×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آخرین سخنرانی زنده‌یاد محمود دعایی/ حُسن من این است، که به خوبان علاقه‌مندم

به گزارش تهران۲۴، زنده یاد سیدمحمود دعایی در آخرین سخنرانی خود، یکشنبه هشتم خرداد ۱۴۰۱ در خانه اندیشمندان علوم انسانی پشت تریبون رفت و درباره ضرورت تکریم اصحاب علم و دانش سخن گفت. وی در ابتدا ضمن تقدیر و تشکر اظهارداشت: در این جمع من یک استثنای منقطع هستم، نه اندیشمندم و نه اهل معرفت، فقط یک حُسن دارم و آن این است که به اندازه شعورم به خوبان علاقه‌مندم.

وی با اشاره به اینکه من به بزرگانی که در این کشور نقش داشتند و تأثیرگذار بودند، عشق می‌ورزم، گفت: از استاد اسلامی ندوشن چند خاطره‌ دارم که نقلش خالی از لطف نیست. شخصیتی که ایشان داشتند و در ذهن ما نیز نقش بسته بود، حکایت از کسی است که بسیار فراتر از عصر خودش و شخصیت‌های پیرامونی‌اش نقش و اثر داشت. مجیز هیچ‌کس را نگفت. او تنها شخصیت فرهیخته کشور بود که در قضیه شانتاژ و تبلیغات گسترده برای جشن‌های ۲۵۰۰ ساله سکوت کرد و هیچ اظهارنظری را از خود نشان نداد و رژیم گذشته را آزرد که سرانجام عملش این شد که خود را در تنگنای انزوا قرار دهد. 

مرحوم دعایی تصریح کرد: در دوران انقلاب هم سعی کرد همیشه رفتاری را از خود نشان دهد که چنین برداشت نشود او به دنبال منفعت و بهره است. اما وقتی آقای خاتمی در انتخابات به پیروزی رسید، برای اولین‌بار مقاله‌ای در باب یک شخصیت سیاسی کشور نوشت و برای ما ارسال کرد، ما نیز آن را در روزنامه اطلاعات چاپ کردیم. در آن نامه، ندوشن هم نصیحت کرد هم نیاز جامعه را به دولت انتقال داد. همین مسأله موجب شد که جبهه مخالف برنتابد و مقاله‌هایی تند بر ضد او در روزنامه‌هایشان به نگارش دربیاورند. البته او بعدها جواب مخالفین خود را داد و ما نیز ردیه‌ او را چاپ کردیم. از آن پس ارتباط ما با مرحوم اسلامی ندوشن قوت گرفت و در برنامه‌های ما نیز شرکت یافت. 

وی افزود: در مراسم افتتاح ساختمان جدید روزنامه اطلاعات که مهمان ویژه آن برنامه رئیس‌جمهور وقت بود، با حضور و تفقد مرحوم ندوشن صورت گرفت. همچنین حضور ایشان در مراسم رونمایی یکی از آثار «پروفسور فضل‌الله رضا»که توسط ما انجام شد، یکی دیگر از همراهی‌های استاد ندوشن با روزنامه اطلاعات بود. در آن برنامه باشکوه، همسر استاد ندوشن سرکار خانم شیرین بیانی و مرحوم پاریزی نیز حضور داشتند. حقا در آن بزم استاد اسلامی ندوشن فخر مجلس بودند، به شکلی که بعدها مرحوم پروفسور رضا به من گفتند اگر من می‌خواستم چنین برنامه‌ای بگیرم باید ماه‌ها تلاش و دوندگی می‌کردم.

مرحوم دعایی در پایان بیان کرد: فقدان استاد اسلامی ندوشن، فقدان سنگینی برای میهن ماست، اما افتخار می‌کنیم که در جامعه ما کسانی در این سطح بودند و حضور داشتند، ما نیز افتخار می‌کنیم که در نکوداشت چنین شخصیت‌هایی حضور داریم و راهشان را ادامه می‌دهیم.

حجت‌الاسلام سید محمود دعایی یار دیرین امام و رهبری و مدیرمسئول روزنامه اطلاعات، ۱۵ خردادماه درگذشت.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.