×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مراسم ارتحال امام(ره) در بیروت: ایران در منطقه تحول راهبردی ایجاد کرد

به گزارش تهران۲۴ به نقل از العهد، مراسم گرامیداشت سی و سومین سالروز ارتحال حضرت امام خمینی(ره) در مرکز فرهنگی امام خمینی جمهوری اسلامی ایران در بیروت، پایتخت لبنان در حال برگزاری است.

حزب الله:قدرت محور مقاومت از برکات امام راحل(ره) است

به گزارش العهد، سید ابراهیم امین السید، رئیس شورای سیاسی حزب الله لبنان در این مراسم تاکید کرد: امام خمینی(ره) انگیزه ای بزرگی و منحصر به فرد به جنبش نیروهای مقاومت، مجاهدان، انقلابیون و رهروان راه آزادی و استقلال داد.

او تاکید کرد: امام خمینی(ره) ایران را از موضع متحد آمریکا و اسرائیل به کشوری تبدیل کرد که به اصول و گزینه مقاومت با وجود فشارها پایبند است.

امین السید با بیان اینکه ایران یک تحول راهبردی را در منطقه ایجاد کرد، گفت: آنچه که ما در ایران، لبنان، فلسطین و یمن دست یافته‌ایم از برکات این امام بزرگوار و روح او و سفارش‌ها و الهامات اوست.

او با اشاره به اینکه کدام دین دعوت به عادی‌سازی روابط با دشمن می‌کند، گفت: در انتخابات پارلمان اخیر لبنان همین برای ما کافی است که مقاومت دشمن صهیونیستی را ناامید کرد.

امین السید گفت: کشورهایی در منطقه حذف خواهند شد و ما  از جهان قدرتمندان هستیم که در آن موجودیت از آن آزادگان و نه سرسپردگان و خیانتکاران خواهد بود.

سفیر ایران: انقلاب ایران همواره باشکوه و استوار می‌ماند

محمد جلال فیروزنیا، سفیر ایران در بیروت طی نطقی در ابتدای این مراسم تاکید کرد: معادله‌‍ای که انقلاب اسلامی ایجاد کرد به عدد مهم موازنه قوا در سطح منطقه و جهان تبدیل شده است.

او تاکید کرد: ایران و متحدانش در محور مقاومت اکنون قوی‌تر از همیشه هستند.

سفیر ایران در خصوص مساله فلسطین نیز تاکید کرد: این اراده ملت فلسطین است که در نهایت پیروز می‌شود.

فیروزنیا گفت: اهتمام به وحدت امت اسلامی و تاکید بر آزادی، عدالت و مبارزه با استکبار جهانی ارزش‌هایی است که انقلاب اسلامی ایران را تحت رهبری امام خمینی شکل داد و این انقلاب تحت رهبری امام خامنه‌ای استوار و باشکوه ایستاده و هرگز دچار افول نخواهد شد.

سفیر ایران در بیروت همچنین گفت: انتخابات اخیر در لبنان نشان داد که این ملت عزیزهمچنان به خط مشی مقاومت پایبند هستند.

«زیاد النخاله» دبیر کل جنبش جهاد اسلامی هم در این مراسم گفت: ایران از مقاومت مردم فلسطین حمایت و پشتیبانی می‌کند.

او تاکید کرد: انقلاب اسلامی به دیگران شجاعت داد تا در برابر اشغالگری اسرائیل مقاومت کنند.

نماینده نبیه بری:بدون حمایت ایران مقابله با اسرائیل ممکن نبود

«ایوب حمید» نماینده «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان هم در این مراسم تاکید کرد: بدون حمایت مستمر ایران، رسیدن به موازنه دقیق در مقابله با اسرائیل ممکن نبود.

وی افزود: رشد مقاومت و رسیدن به موازنه بازدارندگی با دشمن چیزی جز محصول این مشارکت واقعی در مقابله با دشمن استکبار و مشارکت در مقابله با دشمن تکفیری نیست.

شیخ ماهر حمود رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت هم در این مراسم گفت: امام خمینی تاکید کرد که آمریکا شیطان بزرگ است و از مهم‌ترین ماموریت‌های انقلاب اسلامی و علما مقابله با سیطره آمریکا بود.

وی افزود: کسانی که به ادعای دفاع از اهل تسنن با امام خمینی مخالفت کردند، امروز قهرمانان سازش با دشمن صهیونیستی شدند.

شیخ حمود گفت: ما همه کسانی را که پرچم جنگ علیه امام خمینی را  به ادعای دفاع از اهل تسنن بالا بردند، محکوم می‌کنیم زیرا آنها با چراغ سبز آمریکا و اسرائیل دست به این کار  زدند.

انتهای پیام/.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.