×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
پیشنهاد برقراری تعرفه ترجیحی برای توسعه روابط تجاری ایران و سوریه

به گزارش تهران۲۴، کیوان کاشفی امروز در همایش توسعه روابط اقتصادی ایران و سوریه اظهار داشت: سال گذشته تبادلات اقتصادی بین ایران و سوریه ۶۰ درصد افزایش یافت و صادرات ایران به سوریه دو برابر شد اما این سقف توقعات ما نیست و رسیدن به تبادلات تجاری یک میلیارد دلاری بین دو کشور کار سختی نیست.

وی با اشاره به سفر وزیر صمت به سوریه اظهار داشت: بخش خصوصی دو کشور در این سفر درخواست‌هایی داشتند که بعضی از این درخواست‌ها اجرایی شد و بخشی نیز در حال اجرایی شدن است که اگر سایر این درخواست‌ها نیز اجرا شود بستر لازم برای توسعه بیشتر تجارت دو کشور فراهم می‌شود.

رئیس اتاق مشترک ایران و سوریه با بیان اینکه یک شتاب‌دهنده واقعی برای افزایش روابط تجاری دو کشور لازم است، گفت: این شتاب‌دهنده تعرفه ترجیحی بین دو کشور است لذا باید یک استثناء بین دو کشور وجود داشته باشد و در خصوص توسعه تبادل اقتصادی دو کشور لازم است تا بین دو کشور تعرفه‌های ترجیحی برقرار شود تا این موضوع به توسعه‌ روابط تجاری دو کشور منجر شود.

کاشفی اظهار داشت: در حوزه کشاورزی و گردشگری دو کشور ظرفیت‌های خوبی وجود دارد البته در مجموع ظرفیت‌های خوبی بین دو کشور ایران و سوریه در حوزه‌های مختلف وجود دارد که اگر با هم همراه باشیم قطعا‌ منطقه می‌تواند از تولیدات دو کشور استفاده کند و از اکوسیستم منطقه نیز می‌توانیم کمال استفاده را ببریم.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.