×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
در دوران امام و رهبر انقلاب مردم همواره در رأس امور بوده‌اند

حجت الاسلام سیّدمحمّدرضا میرتاج‌الدینی نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، با اشاره به ۱۵ خرداد به‌عنوان طلیعه انقلاب اسلامی ایران گفت: امام خمینی(ره) ویژگی‌ها و برجستگی‌های علمی،‌ عملی و اخلاقی زیادی داشتند، ضمن اینکه ایشان ایمان خالص و باور به وعده‌های الهی داشتند.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: بنیانگذار انقلاب اسلامی باورهای خود را‌‌‌‌‌‌‌‌ همواره در مقام عمل پیاده‌سازی می‌کرد و هر آنچه که می‌گفت را‌‌‌‌‌‌‌‌ بلافاصله عملیاتی می‌کرد و فرقی بین حرف تا عمل او وجود نداشت و حتی اگر حرفی را‌‌‌‌‌‌‌‌ بیان می‌کردند که به مقام عمل نمی‌رسید بلافاصله آن را‌‌‌‌‌‌‌‌ برای مردم توضیح می‌دادند.

میرتاج‌الدینی خاطرنشان کرد: بنیانگذار انقلاب اسلامی آنچه که قبل از انقلاب بیان می‌کرد و در سخنرانی‌ها به مردم می‌گفت، بعد از پیروزی جمهوری اسلامی هم همان حرف‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌ هم می‌زد و هر آنچه را‌‌‌‌‌‌‌‌ که می‌گفت پیاده‌سازی می‌کرد که یکی از آن باورها مردمی بودن انقلاب بود.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) در دوران رژیم شاهنشاهی خواستار اعتقاد و اعتماد به مردم و روی کار آمدن نظامی مردمی بود که بعد از پیروزی جمهوری اسلامی هم همین اعتقاد را‌‌‌‌‌‌‌‌ داشته و معتقد بود که مردم ولی‌نعتمان انقلاب هستند.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: شهید مطهری درباره امام خمینی(ره) گفته‌اند که بنیانگذار انقلاب اسلامی به ۴ چیز باور داشت که ایمان به خدا،‌ ایمان به راه پروردگار، ایمان به مردم و ایمان به هدف این موضوعات بود.

میرتاج‌الدینی اظهار داشت: بنیانگذار انقلاب اسلامی اعتقاد راسخ داشت که مردم در تشکیل حکومت نقش اصلی را‌‌‌‌‌‌‌‌ دارند و همواره در رأس امور هستند و به همین دلیل انقلاب اسلامی به پیروزی رسید؛‌ امام خمینی(ره) در اولین اقدام رفراندوم را‌‌‌‌‌‌‌‌ برگزار کرد، تا مردم نسبت به اصل نظام رأی دهند و سپس قانون اساسی نوشته شد و باز هم مردم به آن رأی دادند.

وی افزود: در دوران حیات سیاسی و مدیریت حضرت امام خمینی(ره)، مردم همواره در رأس امور بودند و اگر قرار بود که حتی قانون اساسی هم بازنگری شود هم باز هم مردم به آن رأی دادند.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار داشت: امام(ره) نقش مردم در حکومت را‌‌‌‌‌‌‌‌ نقش اصلی می‌دانستند و نه تشریفاتی و همواره در عمل به آن پایبند بودند و در همین راستا امام خامنه‌ای هم در راستای امام خمینی(ره) گام برمی‌دارند که از سال ۶۸ تاکنون راه بنیانگذار انقلاب اسلامی را‌‌‌‌‌‌‌‌ رفته و همواره از آرای مردم صیانت کرده‌اند که ما آن را‌‌‌‌‌‌‌‌ در دوم خرداد سال ۷۶ و پیروزی اصلاح طلبان دیدیم که عده‌ای بنا داشتند رأی مردم را‌‌‌‌‌‌‌‌ باطل کنند که مقام معظم رهبری چنین اجازه‌ای نداند. همچنین در انتخابات سال ۸۸ هم عده‌ای به دنبال باطل کردن آراء مردم بودند، اما رهبر انقلاب از آراء مردم حمایت کرده و آن را‌‌‌‌‌‌‌‌ صیانت کردند.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.