یک هیئت امنای برجسته به جامعه معرفی کنند؛ اما متاسفانه در کشور ما احزاب شروع کار، اساس نامه و مرام نامه شان بر اساس زمان و جو جامعه تعیین می کنند و در مسیر حرکت همواره با معضلاتی مواجه می‌شوند.

وی افزود:اگر طی ۳۰ سال گذشته عملکرد جریان اصلاحات را بررسی کنیم، می بینیم که هدف امروزشان با هدف روز اولشان کاملاً متفاوت است و چرخش هایی داشتند و مبنای این چرخش ها مذاق مردم در آن مقطعی است که رسانه های بیگانه سعی می کنند درباره آن جریان سازی کنند.

نماینده سابق مجلس در ادامه با اشاره به تغییر اهداف جریان اصلاحات نسبت به روز های اول تشکیل این جریان سیاسی، تصریح کرد: ما به لحاظ اینکه احزاب درستی در کشور نداریم یعنی گاها به صورت جبهه حرکت می‌کنند، گاها به صورت گروه حرکت می کنند و گاها هم به صورت حزب حرکت می کنند؛ فلذا یکی از جریان هایی که همواره در کشور با مشکل بیشتری مواجه بود همین جریان اصلاحات است. 

جریان اصلاحات دچار چالش‌های اساسی شده است

حسن بیگی در ادامه گفت: یکی از مشکلات جریان اصلاحات در حقیقت همین بود که با سیاست های روز اول و شعارهای روزهای آغازین تشکیل این مجموعه خیلی فاصله گرفته و اینگونه است که امروز اصلاحات دچار چالش های اساسی شده است. 

وی بیان داشت: بسیاری از گروه ها وقتی در جامعه اقبالی ندارند با تغییر نام، احزاب دیگری را تشکیل می دهند و سعی می کنند هنگام انتخابات ائتلاف کنند؛ اکثریت احزاب خلق الساعه  اینگونه هستند که بر روی موج رسانه های خارجی سوار می شوند و با سهم خواهی خود، مسیر اصلاحات را کاملاً تغییر می دهند که در سال های اخیر بیشتر شاهد بودیم که اهداف خودشان را فراموش کرده اند.

نماینده سابق مردم دامغان در مجلس دهم بیان داشت: عناصر در روزهای اول احزاب برای مردم عناصر قابل پذیرشی بودند و به نوعی مشروعیت سیاسی و اجتماعی و فرهنگی داشتنداما عناصر جدید در راستای مباحث مالی یا تامین منافع سیاسی خارجی شان قدم بر می دارند.

اختلاف نظر شدیدی بین احزاب اصلاحات وجود دارد

حسن بیگی با بیان اینکه اختلاف نظر شدیدی بین احزاب اصلاحات وجود دارد، گفت: اصلاح طلبان از مردم و کشور نا امید شده اند و نگاهشان همواره به خارج از کشور و قبله شان شیطان بزرگ(آمریکا) است و به نوعی اگر امروز در داخل خلأیی ببینند آن را به سیاست های خارجی و آمریکا ربط می دهند.

عدم اقبال عمومی به جریان اصلاحات موجب سکته مغزی آن‌ها می‌شود

وی افزود: امروز اکثریت مردم با سواد و آگاه هستند و شاهدیم که ملت از احزاب جلوتر هستند؛ وقتی اصلاح طلبان سرنوشت کشور را به جریان های خارجی گره می زنند و قصد موج سواری روی امواج آمریکا را دارند، می بینیم که مردم به آن ها پشت می کنند و آرای آن ها به یکباره ریزش سنگینی می کند و حزب شان سکته مغزی می کند.

حسن بیگی تصریح کرد: امروز شاهدیم برخی از احزاب اصلاحات حتی جنگ مسلحانه و خشونت را هم به مردم توصیه می کنند؛ برخی از سران آن ها نیز طوری وانمود می کنند که گویا سال ۵۷ است و باید انقلاب جدیدی صورت بگیرد.

وی در ادامه گفت: ملت ایران می دانند که سران این جریان از تفکر امام و تفکر ملت ایران فاصله گرفته اند و دیگر حنای‌شان رنگی ندارد.

حسن بیگی خاطر نشان کرد: اصلاح‌طبلان در دهه گذشته سودای این را داشتند که با توسعه فضای مجازی و رسانه ها در این روزها می توانند موج سواری و نظرات خود را به جامعه القا کنند، اما بصیرت مردم موجب شد این جریان نتواند از طریق جنگ نرم موفق شود و به اهداف خودشان که سو استفاده از فضای مجازی بود برسند.

تفکر دنباله‌روی آمریکا رو به افول است

وی بیان داشت: امروز شعارهای اینکه ما باید با آمریکا باشیم تا آقا باشیم برای مردم رنگ باخته است زیرا مردم آگاه شده اند که آمریکایی ها جز منافع خودشان و جز غارت کشورها به هیچ چیز دیگری پایبند نیستند؛ همانگونه که آمریکایی ها روز به روز رو به افول هستند، تفکر دنباله روی آمریکایی ها که بخش اعظمی از احزاب جریان اصلاحات در کشور هستند، نیز رو به افول حرکت می کنند.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم تاکید کرد: تحقیقاً باید درون این حزب پاک سازی انجام شود و مسیر آغازین جریان اصلاحات که مجمع روحانیون مبارز در رأس آن بود، نیروهای ناخاص را پاک کنند و در دامان مردم قرار بگیرند و اصلاحات را انجام دهند.

حسن بیگی ادامه داد: جریان اصلاحات اگر در چارچوب قانون اساسی و همچنین در مسیر ولایت و چارچوب سیاست های کلان نظام حرکت کند می تواند ادامه حیات داشته باشد در غیر اینصورت به سرونوشت نهضت آزادی و همچنین سازمان مجاهدین خلق که از بین رفتند، دچار می شود.

نماینده سابق مجلس دهم در پایان گفت: شورای نگهبان در سه دوره گذشته انتخابات، همه اعضای جبهه ملی و نهضت آزادی را برای انتخابات شورای شهر و مجلس تائید کرد اما مردم به آن ها رای ندادند و احزاب شان از بین رفت.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.