×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کتاب« امام خمینی به روایت سید علی خامنه ای» رونمایی شد

به گزارش تهران۲۴ از اراک، آیین رونمایی از کتاب «امام خمینی(ره) به روایت سید علی خامنه ای» به میزبانی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی، با حضور محمدرضا عسگری، جانشین سپاه حضرت روح الله استان مرکزی؛ سکینه خاتون مهدیان‌پور، سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی، حسین خسروی نویسنده کتاب و جمعی از دوستداران کتابخوانی برگزار شد.

سرپرست اداره کتابخانه های عمومی استان مرکزی در این مراسم گفت: یکی از جلوه های اصلی جهاد تبیین که مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند، مسئله کتاب و کتابخوانی است.

مهدیان پور گفت: توجه و تاکید بر کتابخوانی در سیره امام راحل و مقام معظم رهبری بسیار مشهود است و همین مسئله وظیفه ما را در راستای ترویج فرهنگ مطالعه سنگین تر می کند.

وی ضمن تسلیت به مناسبت ایام ارتحال امام خمینی(ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد گفت: تنها مونس امام در دوران تبعید، کتاب بوده و ایشان با انس با قلم و نگارش آثار ارزشمند، دوران تبعید خود را سپری کرده اند.

مهدیان پور افزود: امام خمینی(ره) از محل دریافت وجوهات شرعی کتابخانه ای را در شهر مقدس قم راه اندازی کرده بودند که در سالهای مبارزه با طاغوت پایگاهی برای بصیرت افزایی و تجمع طلاب و مردم آن منطقه بوده است.

وی با اشاره آثار و کتاب های تالیف شده امام راحل همچون صحیفه نور، جهاد اکبر و … گفت: این منابع ارزشمند می بایست در بین نسل جوان ترویج و شناسانده شود تا نسل جدید از معارف و دیدگاه های الهی امام هرچه بیشتر بهره مند شوند.

عسگری، جانشین سپاه روح الله استان مرکزی نیز در این مراسم گفت: دغدغه اصلی امام راحل، اسلام بود و بر خدمت خالصانه به مردم تاکید فراوان داشتند و از مسئولان میخواستند که اولویت اصلی شان خدمت به ولی نعمتان انقلاب باشد.

جانشین سپاه روح الله گفت: امام خمینی(ره) با تقویت اراده مردم به دنیا ثابت کردند که ما می توانیم و جوانان را به غایت اعتماد به نفس رساند تا در دوران دفاع مقدس به بلندترین قله های رفیع انسانی برسند.

وی ادامه داد: هر مکانی که محل رجوع جوانان و نخبگان جامعه است باید به پایگاهی برای تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی تبدیل شود و امروزه کتابخانه های عمومی می توانند محلی برای بصیرت افزایی و آگاهی بخشی اقشار مختلف جامعه باشند.

عسگری افزود: آنچه که به درد جامعه ما می خورد، تولید محتوای فاخر و ارزشمند است و برگزاری آیین های رونمایی کتاب، نشست های نقد و بررسی کتاب، برگزاری کرسی های آزاداندیشی توسط کتابخانه های عمومی در این مسیر راهگشا خواهد بود.

در ادامه نیز حسین خسروی، نویسنده «امام خمینی(ره) به روایت سید علی خامنه ای» به بیان مراحل نگارش کتاب پرداخت و گفت: تمامی مطالبی که در کتاب گردآوری شده از زبان مقام معظم رهبری است و سعی کردیم به گونه ای نگارش شود تا برای نسل جوان و دانشجو جذاب و قابل درک باشد.

خسروی گفت:  نسل جوان اندیشه ها و بیانات امام راحل را بیشتر از دیگران می شنود و لازم است سیره ایشان نیز بیشتر برای دانشجویان و نخبگان بیان شود تا آن ها هم با نکات اخلاقی و دیدگاه های امام بیشتر آشنا شوند و هم این که بیشتر بتوانند از اندیشه های وی در برابر هجمه های دشمنان دفاع کنند.

رونمایی از کتاب «امام خمینی(ره) به روایت سید علی خامنه ای»، معرفی کتاب «الف، لام، خمینی»، تجلیل از خانواده شهید شمسی، شعرخوانی شاعران با موضوع امام خمینی(ره) و اجرای گروه سرود دانش آموزی از بخش های متنوع این مراسم بود.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.