×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
انتقاد صریح حسینی قمی از سازمان حج و زیارت در برنامه زنده تلویزیون+فیلم

به گزارش تهران۲۴، حجت‌الاسلام حسینی قمی در برنامه سمت خدا روی آنتن زنده شبکه سه سیما از ریخت و پاش‌های سازمان حج و زیارت به عنوان یک سازمان دولتی گلایه کرد و گفت: حج و زیارت در استان قم یک ساختمان ۱۴ طبقه دارد! یک استان، ۱۴ طبقه برای یک سازمان…. چرا باید اداره‌های دولتی در بهترین نقطه، گران‌ترین ساختمان‌ها را داشته باشند. مگر پول این‌ها از کجا می‌آید؟!

انتقاد حجت‌الاسلام قمی از سازمان حج و زیارت

این اعتراض در حالی مطرح شد که خبرگزاری فارس چندی پیش به تعداد بالای نیروهای اجرایی حج تمتع اشاره کرد. چرا که بر اساس مصوبه سازمان همکاری‌های اسلامی ۳ درصد سهمیه هر کشور به عوامل اجرایی اختصاص دارد، اما هر ساله عوامل اجرایی کشورمان برای ایام حج بیش از ۱۰ درصد بوده که البته امسال این تعداد به حدود هشت درصد رسیده است؛ به طوری که از بین ۳۹ هزار و ۶۳۵ نفر سهمیه ایران، حدود یک هزار و ۵۰۰ نفر به عوامل اجرایی حج تمتع از سوی سازمان حج و زیارت به سرزمین وحی اعزام می‌شوند که این تعداد جدای از سهمیه بعثه مقام معظم رهبری است و سازمان حج و زیارت نیز بابت حضور بسیاری از آن‌ها که جایگزین کارگزاران حج با دستمزد محدود شده‌اند، باید حداقل روزانه ۴۰ یورو به عنوان حق مأموریت بپردازد. (اینجا بخوانید)

البته سازمان حج و زیارت در جوابیه‌ای، گزارش فارس را ورود به حیطه وظایف سازمانی و ذاتی سازمان حج و زیارت و مغایر با اصل اختیار در حیطه شرح وظایف و ماموریتی سازمان دانست و مدعی شد که ‌جایگزینی رابط تغذیه و تدارکات به جای انباردار، باعث توسعه میدان خدمت رسانی واحد تغذیه و تدارکات در عربستان و تحویل اقلام مورد نیاز مجموعه‌ها در هتل محل استقرار ایشان و صرفه‌جویی در هزینه‌ها با حذف انبار مرکزی در هر دو شهر مکه مکرمه و مدینه منوره و اجاره دیاناها (کامیون‌های حمل بار) گردیده است…اعزام رابطین تغذیه و ‌تدارکات به حج، مازاد بر چارت و ساختار سازمانی نبوده و موجب افزایش نیرو نمی‌شود. (اینجا بخوانید)

این امر در حالی است که حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در انتظار تشرف به حج تمتع هستند و با اعزام تعداد بالای نیروهای اجرایی و ستادی، ده‌ها هزار زائر که بیش از ۱۵ سال در انتظار تشرف به سرزمین وحی هستند، باید منتظر اعزام و اعلام اولویت باشند تا بتوانند به این سفر معنوی مشرف شوند.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.