×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
عده‌ای به‌دلیل وادادگی و پوسیدگی ذهن و روح‌ خود شعارهای انقلاب را عوض می‌کنند

به گزارش تهران۲۴، حسن رحیم پورازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی که با عنوان امام خمینی خورشید قرن و رونمایی از کتاب صوتی خط امام از سوی کمیته دانشگاهیان ستاد بزرگداشت ارتحال امام در محل حسینیه جماران برگزار شد، با اشاره به انقلاب مردم در سال ۵۷ به رهبری امام خمینی(ره) گفت: مردم دنبال عدالت بودند ولی حتی یک شعار اقتصادی در راهپیمایی‌ها و تظاهرات ۱۳۵۶ و ۱۳۵۷ سر ندادند.

وی ادامه داد: امام خمینی چند ماه پیش از رحلتشان در نامه‌ای خطاب به سید حمید روحانی بر ضرورت تبیین درست انقلاب تاکید کرد.

عضو شورای انقلاب فرهنگی با اشاره برگزاری برنامه در حسینیه جماران افزود: عقلانیت، معنویت و روح عدالتخواهی از حسینیه جماران به جهان اسلام و قلمرو حیات بشری پمپاژ شد است.

ازغدی با اشاره به نگاه امام راحل به خدا ادامه داد: امام وقتی که می‌گفت خدا انگار از خدای دیگری حرف می‌زد در واقع خدای امام حی، سمیع، بصیر، علیم، قدیر، شاهد و رفیق بود. امام هیچ گاه کلاس رسمی فقه و عرفان نگذاشت، ولی توانست هزاران عابد، عالم و مجاهد که خیلی هم سواد نداشتند را تربیت کند. ما شیوه کار انبیاء را در وجود فردی غیر از انبیاء یعنی امام خمینی دیدیم و دیدیم که چه طور قدرت‌های بزرگ جهان به نام خدا شکستنی هستند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: امام می‌گفت کسانی که از شاه می‌ترسند توحیدشان ضعیف است و کسانی که از آمریکا هراس دارند تذهیب نفس نکرده اند.

رحیم پورازغدی با بیان اینکه شاگردان غیرحضوری امام صد‌ها هزار مومن بودند، تاکید کرد: آنها حرف‌های امام را باور داشتند به گونه‌ای که یک جوان روستایی که نه عرفان و نه سلوک خوانده بود یک موحد کامل به حساب می‌آمد و ما در جنگ و انقلاب دیدیم که این بچه‌ها چه طور به امام فکر می‌کردند و این همان تربیت توحیدی است.

وی افزود: حدود ۳۰ تا ۴۰ سال از اتفاقاتی که در حسینیه جماران روی داده می‌گذرد و نسل امروز نمی‌داند که اینجا چه خبر بوده است. در این حسینیه بچه‌هایی تربیت شدند که عاشق شهادت بودند و برای اینکه کمتر بخورند و بیشتر کار کنند و اینکه کمتر دیده شوند با هم مسابقه می‌گذاشتند. بچه‌هایی در حسینیه جماران تربیت شدند که در منطقه برای خود قبر می‌کندند و شب‌ها نماز شب می‌خواندند و در عملیات‌ها نیز خود را به خطرناک‌ترین محور‌ها می‌رساندند و امام این گونه قدرت‌ها را شکست داد.

ازغذی یادآور شد: اما امروز شاهدیم که برخی‌ها تلاش می‌کنند تا جای جلاد و شهید، ظالم و مظلوم و حق و باطل را عوض کنند و نهضت امام و فرزندان امام را که قربانیان تروریست بودند به عنوان خشونت طلب معرفی کنند. به هر روی فرزندان امام قهرمان زهد و ساده زیستی بودند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه با اشاره نامه امام به سید حمید روحانی تاکید کرد: امام در نامه خود به این مورخ کشورمان نوشت که انقلاب کردن با همه عظمتش یک طرف و تدوین تاریخ انقلاب، اهداف و مبانی آن یک طرف پس باید مراقب باشید. اگر ما بزرگترین انقلاب را هم بکنیم، ولی به تبیین آن نپردازیم قطعا در زمان خودش حبس می‌شود پس تدوین تاریخ انقلاب جهاد تبیین را می‌طلبد با این اوصاف اگر حضرت زینب و حضرت سجاد علیهم السلام نیز نبودند معلوم نبود که در کربلا چه اتفاقی افتاده است.

وی افزود: رسالت بزرگی که امروز بر عهده ماست این است که مواظب باشیم تا مفاهیم و مبانی انقلاب جابه جا نشوند، اما متاسفانه شاهدیم که در رسانه‌های معاند با شیطنت این کار را می‌کنند. معتقدم اگر در زمان جنگ ابزاری مانند موبایل وجود داشت ما امروز می‌فهمیدیم که جوانان در جبهه چه صحنه‌هایی را خلق می‌کردند.

رحیم پورازغدی گفت: در زمان امام هم کسانی بودند که خودخواه بودند و بازار سیاه را به دست داشتند و کلاهبرداری می‌کردند، در کنار این افراد یک عده‌ای هم بودند که خود را به آتش می‌زدند تا خود را فدای دیگران کنند با این اوصاف امام به آقای حمید روحانی گفتند که آنچه را که واقعا در جریان انقلاب اتفاق افتاده ثبت کنید تا نسل‌های بعدی بفهمند که چه اتفاقی افتاده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: مقایسه پیشرفت‌های امروز با عقب ماندگی‌های زمان شاه اصلا قابل قیاس نیست، اما امروز دشمنان مدام در مورد انقلاب دروغ می‌نویسند.

