×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ضرغامی: به دنبال تحول جدی در نظام آموزشی دانشگاه آزاد هستیم

به گزارش تهران۲۴، وحید ضرغامی، قائم مقام معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال بازدید از نمایشگاه نوشت افزار و نمایشگاه تخصصی اسباب بازی ( ایرانپنکس) گفت:  در این نمایشگاه با تولیدکنندگان و دست اندرکاران بازی های کودکان وارد مذاکرات جدی شدیم و از نزدیک با ظرفیت بی نظیر بازی های فکری و مهارتی جهت استفاده در نظام آموزشی ایران آشنا شدیم. صنعتی بسیار پرسود که از آن غفلت شده و نیازمند تدوین اسناد بالادستی در نظام آموزشی برای به کارگیری آن در جهت ارتقای روش های یادگیری و مهارت آموزی هستیم.

وی افزود: براساس آخرین گزارش های آماری بیش از صد میلیون دلار برای واردات انواع اسباب بازی ها از کشور خارج می شود، در حالیکه ما داری پتانسیل بالای تولید و راه اندازی خطوط تولید از طراحی بازی و اسباب بازی تا تولید نهایی محصول هستیم. نمایشگاه ایرانپنکس نشان داد ایده های بسیار جذابی برای تولید وجود دارد که قابلیت رقابت در سطح منطقه و فرامنطقه‌ای را دارد. در حال حاضر بخش کوچکی از تولیدات به کشورهای همسایه صادر می شود ولی تراز تجاری در این بخش به شدت به سمت واردات است.

قائم مقام معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی علاوه بر این به استفاده از ظرفیت های بازی های فکری و سرگرم کننده در مقاطع مختلف تحصیلی اشاره داشت و بیان کرد: می توان با این ابزار کودکان را از نظام حفظ محور به سمت آموزش های انضمامی و غیر مستقیم سوق داد. در برخی از مدارس و بخصوص که کودک ها از این روش ها تا حدی بهره گرفته می شود ولی به صورت منسجم و گسترده چنین ظرفیتی مورد غفلت واقع شده است. به دنبال تحول جدی در نظام آموزشی دانشگاه براساس سند تحول هستیم

ضرغامی خاطرنشان کرد: از جمله وظایف ما در حوزه فناوری و نوآوری بسترسازی برای آماده کردن جمعیت نوجوان و جوان برای ورود به بازار کار از طریق فناوری است. فناوری و نوآوری در نظام آموزشی و پژوهشی می تواند از همان ابتدای شروع فرآیند آموزش به کودکان وارد شود تا مباحث مرتبط در سنین بالاتر با دید و ذهنیت آماده از سوی آنها مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی بیش از ۹۰۰ مدرسه سما و همچنین دهها مهدکودک دارد که می توان در گام نخست طرح استفاده از ابزار بازی های فکری و سرگرم کننده را در قالب دستورالعمل های مشخص وارد نظام آموزشی کودکان این مدارس کرد. ما تجربه بسیار موفقی در بکارگیری اعضای هیئت علمی و دانشجویان در مسیر فناوری و نوآوری داریم ولی باید میدان بازی را بزرگتر و فراگیر تر از سنین پایین در نظر بگیریم.

ضرغامی در پایان گفت: طرح ملی اسباب بازی را از طریق دانشگاه آزاد اسلامی و نهادهای آموزشی پیگیری خواهیم کرد تا در تعامل با سایر بخش ها به یک سند بالادستی در این زمینه دست پیدا کنیم. معتقدم بازی های فکری و مهارتی، دانش آموزان را وارد دنیای فناوری و نوآوری به صورت منسجم خواهد کرد تا در رده های بالای تحصیلی خلاقیت، مهارت، ابتکار و کار گروهی به عنوان مولفه های مهم در دنیای فناوری بیشتر بروز پیدا کنند.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.