×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
توصیه‌های مراجع معظم تقلید به مدیر حوزه درباره دیدار با پاپ

به گزارش تهران۲۴ به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علیمه پیش از سفر به واتیکان با حضرات آیات مکارم شیرازی، نوری همدانی، سبحانی و جوادی آملی و همچنین برخی علما و صاحب نظران حوزوی دیدار و نظرات آنان را جویا شد.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به دیدار مدیر حوزه های علمیه با پاپ تاکید کرد: شما را شایسته برای چنین سفر و ملاقاتی میدانم و امیدوارم مسئولین واتیکان و خصوصا جناب پاپ همان طور که به این دیدارها و گفت‌وگوها روی موافق نشان داده اند، به آن نیز اهمیت بدهند. من این سفر را سفر مبارکی می دانم.

وی افزود: ضمن تأکید، تکیه و توجه بر مشترکات، زمینه توافق بر همکاری را خاطرنشان کنید که این باعث عظمت ادیان، و عمق نفوذ آنها خواهد شد.

همچنین آیت‌الله جعفر سبحانی در این باره خاطرنشان کرد: سفر جنابعالی برای واتیکان، اولین رابطه رسمی بین حوزه علمیه قم و مسیحیت کاتولیک است. شخصیّت پاپ نسبت به سلف خود ممتاز است و در سفر خود به عراق و دیدار با آیت الله سیستانی مطالبی را بیان کرد که میتوانست نگوید؛ این حاکی از آن است که شخصیت محافظه کاری نبوده بلکه به واقعیات تاحدودی علاقه‌مند است.

آیت‌الله عبدالله جوادی آملی نیز در دیدار مدیر حوزه های علمیه با ایشان اظهار داشت: به جناب پاپ بفرمایید که ما هر دو موحد هستیم. این پیشرفت تمدن کاذب غرب هم به شما آسیب رسانده، هم به ما. این جنگهای صلیبی گرچه به حسب ظاهر به مسلمانها آسیب رساند، ولی مسیحیت را هم از صحنه خارج کرد.

وی افزود: جناب پاپ باید بداند که اگر آنها حرفی از خدا میگویند، ما هم از خدا میگوییم. مسلمان واقعی با مسیحی واقعی هیچ اختلافی ندارد. در آنچه که به انسانیت برمیگردد هیچ اختلافی نیست.

خاطرنشان می‌شود، آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه امروز با سفر به واتیکان با پاپ فرانسیس دیدار و گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.