×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
واشنگتن: هنوز وقت مذاکره صلح بین روسیه و اوکراین نرسیده است

به گزارش تهران۲۴، «جان کربی» هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید یکشنبه (سوم ژوئیه) در گفت‌وگو با شبکه آمریکایی «فاکس نیوز» مدعی شد، واشنگتن معتقد است برای بحث در مورد مذاکرات صلح بین مسکو و کی‌یف خیلی زود است زیرا هیچ یک از طرفین آماده چنین مذاکراتی نیستند.

به گزارش «راشا تودی»، کربی در پاسخ به این سوال که آیا جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا باید روسیه و اوکراین را به سمت مذاکرات صلح سوق دهد، گفت: زمان آن است که ایالات متحده به حمایت از اوکراین ادامه دهد. هدف واشنگتن این است که اطمینان حاصل کند کی‌یف تعیین‌کننده چگونگی پیروزی و شرایط آن باشد. 

این مقام آمریکایی در ادامه با بیان این که «نمی‌خواهیم شاهد شکست اوکراین از روسیه باشیم و به همین دلیل به کمک‌ها ادامه می‌دهیم»، افزود ایالات متحده به تنهایی ۷ میلیارد دلار کمک به اوکراین اختصاص داده است.

کربی در خصوص مذاکرات احتمالی در آینده گفت «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین به شما می‌گوید که اکنون زمان آن نیست و ادعا کرد ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه هم هیچ نشانه‌ای مبنی بر علاقه‌مندی به گفت‌وگوهای انجام شده نشان نداده است.

پیش‌تر، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین گفت که کی‌یف می‌تواند با دستور دادن به سربازان و نیروهای ملی‌گرا برای کنار گذاشتن سلاح‌ها و برآورده کردن خواسته‌های مطرح شده از سوی مسکو، به درگیری در یک روز پایان دهد.

روسیه، اوکراین را به توقف مذاکرات صلح متهم می‌کند که از ماه مارس تاکنون برگزار نشده است. طرف اوکراینی تاکید کرده که تنها زمانی به میز مذاکره بازخواهد گشت که در یک موقعیت مذاکره قوی‌تر باشد. «دیوید آراخامیا» مذاکره‌کننده ارشد کی‌یف هفته گذشته گفت که چنین لحظه‌ای ممکن است اواخر ماه اوت فرا برسد.

پسکوف یکشنبه (سوم ژوئن) گفت: این ایالات متحده و متحدانش هستند که تداوم جنگ را خواستارند و حتی مانع کی‌یف در فکر کردن به صلح می‌شوند. کرملین معتقد است که زمان گفت‌وگو فرا خواهد رسید، زیرا عقل سلیم در نهایت پیروز خواهد شد.

به گزارش شبکه روسی راشا تودی، روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه (پنجم اسفند) با استناد به عدم اجرای توافقنامه مینسک توسط کی‌یف که برای اعطای وضعیت ویژه به مناطق دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین طراحی شده بود، نیروهای خود را به این کشور اعزام کرد. این پروتکل‌ها با میانجیگری آلمان و فرانسه برای اولین بار در سال ۲۰۱۴ امضا شد.

طبق این گزارش، «پترو پوروشنکو» رئیس‌جمهور سابق اوکراین اذعان کرده که هدف اصلی کی‌یف استفاده از آتش‌بس برای خرید زمان و ایجاد نیروهای مسلح قدرتمند بوده است.

روسیه در فوریه ۲۰۲۲ جمهوری‌های خودخوانده منطقه دونباس را به رسمیت شناخت و از اوکراین خواست که رسماً خود را یک کشور بی‌طرف اعلام کند که هرگز به هیچ بلوک نظامی غربی نخواهد پیوست. کی‌یف اصرار دارد که حمله روسیه کاملاً بی‌دلیل بوده است.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.