×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
دوگانگی در تصمیم های آمریکا علیه روسیه با ترس از رکود اقتصادی

به گزارش تهران۲۴ به نقل از راشا تودی، ژانت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا، می‌گوید: آمریکا در حال گفت‌وگو با کشورهای اروپایی برای محدود کردن درآمدهای روسیه از محل صادرات نفت است و در عین حال می‌خواهد در پس این اقدام قیمت نفت در بازار نفت افزایش نیابد.

یلن طی سخنانی در جمع کمیته مالی سنای آمریکا گفت: مقامات آمریکایی تمایل دارند تا جریان صادرات نفت روسیه به بازار جهانی ادامه یابد تا جلوی ادامه افزایش قیمت نفت در بازار نفت که می‌تواند به رکود اقتصاد جهانی منجر شود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بگیرد.

وی همچنین گفته در عین حال یکی از اصلی‌ترین اهداف مذاکرات آمریکا با اروپا محدود کردن درآمدهای روسیه از محل صادرات نفت است.

وزیر خزانه‌داری آمریکا می‌گوید: یکی از راهکارهای این اقدام متحد شدن خریداران نفت روسیه و پایین آوردن رقم پرداختی به این کشور است.

در ماه مارس آمریکا واردات نفت از روسیه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ممنوع کرد و هفته گذشته هم کشورهای عضو اتحادیه اروپا، روی تحریم بخشی از واردات نفت روسیه توافق کردند.

آمریکا همچنین کشورهای واردکننده نفت روسیه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تهدید به اعمال تحریم‌های ثانویه کرده است.

بر اساس گزارش آژانس بین‌المللی انرژی درآمد نفتی روسیه طی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه هم شنبه این هفته گفته که تحریم‌های غرب علیه این کشور هیچ تاثیری بر صادرات نفت مسکو نخواهد داشت و پیش‌بینی کرده که درآمدهای روسیه از محل صادرات حامل‌های انرژی طی سال جاری افزایش چشمگیری را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تجربه کند.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.