×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
سهل‌انگاری که برای کرمانشاهیان گران تمام شد/ فرودگاه بین‌المللی تنها با ۶۰ پرواز!

به گزارش تهران۲۴ از کرمانشاه‌، در پی بی‌تدبیری مسؤولان گذشته، طرح توسعه فرودگاه کرمانشاه نیمه‌کاره مانده آنگونه که تعداد پروازهای فرودگاه از ۱۷۰ هم‌اکنون به ۶۰ پرواز در هفته کاهش یافته به طوری که امسال امکان پرواز حاجیان به سرزمین وحی از این فرودگاه فراهم نشد.

بدین منظور، حمیدرضا سیدی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور روز گذشته به دعوت بهمن امیر‌ی‌مقدم استاندار به کرمانشاه آمد و از باندهای اصلی و موقت فرودگاه بازدیدی داشت.

باند موقت فرودگاه کرمانشاه در سال ۱۳۹۸ آماده بهره‌برداری بود، اما به دلیل عدم پیگیری از سوی مدیران سابق، تاکنون امکان استفاده پیدا نکرده است که با پیگیری ویژه و توافق استانداری کرمانشاه و ارتش غرب و هوانیروز کرمانشاه، شمال باند موقت فرودگاه کرمانشاه در حال آزاد شدن و تسطیح است و این باند در آینده نزدیک شاهد نشست و برخاست هواپیماهای فوکر، ایرباس ۷۳۷، md و سایر موارد خواهد بود.

با بهره‌برداری از باند موقت فرودگاه، باند اصلی کاملا آزاد خواهد شد و امکان تکمیل حدود ۵۰ درصد باقی‌مانده آن در کمترین زمان ممکن مهیا خواهد شد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور قول داد، باند موقت(تاکسی وی) فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی بزودی به بهره‌برداری می‌رسد و عملیات اجرایی احداث باند اصلی هم آغاز تا سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

استانداری کرمانشاه اعلام کرد، سهل‌انگاری مسؤولان وقت سبب شده که تکمیل باند اصلی فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی بجای ۸۰ میلیارد تومان، ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه روی دست استان بگذارد.
 


استاندار کرمانشاه متذکر شد: با پیگیری و جلسات مستمر، مشکل معارض باند موقت فرودگاه رفع شده و با همکاری هوانیروز هم اکنون شرایط توسعه این باند فراهم است که شرکت فرودگاه‌های کشور هم همزمان با اقدامات هوانیروز، باید از امروز پای کار بیاید و تسطیح زمین اطراف آن را شروع کنند.

امیر‌مقدم گفت: همزمان با بهره‌برداری و توسعه باند موقت باید هرچه سریع‌تر یک پیمانکار قوی و باانگیزه برای تکمیل باند اصلی انتخاب و عملیات اجرایی آغاز شود و تا سال آینده شاهد بهره‌برداری از باند اصلی فرودگاه باشیم.

گفتنی است، پیرو این پیگیری‌ها از صبح امروز با ورود اداره کل راهداری استان عملیات تسطیح موانع پروازی ضلع شمالی باند موقت فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه آغاز شد.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.