×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
حضور زائران ایرانی در مسجدالنبی (ص) پس از ۲ سال+عکس و فیلم

به گزارش تهران۲۴، امسال پس از ۲ سال تعطیلی، حج تمتع برای زائران خارجی برگزار می‌شود و زائران کشورهای مختلف با محدودیت سنی کمتر از ۶۵ سال در حال ورود به سرزمین وحی هستند؛ به طوری که در روزهای اخیر فرودگاه‌های مدینه و جده، میزبان زائران خارجی خانه خدا است. این امر در حالی است که در ۲ سال گذشته عربستان از پذیرش زائر خارجی امتناع کرد و حج تمتع با حضور افراد ساکن عربستان برگزار شد.

با برقراری سفر حج برای زائران خارجی، اعزام زائران ایرانی از ۲۲ خردادماه آغاز شده و روند تشرف زائران کشورمان به سرزمین وحی درحال انجام است. 

بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، بیشتر زائران ایرانی در حال حاضر به مدینه منوره مشرف شده‌اند و با حضور زائران کشورمان به مسجدالنبی (ص)، بسیاری از زائران که برای نخستین‌بار به حرم نبوی مشرف شده بودند، تحت تأثیر فضای نورانی این مکان مقدس قرار گرفته و اشک ریختند.

برخی دیگر هم با توجه به محدودیت‌هایی که در عربستان اعمال می‌شود، به آرامی به خواندن زیارت و ادعیه کردند.

این روزها مدینه منوره میزبان زائران کشورهای مختلف به ویژه زائرانی از هند، پاکستان، بنگلادش، مالزی، اندونزی، ترکیه و افغانستان است که با رعایت نکات بهداشتی به زیارت حرم نبوی مشرف می‌شوند. استفاده از ماسک در فضای باز مسجدالنبی و مسجدالحرام الزامی نیست. با این وجود، سعودی‌ها از زائران خواسته‌اند تا در فضای سرپوشیده حرمین شریفین، ماسک بزنند.

با محدودیت اعمال شده از سوی سعودی‌ها، حدود ۴۵ درصد سهمیه حج تمتع کشورمان در سال ۹۹ به حج تمتع سال جاری مشرف شدند که البته به دلیل محدودیت سنی و امکان تشرف زائران کمتر از ۶۵ سال، برخی از مشمولان حج تمتع از این سفر معنوی بازماندند و در نهایت ۳۹ هزار و ۶۳۵ نفر، امسال حاجی می‌شوند.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.