×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
دستور رئیس سازمان بازرسی کل کشور برای تعیین تکلیف خودرو‌های لوکس

به گزارش تهران۲۴ به نقل از روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، ذبیح‌الله خدائیان در ادامه سفر به قم به همراه بازرس کل این استان از اداره گمرک منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان بازدید و در جریان امورات مربوط به این مجموعه قرار گرفت.

در این بازدید دو ساعته رئیس سازمان بازرسی کل کشور با حضور در انبار مربوط به گمرک این منطقه، وضعیت کالا‌های موجود را بررسی کرد.

خدائیان در حاشیه این بازدید در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه در سفر استانی رئیس محترم قوه قضائیه به قم ماموریت بازدید از گمرک، منطقه ویژه اقتصادی و انبارهای اموال تملیکی سلفچگان به بنده سپرده شد، گفت: در ابتدا بازدیدی از انبار اموال تملیکی این شهرستان داشتم که با توجه به وضعیت موجود و بر اساس گزارشاتی که از قبل داشتم، ساماندهی خوبی انجام شده است.

وی با بیان اینکه بر اساس اعلام مسئولان سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی موجودی پرونده‌های این انبار تعداد ٤٣٠ پرونده است، بیان کرد: در جریان این بازدید بیش از دو هزار طاقه پارچه به ارزش حدود ٢٠ میلیارد تومان مشاهده شد که هنوز حکم این پرونده قطعی نشده بود که طی تماس تلفنی با رئیس سازمان تعزیرات مقرر شد که در رسیدگی به این پرونده تسریع شود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در ادامه به بازدید از گمرک و منطقه ویژه اقتصادی اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه مواد اولیه کارخانجات در گمرک است، مشکل چندانی در این خصوص وجود ندارد و ساماندهی خوبی انجام شده است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با انتقاد از عدم تعیین تکلیف تعدادی دستگاه ام آر آی در گمرک منطقه ویژه اقتصادی با بیان اینکه این دستگاه‌ها مربوط به سال ٨٧ است، تاکید کرد؛ باید همان سال وضعیت این دستگاه‌ها مشخص و عودت داده می‌شد؛ اما متاسفانه همچنان مانده است.

خدائیان در ادامه بازدید از گمرک با تعداد ٣٠ دستگاه خودروی لکسوس و تویوتا که در فضای نامناسب نگهداری می‌شد، روبه رو شد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور از مسئولان گمرک در خصوص این خودرو‌ها توضیح خواست و بر لزوم تسریع در تعیین تکلیف آن‌ها تاکید کرد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: متاسفانه ثبت سفارش این خودرو‌ها تایید نشده و در حال پیگیری است، البته تعداد این خودرو‌ها در کشور بیش از شش هزار خودرو است که باید پیگیری و وضعیتشان مشخص شود.

در ادامه این بازدید دکتر خدائیان از مسئولان گمرگ منطقه ویژه اقتصادی آخرین وضعیت کالا‌های متروکه و زمان نگهداری کالا‌ها را جویا شد و از آن‌ها خواست عمده‌ترین مشکل این مجموعه را عنوان کنند.

ضوابط خاص اشتغال نیرو‌های انسانی، موضوع مالیات، تسریع در راه اندازی خط ریلی و فرودگاه این شهر و… از مهمترین مسائل مطرح شده از سوی مسئولان گمرک منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان بود.

در این بازدید مسئولان گمرک منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان ضمن تقدیر از قوه قضاییه در خصوص ورود به تعیین تکلیف اموال انبار‌های تملیکی از حمایت‌ها و اقدامات بازرسی کل استان قم نیز تشکر کردند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور همچنین در جریان حضور در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان از یک واحد تولیدی کابل فیبرنوری نیز بازدید کرد.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.