وی گفت: عدالت اقتصادی و پیشرفت اقتصادی جزو اهداف انقلاب بوده، اما مردم هیچ گاه در تظاهرات ها شعار اقتصادی ندادند و شعار آن‌ها استقلال، آزادی، حکومت اسلامی، برابری، برادری و برقراری حکومت عدل علی علیه السلام بوده است، ولی عده‌ای که ممکن است دارای سابقه در انقلاب هم باشند به دلیل وادادگی و ضعف و پوسیدگی ذهن و روح شان می آیند و شعارهای انقلاب را عوض می کنند و یک نهضت ضد استبداد و ضد استعمار و یک نهضت عدالت خواه و استقلال طلب را به عنوان توجیه گر استبداد، سازشکار با استعمار و جریان توجیه گر فاصله ها و شکاف طبقاتی و  جریان وابسته جلوه می دهند.

وی افزود: انقلاب شناسی نیازمند یک جهاد تبیین و مطالعه دقیق است و این اتفاق باید رخ دهد، چون دشمنان کتاب‌های متعددی می‌نویسند و به بیان خاطرات دروغ و جعلی می‌پردازند.

رحیم پور ازغدی تصریح کرد: دشمنان امروز مدام به تولید فیلم و مستند می‌پردازند تا ذهنیت نسل‌های بعدی کشورمان را دور بزنند؛ مثلا چندین سال بعد درباره علت ترور امثال شهید فخری‌زاده می‌گویند که آنها در حال اقدام برای انفجار بمب اتم در جهان بودند که ما آنها را زدیم؛ چه کسانی می‌‌گویند؟ تنها کسانی که از بمب اتم استفاده کردند. دنیا آنقدر شیر تو شیر است که رئیس دزدها می‌شود رئیس پلیس.

وی با اشاره به اینکه در جریان انقلاب فرانسه بسیاری را با گیوتین سر بریدند و در واقع می‌توان گفت داعش در کنار انقلاب فرانسه «سوسول» است و این در حالی است که از انقلاب فرانسه به عنوان پدر جمهوریت و لیبرالیسم نام می‌برند، گفت: امام درجریان انقلاب به جوانان گفت به اموال عمومی خسارت نزنید و به جایی حمله نکنید، چون اماکن عمومی متعلق به مردم هستند همچنین امام بعد از انقلاب فرمان عفو عمومی داد و فقط کسانی را که آدم کشته و به غارت اموال مردم پرداخته بودند، محاکمه کرد، ولی شاهدیم که چپ و راست در مورد امام دروغ می‌گویند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه انقلاب ما کمونیستی و طبقاتی و انقلاب طبقات اشراف نبود و از این انقلاب می‌توان به عنوان انقلاب طبقات متوسط رو به پایین نام برد، تصریح کرد: اگر جبهه‌ها را می‌دیدیم متوجه می‌شدیم که هیچ یک از فرزندان اشراف در جنگ حضور نمی‌یافتند. در واقع مردم علیه ظلم، تحجر، واپس گرایی و ارتجاع یا همان اسلام شاه، اسلام سلطنتی، اسلام سرمایه داری، اسلام غرب، اسلام التماس و اسلام آمریکایی قیام کردند، چون مردم ما خواهان اسلام ناب بودند.

وی با اشاره به اینکه پیش از انقلاب فضای دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه منجمد و دچار جمود بود و انقلابیون چه در دانشگاه و چه در حوزه‌های علمیه در اقلیت قرار داشتند؛ با این وجود کسانی هم که آگاه بودند جرات نداشتند که دست به قیام بزنند، اظهار کرد: بعضی‌ها فکر می‌کنند مسئولان و ملت هر طور عمل کنند، انقلاب می‌ماند، این طور نیست خداوند هیچ چیز را چک سفید امضا به کسی نداده و هیچ چیز گارانتی نیست به رفتار شما بستگی دارد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: خداوند وعده مطلق به کسی نداده، همه وعده‌ها مشروط است. خدا انقلاب را حفظ می‌کند ولی مشروط است. شرط حفظ انقلاب این است که ما پاک، صادق و مجاهد باشیم و اگر در راه خدا تلاش کنیم خدا نیز نتیجه تلاش ما را خواهد داد.

رحیم پورازغدی با بیان اینکه امام از ابتدا می‌گفت که من کاره‌ای نیستم و ما، چون از خدا اطاعت کردیم پیروز شدیم، تصریح کرد: امام معتقد بود ملتی که می‌ترسد تن به ذلت می‌دهد و شرف برای این ملت مهم نیست، ولی ملتی که نترسد شرق و غرب از او می‌ترسند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: در اوایل انقلاب وضع اقتصادی از امروز خیلی بدتر بود به گونه‌ای که ابتدایی‌ترین نیاز‌های مردم وجود نداشت و یا تامین آن‌ها کوپنی بود، اما با این وجود در آن فضای سخت بچه‌های انقلاب در معنویت و خدمت به مردم از هم سبقت می‌گرفتند.

وی تصریح کرد: امام به غیب ایمان داشت و ادا هم درنمی آورد به گونه‌ای که یک بار رهبر معظم انقلاب از او پرسیده بودند که شما از چه زمانی برای تشکیل حکومت اسلامی برنامه ریزی کردید که امام در پاسخ گفتند هیچ وقت.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.