×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 16 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
واکنش وزیر ارشاد به سیاه‌نمایی سلبریتی‌ها در جشنواره‌های خارجی

به گزارش تهران۲۴،محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه سفر هیأت دولت به اصفهان در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس که وزارت ارشاد با سیاه‌نمایی بعضی سلبریتی‌ها به‌ویژه در جریان جشنواره‌های خارجی چگونه رفتار خواهد کرد، اظهار کرد: با برخورد قاطعی که مجموعه سازمان سینمایی وزارت ارشاد انجام داد، در حال حاضر اقدامات لازم در مسیر قانونی خود در حال طی شدن است و هر کس از قوانین و هنجارهای قانونی کشور عدول و آن را نقض کند، حتماً قوانین تنبیهی برای او اعمال می‌شود که در این مورد هم از همین سنت استفاده شده است.

به گزارش فارس، جشنوار کن امسال نیز واکنش اقشار مختلف مردم را در پی داشت، اکران فیلم ضد دینی «عنکبوت مقدس» یکی از حاشیه‌های اصلی این جشنواره بود. هر چند این فیلم نمره پایینی هم از منتقدان گرفت.پیش‌تر شهاب حسینی بازی در این فیلم را رد کرده بود.  

مخاطبان خبرگزاری فارس با ثبت بیش از ۱۰ پویش با مجموع بیش از ۱۰۰ هزار امضاء‌ خواستار برخورد با رفتارها و سخنان هنجارشکنانه بعضی از سلبریتی‌ها در این جشنواره شدند؛ در یکی از این پویش‌ها با عنوان «سیاه‌نمایی سلبریتی‌ها در جشنواره‌های بین‌المللی بی‌جواب نماند» آمده است: حضور برخی از سلبریتی‌ها در جشنواره‌های بین‌المللی به محملی برای سیاه‌نمایی علیه ایران تبدیل شده است چرا که آن‌ها با اظهارات خلاف واقع و سخیف‌شان پیرامون وضعیت سیاسی و اقتصادی کشور جهت دریافت حمایت، وارونه‌نمایی را دستور کار خود قرار داده‌اند. نمونه‌اش اظهارات پیمان معادی و و ترانه علیدوستی در کنفرانس فیلم برادران لیلا در جشنواره کن است.
 


در یکی دیگر از این پویش‌ها با نزدیک به ۱۸ هزار امضا با عنوان «حذف بازیگران گرین‌کارتی از سینمای ایران» هم گفته شده است: با توجه به همصدایی بازیگران دوتابعیتی با رسانه های بیگانه و همراهی با دشمنان در زمانهای حساس و ایجاد تشویش در اذهان عمومی با استفاده از شبکه های مجازی و افتضاحات اخیر در جشنواره کن همچنین داشتن معافیت مالیاتی و خرج کردن درآمدهایشان در خارج از کشور درخواست دارم بازیگران دوتابعیتی گرین کارت خود را زمین بگذارند و یا از صحنه های سینمایی محروم شوند.
 

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.