×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
سردار اشتری: پیروی از ولایت و توجه به جهاد تبیین در زمانی فعلی ضرورت دارد

به گزارش تهران۲۴ از اردستان، سردار حسین اشتری، فرمانده کل انتظامی کشور، شامگاه دوشنبه در مراسم چهل‌ویکمین سالگرد شهدای هفتم تیر شهرستان اردستان، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران امام(ره) خصوصاً شهدای منتسب به شهرستان اردستان اظهار داشت: مردم  ولایی و انقلابی شهرستان اردستان همیشه در تمامی صحنه‌ها حاضر بوده و اکنون نیز چهل‌ویکمین سالگرد شهدای خود را گرامی‌ داشته‌اند، حضور مردم عزیز و علما، راه‌گشا و موجب قوت نظام اسلامی ما بوده است.

وی گفت: باید اهداف شهدا را مرتب مرور کنیم، اگر به وصیت‌نامه شهدا مراجعه کنیم کلیدواژه‌هایی وجود دارد و به موضوعاتی تأکید شده که همیشه می‌تواند چراغی برای حرکت ما باشد.

اشتری افزود: زنده نگاه‌داشتن نام و یاد شهدا اول برای خود ما لازم است، شهدای گرانقدر به لقاءالله پیوسته و در جوار رحمت الهی قرار گرفته‌اند و  این ما هستیم که دست‌مان کوتاه است و باید با برگزاری این مراسمات خود و روحمان را جلا دهیم و ببینیم چه چیزی از ما خواسته شده‌ است.

فرمانده کل انتظامی کشور با اشاره به نطق شهید حجت‌الاسلام روح‌الله طباطبائی‌نژاد در اولین دوره مجلس شورای اسلامی در خصوص استیضاح بنی صدر، اذعان کرد: ایشان را می‌توان به عنوان یک الگوی ولایی، انقلابی، قانون‌مدار، شجاع و آشنا به مسائل روز دانست، سخنرانی ایشان که بیش از چهل سال از آن می‌گذرد امروزه نمونه بارزی از جهاد است چراکه  شهدای ما برای جهاد در راه خدا و به عبارتی جهاد تبیین به شهادت رسیدند.

وی ادامه داد: بیش از ۴۰ سال از انقلاب اسلامی ما می‌گذرد و چهل‌وسومین سالگرد پیروزی انقلاب را هم مردم ما جشن گرفتند، پس از پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان برای ما هدف‌گذاری کردند تا انقلاب را از مسیر خودش خارج کنند ولی نتوانستند، یکی از اقداماتی که در این مسیر انجام شد به شهادت رساندن ۷۲ تن از یاران امام(ره) و شهید مظلوم دکتر بهشتی بود، در چنین ایامی نیز به جان رهبر معظم انقلاب سوء قصد شد که به لطف خداوند متعال به اهداف‌شان نرسیدند.

اشتری با اشاره به نگرانی بسیار زیاد مردم پس از این اتفاق تصریح کرد: حضرت امام(ره)  با یک سخنرانی روحیه‌ و امیدی به مردم دادند که دشمنان با تمام کاری که انجام داده بودند و ضربه‌ای که زده بودند، نتوانستند به هدف خود برسند و مردم امیدوارتر از گذشته در راه انقلاب رشادت به خرج دادند.

فرمانده کل انتظامی کشور همچنین ابراز کرد: موضوعات و ابهاماتی که در دهه ۶۰ و در سال ۱۳۶۰ برای مردم ایجاد کرده بودند و عملیات روانی که دشمن انجام داده بود، با شهادت مظلومانه شهید بهشتی و سخنرانی امام خمینی(ره)، برطرف شد و خون این شهدا درخت انقلاب را قوی‌تر کرد.

وی همچنین با اشاره به حادثه شهریور‌ماه و شهادت شهید رجایی و باهنر بیان کرد: هر کشور، تعدادی از مسؤولان خود را در حادثه‌ای از دست بدهد، دچار کودتا و اخلال در حاکمیت می‌شود؛ اما اصلاً در کشور ما این اتفاق نیفتاد و با بودن حضرت امام(ره)، هدایت امور انجام شد.

اشتری بیان کرد: دشمنان در جنگ تحمیلی، فتنه‌های بعد از آن و توطئه‌ها هر ضربه‌ای که می‌توانستند به ما زدند ولی موفق نشدند، رمز پیروزی مردم ما تبعیت از امام و رهبری، وحدت کلمه و خداباوری بوده‌است و ما نیز باید این راه را ادامه دهیم، تبعیت از امام و رهبری مورد درخواست همه شهدا بوده و یک الگو برای ما هستند.

فرمانده کل انتظامی کشور تصریح کرد: در شرایط کنونی کشور که دشمن با تحریم، تهدیدات‌، آسیب‌های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و جنگ نرم با تمام توان خود ورود کرده و رزمندگان نیز در مقابل آن‌ها ایستاده‌اند، در این مقطع بهترین راه پیروی از ولایت و توجه به جهاد تبیین است.

وی با بیان این‌که مشکلات اقتصادی فشار زیادی را برای قشر ضعیف جامعه ایجاد کرده است، عنوان کرد: مسؤولان در صدد رفع آن هستند و از نزدیک شاهد بودیم که دولت سیزدهم و رئیس جمهور اراده حل مشکلات را دارند.

اشتری با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب در جهت امیدوار‌کردن مردم به آینده گفت: ما باید بدانیم پیشرفت‌هایی را داشته‌ایم، راه‌های بزرگی را طی کردیم و آینده خوبی را هم خواهیم داشت، رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند هرکس با هر زبانی مردم را نا امید کند در مسیر دشمن است.

فرمانده کل انتظامی کشور تأکید کرد: باید توطئه دشمن خنثی شود و نگذاریم آن‌ها مردم را ناامید و بی‌انگیزه کنند.

وی همچنین در ادامه بیان کرد: امروز نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با لطف و عنایت الهی و هدایت‌های فرماندهی معظم کل قوا و رشادت‌ها و جان‌فشانی‌هایی که فرزندان‌  این مرز و بوم  در این نهاد انقلابی دارند، افتخارات بزرگی را آفریده است، امروزه امنیت و آرامش را مدیون همه شهدا هستیم و شهدای نظم و امنیت نقش بسزایی دارند و همکاران‌ما برای ارتقای امنیت تلاش شبانه‌روزی دارند و در طول هفته شاهد به شهادت رسیدن همکارانمان هستیم.

اشتری با بیان این‌که افتخار ما این است که حافظ جان، مال و ناموس مردم هستیم، گفت: پس از سرقتی که اخیراً اتفاق افتاد، پلیس هوشمند، مقتدر و توانا در کمتر از ۴۸ ساعت توانست این سرقت را کشف و سارقان را دستگیر کند.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.