×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
حجت‌الاسلام فرحزاد: احیای غدیر از اوجب واجبات الهی است/ از جشن در ایام امامت غافل نشویم

به گزارش تهران۲۴ از قم، حجت الاسلام و المسلمین حبیب‌الله فرحزاد طی سخنانی در همایش ملی غدیریان که شب گذشته در شبستان نجمه خاتون حرم بانوی کرامت برگزار شد اظهار داشت: بر اساس فرمایشات اهل بیت(ع) و آیات قرآن کریم، غدیر از تمام مراسم و مناسبت های سال مهم تر و احیای غدیر از اوجب واجبات و سرچشمه تمام مناسک الهی است.

رئیس ستاد مردمی غدیر خاطر نشان کرد: امام صادق علیه السلام ۵ خطبه در خصوص غدیر دارند که در یکی از خطبه ها سه مرتبه قسم یاد می کنند که خداوند واقعه ای مهم تر از غدیر خلق نکرده است.

فرحزاد تاکید کرد: لازم است قبل از ایام غدیر شعرای آئینی دست به کار شوند و هیئات مذهبی با برگزاری جشن و سرور درجامعه فرهنگ سازی نمایند.

استاد حوزه علمیه در ادامه گفت: معرفی و احیای غدیر در حقیقت مصداق بارز یاری نمودن دین خداوند است که نباید نسبت به این مساله بی تفاوت باشیم.

فرحزاد تاکید کرد: مناسبت های قبل و بعد  از غدیر هم بسیار مهم است و لازم است از عید قربان تا روز عید غدیر مراسمات بزرگی در سطح شهرها برگزار شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مناسک عید غدیر نیز بسیار مهم است و نباید در این روز بزرگ از اطعام، روزه، صدقه، دید و بازدید، مراسمات جشن؛ عقد اخوت و… غافل شد.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.