×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
امام(ره) سال ۶۳ می‌گفت آقای منتظری را نجات دهید و راهنمایی‌اش کنید

به گزارش تهران۲۴، حسین شریعتمداری مدیرمسؤل روزنامه کیهان در برنامه «بدون توقف» شبکه سه سیما با تأکید بر اینکه مسیری که رهبر معظم انقلاب دنبال می‌کنند همان مسیر حضرت امام(ره) است، اظهار داشت: اگر هم پلشتی در برخی از افراد می‌بینید خوب این رفتار را در زمان حضرت امام(ره) بروز نداده بودند، برای همین هم امام(ره) می‌فرمایند میزان حال فعلی افراد است.

وی در خصوص مواضع سیاسی آقای منتظری گفت: آقای منتظری در ابتدا همراه انقلاب بود اما به تدریج از مواضع انقلابی خود فاصله گرفت و بر آن تأکید کرد، چنانکه آقای طاهری امام جمعه اصفهان نقل می‌کند زمانی که در سال ۶۳ به دیدار امام(ره) رفته بودم ایشان در پایان صحبت‌مان به من گفتند آقای طاهری، آقای منتظری را نجات بدهید، این تکلیف شماست به ایشان تذکر دهید و ایشان را راهنمایی کنید، همچنین به آقای محمدی گیلانی و آیت‌الله مشکینی هم چنین صحبت‌هایی می‌کنند.

مدیر مسئول روزنامه کیهان ادامه داد: در واقع حضرت امام(ره) از همه راه‌ها استفاده کردند و  همه این افراد را متوجه خطا و خطر بزرگ کرده‌اند، نه اینکه آنها حضرت امام(ره) را متوجه موضوع کرده باشند. 

این تحلیلگر مسائل سیاسی همچنین عنوان کرد: تحلیل غربی‌ها این بود که رهبری حضرت امام(ره) رهبری کاریزماتیک است و خود امام یک جاذبه‌های شخصی دارد که باعث گرایش مردم شده است. اما تحلیل‌شان این بود که بعد از فوت رهبر کاریزماتیک آنچه که او بنیان نهاد از بین می‌رود یعنی معتقد بودند نقطه پایان زندگی حضرت امام نقطه آغاز فروپاشی جمهوری اسلامی است ولی این یک اشتباه بزرگ بود که آنها  می‌کردند. 

شریعتمداری در ادامه تأکید کرد: بعد از فوت امام(ره) آسوشیتدپرس تعبیری به این شکل داشت که روح خمینی پس از غروب از گریبان میلیون‌ها میلیون انسان طلوع کرده است، شاید آنها فکر می‌کردند این رخداد موقتی است، چون در رهبری کاریزماتیک خط جاذبه از مردم شروع شده و به رهبری ختم می‌شود بنابراین وقتی این خط می‌افتد رهبری هم از بین می‌رود ولی در رهبری الهی خط جاذبه از مردم شروع می‌شود و به رهبری می‌رسد ولی در رهبری متوقف نمی‌ماند.

وی بیان داشت: چون این جاذبه به دلیل شاخصه‌های رهبری نیست بلکه به دلیل مبانی است که آن رهبر آن را نمایندگی می‌کند و مردم چون آن ویژگی‌ها را در این فرد متجلی می‌بینند از او پیروی می‌کنند، بنابراین با رفتن رهبری الهی خط جاذبه از بین نمی‌رود. یعنی نبی می‌رود ولی نبوت می‌ماند و رسالت همچنان باقی می‌ماند، رهبری حضرت آقا از این زاویه هم قابل مشاهده است. 

مدیرمسئول روزنامه کیهان در پاسخ به این سؤال که «آیا در زمان حضرت آقا هم همچنان خط امام(ره) ادامه پیدا کرد»، گفت: شما رخدادها و مسیر را ببینید، مسیری که حضرت آقا دنبال می‌کنند همان مسیر حضرت امام(ره) است اگر هم پلشتی در برخی از افراد می‌بینید خوب این رفتار را در زمان حضرت امام(ره) بروز نداده بودند، برای همین هم امام(ره) می‌فرمایند میزان حال فعلی افراد است، نوع برخورد افراد با مسائل تابع چند فاکتور جداگانه است، یکی زمان است، یکی شرایط خاص است و یکی دیگر مبانی اسلامی است، اما نهایتا یک مسیر روشن و محسوسی طی می‌شود.

شریعتمداری با تأکید براینکه برخی از توطئه‌هایی که بعد از رحلت حضرت امام(ره) علیه انقلاب شده به تنهایی برای فروپاشی یک قدرت بزرگ کافی بوده است، افزود: ولی با وجود این نتوانستند کاری از پیش ببرند، «یو اِس اِی تو دی» می‌گوید مشکل ما با ایران این است که ما با یک ابررهبری روبرو هستیم که خط ما را می‌شناسد و در میان مردمش از محبوبیت برخوردار است، خوب این چگونه به دست آمده، مسئله رهبری ادامه رهبری حضرت امام(ره) است.

وی در پایان یادآور شد: من توصیه می‌کنم حتما کتاب انسان ۲۵۰ ساله حضرت آقا را بخوانید ایشان در این کتاب ائمه‌اطهار(ع) را یک انسان از زمان حضرت امیر(ع) تا غیبت حضرت عصر(عج) تصویر می‌کنند که هر کاری که هر کدام کردند همان کاری است که باید در زمان خودشان انجام می‌دادند چون مبانی و حلقه‌ها به هم متصل است و وقتی اتصال را می‌بینیم مسیر هم مشخص است.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.